سهام متا در سال جاری 178 درصد افزایش یافته است

در تابستان امسال مارک زاکربرگ و ایلان ماسک کاربران اینترنت را شگفت زده کردند تایید ، آنها در یک نزاع به سبک “بازی قفس” مبارزه می کردند. مدیران فنی رقیب برای خود رقابت کردند رقابت پلت فرم در فضای میکروبلاگینگ و راه حل پیشنهادی برای این رقابت مبارزه با یکدیگر در مقابل تماشاگران زنده بود. زاک به سبک UFC آموزش دیده بود، که او را کمی تهدیدآمیزتر از تکرار قبلی خود به عنوان یک بازنده کلاهدار از هاروارد می کند. از طرف دیگر ماسک گفت که چند پوند وزن کم خواهد کرد و مربی بگیرید. این مبارزه وعده داد که یکی از به یاد ماندنی ترین رویدادهای تاریخ وب باشد.

البته، این رویداد مورد انتظار هرگز محقق نشد. گزارش شده است که ماسک به طفره رفتن زاک از برنامه‌های مبارزه ادامه داد و باعث شد زاک همه چیز را لغو کند. در نتیجه، ما هرگز نمی دانیم که کدام میلیاردر میانسال در نبرد تن به تن مهارت بیشتری دارد. با این حال، اگر بخواهید آنها را بر اساس سال رتبه بندی کنید، استدلال اینکه برنده مشخصی وجود ندارد دشوار است. در واقع، بین آنها، زوک به وضوح قهرمان بلامنازع سال 2023 است.

دلایل باید واضح باشد. ماسک سال وحشتناکی را پشت سر گذاشت. این میلیاردر به طور مشخص وارد یک ماجراجویی مسخره شد توییتر را از نو انجام دهید، به دست آوردن نابخردانه آن. این تلاش که شامل تغییر نام پلت فرم “X” و تلاش برای تبدیل آن به “برنامه ای برای همه چیز” بود، از همان ابتدا با شکست مواجه شد. ماسک مدام ادعا می کرد که به محض ایجاد تغییرات لازم، X واقعاً بسیار عالی خواهد بود. البته، با تغییرات زیادی که بعداً انجام شد، همه چیز بسیار غیرمعمول باقی می ماند. پلت فرم، که نزدیک به مرگ به نظر می رسددر دوازده ماه گذشته چیزی جز اندوه برای ماسک ایجاد نکرده است.

  کیفیت جاده های ایران روز به روز در حال کاهش است، مراقب باشید خودروی خود را مسدود نکنید!

در عین حال، ماسک در چندین جبهه دیگر نیز دست و پنجه نرم می کند. علاوه بر رنج مقدار فزاینده فلک خودروساز ماسک، تسلا، و کاهش شهرت او به خاطر عقاید آزادانه اش، مورد حمله گروهی از اتحادیه های سوئدی عصبانی بودند. مثل اینکه ثروتمندترین مرد جهان من فقط نمی توانم استراحت کنم.

در مقایسه، زاک توانسته است در طول سال 2023 نسبتاً عاری از رسوایی بماند و در عین حال به پیروزی هایی دست یابد که هیچ ، واقعاً فکر نمی کرد ممکن است. مثال ملموس، یک گزارش منتشر شده در دوشنبه نشان داد که سهام متا در سرعتی است که بهترین سال خود را تا کنون داشته است. CNBC گزارش می دهد که سهام این شرکت طی دوازده ماه گذشته 178 درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که سالی بهتر از سال 2013 را سپری می کند، زمانی که سهام آن پس از عرضه اولیه سهامش 105 درصد افزایش یافت. البته شایان ذکر است که زوک توانسته به این سطح از پویایی شرکت دست یابد افراد زیادی را اخراج کنید. در واقع، در طول سالی که با اخراج کارکنان در سیلیکون ولی مشخص شد، استراتژی کاهش هزینه متا به عنوان به خصوص تشنه به خون.

صرف نظر از این، دستاورد اصلی زاک این بود که متا را از قبلی خود خارج کرد مارپیچ مرگ. به یاد داشته باشید، این شرکت بیشتر سال 2022 را صرف از دست دادن پول و تبدیل شدن به یک خنده دار فزاینده کرد، زیرا در پاسخ به یک سری رسوایی های عمومی ( مقالات فیس بوک، نظر شما چیست؟زاک اصرار داشت که شرکتش از تجارت سنتی خود دور شود و به سمت آن حرکت کند تلاشی کیشوتانه برای ساختن «فرابره».مدیر عامل متا قاطعانه معتقد بود که شرکت او می تواند به تنهایی به ایجاد بازار گسترده ای برای خدمات واقعیت مجازی کمک کند و راه را برای عصر بعدی اینترنت هموار کند. در عوض، استراتژی آن بیشتر شرکت را به ضرر رساند مبالغ هنگفتی پولاعتبار و ارزش اقدامات

  رونمایی ناتینگ از کت و کلاه آزمایشگاهی با طراحی شفاف + فیلم

امسال به متا این فرصت را داد که یک بار دیگر چرخش کند، چهره خود را حفظ کند و در مقایسه با آتش سوزی یک ساله رقیب ماسک در ، دانی بسیار زیبا به نظر برسد. راه اندازی Threads توسط متا، اگر نه دقیقاً یک موفقیت چشمگیر بود، در مقایسه با X، حداقل یک موفقیت متوسط ​​بود.

حتی اگر زاک برنده واضح سال 2023 است، هر کسی حدس می‌زند که سال آینده چه چیزی برای این دو الیگارش فناوری خواهد داشت. زاک ظاهراً با ساختن a برای آینده برنامه ریزی می کند پناهگاه آخرالزمانی و ماسک به نظر برنامه هایی دارد دانشگاه خودش و به طور بالقوه، یک پایه قمری. همانطور که بخت برگشته زاک ثابت می کند، آینده نانوشته است و هیچ ، نمی داند سال جدید چه چیزی در انتظارش است.

منبع: https://gizmodo.com/elon-musk-mark-zuckerberg-fight-meta-stock-x-twitter-1851108966