به نظر می رسد طوطی های داخل قفس از تماس بصری با طوطی های دیگر لذت می برند

طوطی ها ذاتاً موجوداتی اجتماعی هستند. زمانی که این پرندگان در قفس هستند معمولاً هیچ فرصتی برای معاشرت با پرندگان دیگر ندارند و این می تواند برای شادی و سلامتی آنها مضر باشد. حالا به نظر می رسد راه حل این مشکل برقراری تماس تصویری با طوطی های دیگر است. محققان دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند و دانشگاه نورث ایسترن دریافتند که طوطی ها ترجیح می دهند به جای تماشای فیلم های از پیش ضبط شده، تماس های ویدیویی زنده با پرندگان دیگر برقرار کنند.

بر اساس یک مطالعه و گزارش جدید از دانشگاه گلاسکو، محققان به 9 نفر که دارای طوطی هستند قرص های مناسب برای این پرندگان دادند و سپس رفتار طوطی ها را در یک دوره شش ماهه بررسی کردند. در این مدت طوطی هایی که از طریق چت تصویری با یکدیگر در تماس بودند توانستند در مجموع 12 تماس مختلف تا سه ساعت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در طول این مدت، محققان همچنین به طوطی ها ویدیوهای از پیش ضبط شده را نشان دادند.

طوطی ها با یکدیگر تماس تصویری برقرار می کنند

صاحبان این طوطی ها گزارش می دهند که به نظر می رسد طوطی ها در طول تماس های زنده بیشتر سرگرم می شوند. سپس محققان تعداد تماس‌ها را برای اندازه‌گیری پاسخ طوطی‌ها افزایش دادند. در هر جلسه آزمون، طوطی‌ها اجازه داشتند دو تماس برقرار کنند و محققان دریافتند طوطی‌هایی که تماس زنده داشتند، 46 درصد تمایل بیشتری به استفاده از فرصت دوم برای برقراری تماس داشتند. اما زمانی که آنها ویدیوهای از پیش ضبط شده را تماشا کردند، کمتر احتمال داشت آزمایش دوم را تماشا کنند.

  گوگل سالانه 20 میلیارد دلار برای تولید آیفون به اپل پرداخت می کند

در مجموع، طوطی ها 561 دقیقه تماس ویدیویی زنده داشتند، در حالی که تنها 142 دقیقه را صرف تماشای ویدیوهای از پیش ضبط شده کردند.

محققان می گویند به نظر می رسد این تماس های ویدیویی زنده زندگی واقعی این پرندگان را تداعی می کند. در واقع، رفتار این طوطی ها هنگام تعامل با یک پرنده زنده دیگر اغلب منعکس کننده رفتاری است که آنها با سایر طوطی ها در طبیعت انجام می دهند.

اگرچه این مطالعه در مقیاس بزرگ نیست، اما محققان می گویند چنین تحقیقاتی می تواند به ایجاد پایه ای برای نوعی اینترنت برای حیوانات خانگی کمک کند.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/parrots-in-captivity-seem-to-enjoy-video-chatting-with-their-friends-on-messenger