به جای استعمار مریخ، زمین باید نجات یابد

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، ایلان ماسک و جف بزوس را مورد خطاب قرار داده و قبلاً این را گفته است. استعمار مریخ ما باید از زمین محافظت کنیم.

به گزارش اینسایدر، اوباما در سخنرانی روز چهارشنبه گفت که سرمایه گذاران خطرپذیر سیلیکون ولی، که بسیاری از آنها در حال ساخت سفینه های فضایی هستند، باید به جای سرمایه گذاری در پروازهای فضایی انسان، بر نجات زمین تمرکز کنند. او در افتتاحیه اجلاس سران POWR.Earth در پاریس گفت:

وقتی می شنوم که برخی از مردم در مورد استعمار مریخ صحبت می کنند زیرا ممکن است محیط زمین به حدی بدتر شود که غیرقابل سکونت شود، به آنها نگاه می کنم و می گویم: در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟

رئیس جمهور سابق آمریکا: باید بر نجات زمین تمرکز کنیم

او همچنین گفت:

حتی پس از یک جنگ هسته‌ای، زمین از مریخ قابل سکونت‌تر خواهد بود، و حتی اگر کاری برای تغییرات آب و هوایی انجام ندهیم، همچنان اکسیژن وجود خواهد داشت، و تا آنجا که می‌توانیم بگوییم، مریخ اینطور نیست.

اوباما تاکید کرد که توسعه و پیشرفت در زمینه اکتشافات فضایی باید از طریق افزایش دانش و کشف حقایق جدید ادامه یابد. اما وقتی صحبت از انتقال انسان به مریخ می‌شود، اوباما ترجیح می‌دهد که ما برای مراقبت از سیاره خود سرمایه‌گذاری کنیم: «ما برای این مکان ساخته شده‌ایم و خوب است که بتوانیم آن را قابل زندگی نگه داریم.»

منبع: https://digiato.com/astronomy/obama-protect-earth-colonizing-mars-starship-launch-musk-bezos-space

  مایکروسافت در حال کار بر روی فناوری جدیدی برای کاهش روشنایی صفحه نمایش است