کیفیت جاده های ایران روز به روز در حال کاهش است، مراقب باشید خودروی خود را مسدود نکنید!

اگر از کاربران اینترنت باشید حتما ویدیوهای مختلفی از وضعیت نامطلوب جاده ها و بزرگراه های کشور دیده اید. کیفیت جاده ها در ایران روز به روز بدتر می شود و به نظر می رسد هیچکس به این وضعیت اهمیت نمی دهد. جاده های نامساعد یکی از عوامل افزایش استهلاک خودروها هستند. سیستم تعلیق و تعلیق خودروها به دلیل برخورد با چاله ها و بی نظمی ها دچار آسیب شدید می شود و لاستیک ها نیز در مدت زمان کوتاه تری فرسوده می شوند.

کیفیت جاده های ایران در جاده های منتهی به پایتخت بدتر شده است

بررسی کیفیت راه های ایران را ابتدا از بزرگراه قم – کاشان آغاز می کنیم. این بزرگراه یکی از محورهای مهم مواصلاتی کشور است که شهرهای مرکزی ایران را به پایتخت متصل می کند. اگرچه در ابتدای این بزرگراه از خودروها عوارض دریافت می شود اما کیفیت جاده بسیار نامطلوب است. چاله‌های متعدد، آسفالت درجه‌بندی شده و ناهمواری‌های جاده‌ها باعث ایجاد مزاحمت برای رانندگان در بزرگراه قم – کاشان شده است. لایه آسفالت این بزرگراه کاملاً فرسوده است و نیاز به نوسازی کامل دارد. این موضوعی است که در شرایط فعلی بعید است اتفاق بیفتد.

جاده های ایران

یکی دیگر از جاده هایی که رانندگان همیشه از آن گلایه دارند جاده اراک – بروجرد است. این جاده به دلیل ترافیک سنگین نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد. با این حال قسمت هایی از این جاده سال هاست که رنگ تازه ای از آسفالت به خود ندیده است! عملیات مرمت لایه آسفالت جاده اراک – بروجرد از سال گذشته آغاز شد، اما در کمال تعجب شرکت پیمانکار زمستان سال گذشته قطعاتی از آسفالت جدید جاده را تراشید! اکنون روند بازسازی این قطعه مجددا آغاز شده است که منجر به ترافیک سنگین در این محور مهم مواصلاتی کشور می شود. ناپایداری جاده در قسمت دیگر محور یعنی اراک – قم ادامه دارد.

  کیک استریمرها قصد دارند نظرات مدیر عامل را در جریان "شوخی" برای کارگران ، بگذارند

بودجه ای برای بازسازی وجود ندارد!

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری مردادماه سال گذشته در گفت و گو با ایرنا کمبود اعتبار را بزرگترین مانع در برخورد با راه های کشور عنوان کرد. امانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای حفظ و نگهداری 290 هزار کیلومتر راه های کشور به حدود 240 هزار میلیارد تومان وام نیاز داریم که تنها 10 درصد از این میزان توسط سازمان راهداری اخذ می شود.

آسفالت بی کیفیت

به گفته رئیس سازمان راهداری و بر اساس شاخص های استاندارد بین المللی، سالانه بین چهار تا شش درصد قیمت روزانه هر کیلومتر راه باید صرف نرخ مصرف شود. اما به دلیل کسری اعتبار، این مبلغ در ایران هزینه نمی شود.

بر اساس اظهارات سال گذشته رئیس سازمان راهداری، مشاهدات رانندگان از وضعیت راه‌های کشور و کاهش بودجه‌های دولتی، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک وضعیت راه‌ها دوباره بدتر شود. . بنابراین به دارندگان خودروهای شخصی توصیه می کنیم تا حد امکان از سفر با خودروی شخصی خودداری کنند. اگر قصد سفر دارید، پس از پایان سفر، مبلغ هنگفتی برای تعمیر سیستم تعلیق و تعلیق خودروی خود پس انداز کنید!

منبع: https://digiato.com/car-news/quality-of-irans-roads-is-decreasing-day-by-day