کدام خودروسازان در جهان بیشترین درآمد را برای هر کارمند دارند؟ + نمودارها

درآمد هر کارمند که به اختصار RPE نامیده می شود، یک شاخص مهم است که تقریباً نشان می دهد که هر کارمند چقدر برای یک شرکت درآمد ایجاد می کند. نمودار زیر رتبه بندی خودروسازان برتر جهان را بر اساس درآمد هر کارمند نشان می دهد. این داده ها بر اساس ارزش بازار هر شرکت در سال 2023 محاسبه شده است.

کیا پیشرو در بهره وری درآمد است

با اندازه گیری درآمد خودروسازان به ازای هر کارمند، کیا پیشتاز است و از غول های صنعت مانند فورد و جنرال موتورز عقب تر است.

انتظار می رود درآمد این خودروساز کره جنوبی در سال 2023 به 2.13 میلیون دلار برای هر کارمند برسد. نیروی کار 34178 نفری این شرکت در سال گذشته در مجموع 72.67 میلیارد دلار درآمد داشته است.

این عدد در تضاد شدید با آخرین خودروی لیست، فورد اتوسان است. این شرکت مستقر در ترکیه که به طور مساوی متعلق به شرکت فورد موتور است. و Coach Holdings، با وجود درآمد چشمگیر 12.26 میلیارد دلاری، فقط 580000 دلار به ازای هر کارمند.

وجود یک فراری رده بالا با قیمت 1.18 میلیون دلار برای هر کارمند، بر استراتژی متفاوتی تاکید می کند که در آن خودروهای لوکس در تعداد کم حاشیه درآمد زیادی برای هر کارمند ایجاد می کنند.

در میان خودروسازان بزرگ، BMW و جنرال موتورز به ترتیب با 1.07 و 1.02 میلیون دلار برای هر کارمند پیشتاز هستند و کارمندان خود را به منابع درآمدی قدرتمند تبدیل می کنند.

در همین حال، تسلا، علیرغم فناوری پیشگامانه خود، به ازای هر کارگر تنها 740000 دلار درآمد داشت که برابر با استون مارتین و تواش ، است. بسیار جلوتر از تسلا، دیگر سازنده خودروهای الکتریکی، شرکت سوئدی Polestar، 1.12 میلیون دلار به ازای هر کارمند دریافت کرد و در رتبه چهارم لیست قرار گرفت.

  سهام متا در سال جاری 178 درصد افزایش یافته است

همانطور که داده ها نشان می دهد، کارایی نه تنها به اندازه نیروی کار یا میراث برند، بلکه به استفاده استراتژیک از منابع انسانی نیز بستگی دارد.

منبع: https://digiato.com/articles/charted-carmakers-revenue-per-employee