مایکروسافت در حال کار بر روی فناوری جدیدی برای کاهش روشنایی صفحه نمایش است

مایکروسافت پتنت جدیدی با عنوان «Pixel Luminance for Digital Displays» ثبت کرده است که ممکن است برای گیمرها مفید باشد.

به گفته Wccftech، این پتنت با کاهش ولتاژ ورودی، کنترل روشنایی نمایشگرهای دیجیتالی که دارای ردیف هایی از پیکسل هستند را کاهش می دهد. گفته می شود با استفاده از این فناوری، پیکسل های تیره برای صرفه جویی در مصرف انرژی عالی هستند و مهمتر از آن، می توان روشنایی صفحه را در محیط های روشن افزایش داد. این ویژگی می تواند برای دستگاه های با باتری مانند لپ تاپ و گوشی های هوشمند مفید باشد.

پتنت جدید مایکروسافت

پتنت جدید مایکروسافت برای صفحه نمایش

برخی از ویژگی های این فناوری کاهش نور صفحه نمایش عبارتند از:

  • سبک: مدولاسیون عرض پالس (PWM) می تواند روشنایی پیکسل ها را کنترل کند. با تغییر طول پالس های “روشن” و “خاموش”، نمایشگر می تواند به طور همزمان قسمت های خاصی از تصاویر را روشن یا تیره کند.
  • دقت رنگ: زمان‌بندی سیگنال‌ها نیز می‌تواند بر رنگ پیکسل‌ها تأثیر بگذارد. اگر سیگنال ها در زمان های مناسب ارسال شوند، مانیتور می تواند رنگ ها را با دقت بیشتری نمایش دهد.
  • نرخ تجدید: سرعت ارسال سیگنال ها می تواند بر نرخ تازه سازی تاثیر بگذارد. این ویژگی برای مواردی مانند تماشای ویدیو یا انجام بازی هایی که تصاویر باید به سرعت تغییر کنند، مهم است.
  • مصرف برق: استفاده از مدولاسیون عرض پالس (PWM) می تواند بر مصرف انرژی نمایشگر تأثیر بگذارد. نمایشگرهایی که از این فناوری استفاده می کنند اغلب می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، بنابراین باتری دستگاه بیشتر دوام می آورد.
  • مزیت دیگر پتنت جدید به کاربران این امکان را می دهد که یک قسمت از صفحه نمایش را روشن تر و بخشی دیگر را روشن تر کنند. این امکان پذیر است زیرا هر پیکسل به صورت جداگانه کنترل می شود.
  کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O در ماه می برگزار خواهد شد

نیروی محرکه این فناوری جدید، فناوری فعال سازی گیت EM است که روشنایی هر پیکسل را از طریق سیگنال ها کنترل می کند. سیستم عامل ویندوز 11 مایکروسافت شامل چندین گزینه تنظیم صفحه نمایش است و این فناوری جدید می تواند گام مهمی در بهبود تجربه گیمرها و سازندگان محتوا باشد.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/microsoft-filed-patent-could-further-customize-display