بنیانگذاران اینستاگرام برنامه Artifact خود را خاموش می کنند

مصنوع، اپلیکیشن خبری توسط کوین سیستروم و “مایک کروگر”، بنیانگذاران اصلی اینستاگرام یک سال پیش مشخص شدند و حالا به پایان کار خود رسیده است. این برنامه از هوش مصنوعی برای ارائه اخباری استفاده می کند که ممکن است کاربران بخواهند بخوانند. به گفته این استارتاپ، ظرفیت بازار و فرصت این اپلیکیشن به اندازه ای نیست که سرمایه گذاری مداوم در آن را تضمین کند.

مدیرعامل کوین سیستروم در یک پست وبلاگی نوشت:

ما چیزی ساخته‌ایم که یک گروه اصلی از کاربران آن را دوست دارند، اما اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که فرصت بازار به اندازه‌ای نیست که سرمایه‌گذاری مداوم را در آینده تضمین کند. این برنامه از امروز خاموش می‌شود. کاربران دیگر نمی‌توانند نظرات یا پست های جدید اضافه کنید، اما Artifact باقی خواهد ماند. به شما امکان می دهد اخبار را تا پایان فوریه (اوایل اسفند) بخوانید.

کوین سیستروم (راست) و مایک کریگر (چپ)

آرتیفکت را اعمال کنید و آن را ببندید

از زمان راه اندازی این اپلیکیشن در بهمن 1401 ویژگی های جدید و جالبی مانند خلاصه مقالات با استفاده از هوش مصنوعی و امکان اظهار نظر در مورد مقالات به آن اضافه شده است. همچنین با قابلیت اشتراک گذاری مطالب جالب در وب، مشابه پست های توییتر (در حال حاضر X)، این برنامه از تمرکز فقط بر روی اخبار اجتناب می کند.

طبیعتا Artifact دارای آسیب پذیری هایی بود و گاهی اوقات کاربران نمی دانستند با چه نوع برنامه ای سروکار دارند. مشخص نیست که Artifact یک پلتفرم چت مانند توییتر، یک رقیب Pinterest یا یک برنامه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ممکن است منجر به از دست رفتن فرصت ها برای جلب توجه کاربران شده باشد.

  کدام خودروسازان در جهان بیشترین درآمد را برای هر کارمند دارند؟ + نمودارها

بسته شدن Artifact با توجه به افزایش رقابت برنامه های کاربردی مبتنی بر متن مانند X و Trades Meta صورت می گیرد. از سوی دیگر، نحوه یافتن اخبار و اطلاعات با ورود هوش مصنوعی در حال تغییر است.

سیستروم می‌گوید، تیم هشت نفره‌ای که روی Artifact کار می‌کنند، راه‌های جداگانه‌ای را طی خواهند کرد. او می گوید که شخصاً مشتاق ساختن چیزهای جدید است. همچنین با وجود بسته شدن این اپلیکیشن، وی اخبار و اطلاعات را بستری حیاتی برای سرمایه گذاری های استارت آپی می داند و معتقد است افراد روشن فکر دیگری نیز در این زمینه روی چنین ایده هایی کار خواهند کرد.

منبع: https://digiato.com/app/instagrams-co-founders-are-shutting-down-their-artifact-news-app