آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز مایکروسافت می‌تواند VPN شما را خراب کند

مایکروسافت می گوید به روز رسانی های امنیتی آوریل برای ویندوز می تواند VPN شما را خراب کند. (اوه!) این شرکت در یک به‌روزرسانی وضعیت نوشت: «دستگاه‌های ویندوز ممکن است پس از نصب به‌روزرسانی امنیتی آوریل 2024 (KB5036893) یا به‌روزرسانی پیش‌نمایش غیرامنیتی آوریل 2024 دچار نقص اتصال VPN شوند». او در حال کار بر روی یک اصلاح است.

بوق کامپیوتر ابتدا این مشکل را گزارش کرد که ویندوز 11، ویندوز 10 و ویندوز سرور 2008 به بعد را تحت تأثیر قرار می دهد. گزارش های کاربران در Reddit مختلط است، برخی از نظر دهندگان می گویند VPN های آنها پس از نصب به روز رسانی همچنان کار می کند و برخی دیگر می گویند که اتصالات رمزگذاری شده آنها واقعاً دستکاری شده است.

مایکروسافت نوشت: “ما در حال کار بر روی یک قطعنامه هستیم و در نسخه بعدی به روز رسانی را ارائه خواهیم کرد.”

تا زمانی که مایکروسافت یک به روز رسانی وصله شده را منتشر نکند، هیچ راه حل مناسبی وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با حذف همه به‌روزرسانی‌های امنیتی، مشکل را حل کنید. در زمان تاسف بار برای مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا، او هفته گذشته گفت که می خواهد مایکروسافت “امنیت را در اولویت قرار دهد.” من نمی توانم تصور کنم که مشتریان بین رفتن بدون VPN و از دست دادن آخرین محافظت، (به طور موقت) انتخاب کنند، این چیزی است که او در ذهن داشت.

حداقل یکی از کاربران Reddit ادعا می کند که حذف نصب و نصب مجدد برنامه VPN او این مشکل را برای او برطرف کرده است، بنابراین ممکن است ارزش امتحان ، را قبل از اقدام به اقدامات شدیدتر داشته باشد.

  آیا پرداخت سهم درآمد تبلیغات شما X کمتر از آنچه انتظار داشتید است؟

اگر تصمیم به حذف به‌روزرسانی‌های امنیتی دارید، مایکروسافت به شما می‌گوید که چگونه این کار را انجام دهید. این شرکت در یادداشت های انتشار خود نوشت: “برای حذف LCU پس از نصب بسته SSU و LCU ترکیبی، از گزینه خط فرمان DISM/Remove-Package با نام بسته LCU به عنوان آرگومان استفاده کنید.” “می توانید نام بسته را با استفاده از این دستور پیدا کنید: DISM /online /get-packages.”

منبع: https://www.engadget.com/microsofts-latest-windows-security-updates-might-break-your-vpn-202050679.html?src=rss