سامسونگ از دو سنسور دوربین جدید برای هدست های AR/VR خود رونمایی کرده است

سامسونگ دو سنسور دوربین جدید دارد Isocell Vision 63 d و ویژن 931 رونمایی شد این دو حسگر در هدست ها و گوشی های هوشمند واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده استفاده خواهند شد. Isocell Vizion 63D یک سنسور ToF و Isocell Vizion 931 یک سنسور شاتر جهانی است. انتظار می رود که این دو سنسور در محصولات آینده سامسونگ مانند هدست واقعیت ترکیبی (MR) استفاده شوند.

طبق وبلاگ رسمی سامسونگ، این شرکت کره جنوبی می گوید که هر دو سنسور جدید در حال حاضر توسط چندین سازنده و برند در سراسر جهان در حال آزمایش هستند. این سنسورها کاربردهای مختلفی در هدست، دوربین گوشی های هوشمند و ربات های مختلف دارند.

ویژگی های سنسورهای ایزوسل Vizion 63D و Vizion 931

Isocell Vision 63 d این یک سنسور ToF سه بعدی است که می تواند عمق و فاصله را با دقت و دقت استثنایی اندازه گیری کند. این سنسور قادر است تصاویری با کیفیت بالا بگیرد QVGA نرخ (320 x 240 پیکسل). 30 فریم بر ثانیه این سنسور 1/6.4 اینچی همچنین دارای پیکسل‌های 3.5 میکرومتری است و می‌تواند ویدیوهایی با وضوح VGA (640 در 480 پیکسل) ضبط کند. سنسور جدید سامسونگ تغییر فاز بین نور ساطع شده و منعکس شده را محاسبه می کند تا محیط اطراف خود را به صورت سه بعدی تشخیص دهد. این حسگر را می توان در هدست های واقعیت افزوده یا مجازی، ربات ها و گوشی های هوشمند برای تشخیص بیومتریک چهره استفاده کرد.

Isocell Vizion 63D اولین حسگر این صنعت است که سخت افزاری است سنسور عمق ISP یکپارچه (پردازنده سیگنال تصویر)؛ این بدان معناست که این سنسور می تواند بدون نیاز به تراشه جداگانه، اطلاعات عمق را ثبت و پردازش کند. این امر مصرف انرژی را در مقایسه با سنسورهای سنتی مانند تراشه Isocell Vizion 33D قبلی سامسونگ کاهش می دهد 40 درصد کاهش می دهد. این سنسور همچنین مجهز به فناوری BST (فناوری Back Scattering) است که بالاترین راندمان کوانتومی و سطح جذب نور را فراهم می کند. این کار نویز و تاری حرکت را کاهش می دهد و وضوح را افزایش می دهد.

  جوانان به ربات های هوش مصنوعی روی می آورند.

ایزوسل ویژن 931 این یک سنسور شاتر جهانی است. این بدان معنی است که می تواند عملکرد سریع را بدون اعوجاج یا اثر ژلاتینی ثبت کند. برخلاف یک شاتر نورد که صحنه را خط به خط از بالا به پایین اسکن می کند، یک شاتر همه جانبه مانند Isocell Vizion 931 می تواند یک صحنه را در یک لحظه ثبت کند. بنابراین این سنسور تقریباً مانند نگاه ، به یک صحنه با چشمان شما عمل می کند. این ویژگی می‌تواند تصاویر واضح و واقعی از اجسام با حرکت سریع ثبت کند که آن را برای هدست‌های واقعیت افزوده، پهپادها و روبات‌ها ایده‌آل می‌کند.

این سنسور دارای وضوح 640×640 پیکسل است و برای تشخیص عنبیه چشم، ردیابی چشم، تشخیص چهره و ژست های حرکتی در هدست های XR (واقعیت توسعه یافته) مناسب است. Isocell Vizion 931 بالاترین سطح بازده کوانتومی را در بین سایر سنسورها دارد.

منبع: https://digiato.com/tech/samsung-unveils-two-new-camera-sensors-for-ar-vr-headsets-phones