ربات Optimus اکنون می تواند کار واقعی را در کارخانه تسلا انجام دهد + فیلم

تاکنون در ویدیوهای مختلف ربات انسان نما تسلا اپتیموس را هنگام تا ، لباس یا راه رفتن دیده ایم. حالا در ویدیوی جدید نسل دوم این ربات را می بینیم که برخلاف نمونه های قبلی در کارخانه تسلا در حال انجام کارهای واقعی است؛ در این ویدئو، ربات چندین باتری را در یک ظرف قرار می دهد. به گفته تسلا، این ربات ها اکنون در داخل خانه هستند و دیگر در حالت نمایشی نیستند.

مطابق با تسلا را به اشتراک بگذارید در شبکه اجتماعی

این ربات ها همچنین در هدایت و پیمودن مسافت های طولانی در محیط اداری بدون هیچ حادثه ای عملکرد خوبی دارند. اگرچه سرعت آنها هنوز پایین است، اما همچنان در حال بهبود هستند تا کارها را سریعتر انجام دهند. در ویدیوی زیر نیز مشاهده می کنید که ربات Optimus سلول های باتری را در یک ظرف قرار می دهد و در محیط اداری قدم می زند:

در بخشی از ویدیوی جدید شاهد یادگیری و تقلید ربات های اپتیموس از حرکات انسان هستیم. این ربات ها از این داده ها با دوربین و اطلاعات شبکه عصبی خود برای انجام کارهای مختلف به صورت خودکار استفاده می کنند.

استفاده از روبات های Optimus در کارخانه های تسلا

توسعه و پیشرفت این ربات ها با اظهارات قبلی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا مطابقت دارد. ماسک قبلاً گفته بود که ربات‌های Optimus احتمالاً تا پایان سال 2024 می‌توانند وظایف کارخانه‌ای مفیدی را انجام دهند. این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری از این روبات‌ها در کارخانه‌های تولیدی خود استفاده کند و تا پایان سال جاری آنها را در خارج از تسلا بفروشد. 2025.

  شکایت جدید علیه اسپیس ایکس اخراج غیرقانونی کارمندانی که از ماسک انتقاد کردند

طبق گزارش مالی سه ماهه اول سال 2024، تسلا با کاهش شدید درآمد و سود در فروش خودروهای برقی مواجه شد. ایلان ماسک همچنین گفت که فکر نمی‌کند تسلا فقط یک شرکت خودروسازی باشد و ربات‌های Optimus می‌توانند با ارزش‌ترین دارایی آن باشند. ماسک همچنین گفت که تسلا را می توان یک شرکت هوش مصنوعی یا رباتیک در نظر گرفت.

تسلا معتقد است که به لطف پیشرفت در استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار خودروهای خودران و تخصصش در باتری ها و موتورهای الکتریکی، می تواند در رباتیک نیز موفق باشد.

منبع: https://digiato.com/robotics/watch-teslas-humanoid-second-gen-optimus-robot-work-with-batteries-in-the-factory