کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟ + نمودارها

در نمودار زیر، 20 کشوری که بیشترین بدهی را به چین دارند، رتبه بندی شده اند. این اعداد مربوط به سال 2022 است.

کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟

داده های مورد استفاده برای ایجاد نمودار را می توان در جدول زیر مشاهده کرد.

کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟
کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟

این مجموعه داده ها نشان می دهد که پاکستان و آنگولا بیشترین بدهی را به چین دارند. این دو کشور میلیاردها دلار از چین برای پروژه های مختلف زیرساختی و انرژی وام گرفته اند. هر دو کشور همچنین در مدیریت بار بدهی خود با مشکلاتی مواجه بودند. در فوریه 2024، چین وام 2 میلیارد دلاری به پاکستان داد. اندکی پس از آن، در مارس 2024، آنگولا با بزرگترین طلبکار چینی خود، بانک توسعه چین، درباره پرداخت بدهی ماهانه کمتر مذاکره کرد.

آیا چین ممکن است دچار مشکل شود؟

کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟

چین تاکنون بیش از یک تریلیون دلار بودجه برای تامین مالی طرح کمربند و جاده برای کشورهای در حال توسعه فراهم کرده است. هدف این پروژه توسعه اقتصادی بزرگ، تقویت تجارت بین چین و کشورهای آسیا، آفریقا و اروپا است.

بسیاری بر این باورند که این وام دادن می تواند در آینده نزدیک به یک مشکل تبدیل شود.

کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟

بر اساس گزارشی در سال 2023، 80 درصد از این وام ها به کشورهایی داده شده است که با مشکلات مالی مواجه بوده اند و این نگرانی را در مورد اینکه آیا کشورهای شرکت کننده اصلاً قادر به بازپرداخت بدهی های خود خواهند بود یا خیر، ایجاد کرده است.

در حالی که چین مدعی است که طرح کمربند و جاده به عنوان یک کاتالیزور برای توسعه جهانی عمل می کند، منتقدان در غرب هشدار داده اند که ابتکار یک کمربند و یک جاده از دیپلماسی تله بدهی استفاده می کند، تاکتیکی که در آن یک کشور از وام برای به دست آوردن نفوذ بر کشور دیگر استفاده می کند.

  اپل اولین شرکتی خواهد بود که تراشه های 2 نانومتری TSMC را دریافت می کند

منبع: https://digiato.com/tech/ranked-the-top-20-countries-in-debt-to-china