توما براوو شرکت امنیت سایبری بریتانیایی Darktrace را با قراردادی 5 میلیارد دلاری خصوصی می کند

Darktrace قرار است در قراردادی خصوصی شود که غول امنیت سایبری بریتانیا را حدود 5 میلیارد دلار ارزیابی می کند.

یک نهاد تازه تأسیس به نام Luke Bidco Ltd، که توسط غول سهام خصوصی توما براوو تشکیل شده است، پیشنهادی تماماً نقدی به مبلغ 6.20 پوند (7.75 دلار) برای هر سهم ارائه کرده است که نشان دهنده 44 درصد حق بیمه برای هر سهم در مقایسه با میانگین قیمت آن در طول سه ماه است. پایان 25 آوریل با این حال، این حق بیمه به تنها 20 درصد از قیمت بسته شدن Darktrace در روز گذشته کاهش می یابد و سهام این شرکت طی ماه گذشته 20 درصد افزایش یافته و به 5.18 پوند رسیده است.

Darktrace که در سال 2013 در کمبریج انگلستان تأسیس شد، بیشتر به دلیل هوش تشخیص تهدید مبتنی بر هوش مصنوعی، استفاده از یادگیری ماشین برای شناسایی فعالیت‌های غیرعادی شبکه و تلاش برای حملات باج‌افزار، حملات داخلی، نقض داده‌ها و غیره شناخته شده است. این شرکت ادعا می کند که مشتریان برجسته ای از جمله آلیانز، ایرباس و شهر ، وگاس.

پس از جمع آوری حدود 230 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر و رسیدن به ارزش خصوصی 1.65 میلیارد دلاری، Darktrace در آوریل 2021 در بورس اوراق بهادار لندن با ارزش اولیه 2.4 میلیارد دلار عرضه شد. سهام آن در اواخر همان سال به 9.45 پوند به بالاترین سطح تاریخ رسید و در فوریه گذشته به 2.29 پوند سقوط کرد. اما آنها از ابتدای سال به طور پیوسته در حال افزایش بودند و از ابتدای ماه مارس به زیر 4 پوند نزول نکرده بودند.

  یک هوش مصنوعی جدید، قدرتمند و پایدار با نسل تصویر معرفی شد

ارزش گذاری کامل مبتنی بر پیشنهاد توما براوو 5.3 میلیارد دلار (4.25 میلیارد پوند) است که به اصطلاح کاملاً رقیق شده است، که تمام اوراق بهادار قابل تبدیل را در نظر می گیرد و برای ارائه چشم انداز کامل تری از ارزش گذاری یک شرکت طراحی شده است. با این حال، ارزش تجارت در این مورد حدود 4.9 میلیارد دلار (4 میلیارد پوند) است که شامل ملاحظات اضافی مانند بدهی و جریان نقدی است.

خصوصی

اخیراً معاملات “خصوصی” زیادی اتفاق افتاده است، و Vista Equity در این ماه اعلام کرد که قصد دارد پلتفرم بهینه‌سازی درآمد مدل N را در یک معامله 1.25 میلیارد دلاری خریداری کند که پنجمین معامله خصوصی‌سازی آن در 18 ماه گذشته است. و ماه گذشته، توما براوو فاش کرد که شرکت نرم‌افزار مدیریت رویدادهای مهم Everbridge را در یک معامله 1.8 میلیارد دلاری خصوصی می‌کند.

در یک سند روابط با سرمایه گذار که امروز منتشر شد، توما براوو گفت iDarktrace یک “فرصت جذاب برای افزایش قرار گرفتن در معرض” بازار امنیت سایبری است که به سرعت در حال رشد است.

اندرو آلمیدا، شریک توما براوو، می‌گوید: «Darktrace در خط مقدم فناوری امنیت سایبری قرار دارد و ما مدت‌هاست که پلتفرم و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن را تحسین کرده‌ایم. سرعت نوآوری در امنیت سایبری در پاسخ به تهدیدات سایبری پیچیده، جهانی و پیچیده در حال افزایش است. »

به طور جداگانه، Darktrace گفت که قبلاً رویکردهای توما براوو را به این دلیل که پیشنهادات بسیار کم است رد کرده است – مشکلی که این دو اکنون به وضوح با پیشنهاد اصلاح شده حل کرده اند.

  بهترین معاملات جمعه سیاه در مورد محصولات تست شده و توصیه شده توسط ZDNET

گوردون هرست، رئیس Darktrace، گفت: “پیشنهاد پیشنهادی حق بیمه و فرصتی جذاب برای سهامداران برای دریافت اطمینان از پرداخت نقدی به ارزش منصفانه سهام خود است.” خرید پیشنهادی به Darktrace به یک شریک مالی قوی در Thoma Bravo، با تخصص عمیق در بخش نرم‌افزار، دسترسی می‌دهد، که می‌تواند موقعیت شرکت را به عنوان یک شرکت سایبری – بهترین هوش مصنوعی در کلاس خود که مقر آن در بریتانیا است، تقویت کند. »

البته این معامله همچنان منوط به تایید سهامداران است، اما شرکت ها گفته اند که انتظار دارند تا پایان سال 2024 این معامله را تکمیل کنند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/04/26/thoma-bravo-to-take-uk-cybersecurity-company-darktrace-private-in-5b-deal/