پس از تیم کوک، مدیرعامل جدید اپل چه کسی خواهد بود؟

تیم کوکبیش از یک دهه پیش (از سال 2011) او به عنوان مدیرعامل اپل جانشین استیو جابز فقید شد و موفق شد این غول فناوری را به یک شرکت چند تریلیون دلاری تبدیل کند. اکنون که کوک به سن نزدیک می شود بازنشستگی قانونیشایعات زیادی در مورد جانشین او وجود دارد. و اکنون بلومبرگ در گزارشی جدید درباره چالش های جایگزینی کوک، جانشینان احتمالی تاثیر این تغییر بر اپل را به وضوح نشان داد.

طبق گزارش بلومبرگ، تیم کوک امسال 64 ساله در حالی که هیچ دلیلی برای معرفی مدیر عامل جدید اپل وجود ندارد، گمانه زنی های زیادی در این زمینه وجود دارد. این گزارش می‌گوید که مبتنی بر مکالمه با «افراد آشنا با عملکرد داخلی اپل» است.جف ویلیامزکه از سال 2015 به عنوان مدیر عامل اپل خدمت می کند، شانس زیادی برای کسب عنوان مدیر عامل جدید دارد.

البته ویلیامز نیز امسال 61 ساله خواهد شد و تنها دو سال از کوک جوانتر است، بنابراین بعید به نظر می رسد که در درازمدت مدیر عامل جدید اپل شود. به منظور جایگزینی کوک، هیئت مدیره اپل احتمالاً به دنبال مدیری خواهد بود که مانند خودش و جابز، حداقل یک دهه در این سمت بوده است.

در این رابطه یکی از مدیران قدیمی اپل می گوید:

اگر پنج سال پیش از من می پرسیدید، کاملاً واضح بود که جف را به عنوان مدیرعامل انتخاب می کردم.

“جان ترنوس”؛ نامزد دیگری برای مدیرعاملی جدید اپل

در بخشی دیگر از این گزارش با استناد به «افراد نزدیک به کوک»، گفته شده که او «حداقل سه سال دیگر» مدیرعامل اپل خواهد بود. اگر این درست باشد،جان ترنوساو محتمل ترین جانشین تیم کوک خواهد بود. ترنوس در حال حاضر معاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل است و در چند سال گذشته نقش مهمی در این شرکت ایفا کرده است.

  کاسینی-هویگنس در کنار زهره پرواز کرد

در آن گزارش، ترنوس به عنوان یک «شخص مشهور در داخل اپل» معرفی شد و توسط تیم کوک، ادی کیو و چندین مدیر دیگر شرکت مورد تحسین قرار گرفت. نکته مهم دیگر این است که ترنوس 49 ساله است، بنابراین او می تواند برای مدت طولانی عنوان مدیرعامل را در اختیار داشته باشد.

در نهایت، بلومبرگ می گوید که مدیران دیگر مانند “کریگ فدریگی“و”اوبرایان عزیزبا وجود محبوبیت او، شانس او ​​برای کسب این عنوان کمتر است. دیگران، مانند فیل شیلر و مدیر ارشد سخت افزار این شرکت، دن ریچیو، نیز “در پایان دوران تصدی خود در اپل هستند.”

منبع: https://digiato.com/growth-hacking/apple-ceo-tim-cook-john-ternus-successor