گزارش عملکرد جامع هشت جلسه آموزشی اول منتشر شده است

فرهنگستان از سال 1400 با پی بردن به فاصله زیاد دانشگاه با نیاز اساسی بازار و با هدف افزایش تجارب و مهارت های دانشجویان و فارغ التحصیلان جویای کار اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در سه نوبت نموده است. یک سال به منظور افزودن مستعدترین نیروهای کشور به خانواده ای که مسیر شغلی آنها در بزرگترین اپراتور غرب آسیا آغاز می شود.

نتیجه این دوره های آموزشی، ثبت بیش از 60 هزار درخواست برای حدود 800 شغل در خانواده اول و اشتغال بیش از 500 کارآموز با میانگین نرخ اشتغال حدوداً 47 درصد بود. حال در این مقاله آمار و ارقام گزارش جامع عملکرد 8 دوره آموزشی همراه اول را با هم مرور می کنیم تا ببینیم نتایج دوره های آموزشی برای بزرگترین اپراتور خاورمیانه چیست.

محبوب ترین کارآموزی شرکتی با بیش از 60000 برنامه

بر اساس گزارش جامع عملکرد کارآموزی همراه اول، در مجموع 63 هزار و 116 درخواست توسط 29 هزار و 252 نفر در مقایسه با 788 نفر ثبت شده است که در این میان بیشترین تقاضا و متقاضیان دوره هشتم مربوط به سال 1402 است که در این مدت 13 هزار و 255 درخواست ثبت شده است. توسط 5568 نفر اعزام شدند اما جالب اینکه این دوره بالاترین مقام را کسب نکرد و در دوره هفتم 125 موقعیت آموزشی در نظر گرفته شد. او هست.

  اینتل نگاهی به پردازنده های Arrow Lake و Lunar Lake دارد که در سال 2024 عرضه می شوند

به طور کلی دوره های دوم، هفتم و هشتم بیشترین تعداد درخواست، رزومه و تعداد شغل را دارند.

برابری زن و مرد در خانواده شریک اول

پس از ارزیابی، تست و مصاحبه با متقاضیان هشت دوره آموزشی First Mate Academy، موفق شد در مجموع 539 کارآموز را به خانواده فرست میت اضافه کند تا در کنار بهترین و مجرب ترین کارشناسان کشور تجربه کسب کنند. . نکته جالب برابری زن و مرد متقاضی آموزش در خانواده رفیق اول بود که مردان 53 درصد و زنان 47 درصد از کل متقاضیان را تشکیل می دادند و البته در مجموع 91 پروژه توسط کارآموزان تکمیل و ثبت شد. دوره آموزشی 4 ماهه

استخدام 40 تا بیش از 60 درصد کارآموزان

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها کارآموزان را نیروی کار ارزان و موقت می‌دانند، اما این وضعیت در خانواده همسر اول وجود ندارد و به‌کارگیری ۴۰ تا بیش از ۶۰ درصد از کارآموزان نشان می‌دهد. بر اساس گزارش جامع عملکرد اولین دوره های آموزشی، به طور متوسط ​​47 درصد از کارآموزان شاغل بودند. از این میان بیشترین نرخ اشتغال موجود برای دوره های سوم و چهارم با 63 و 56 درصد و دوره هفتم و دوم با نرخ اشتغال 48 درصد مشترکاً در رتبه سوم قرار گرفتند. کمترین نرخ اشتغال در دوره پنجم 37 درصد بوده است.

حکومت برنامه نویسان در دوره ششم

با توجه به آمار منتشر شده در زمینه برنامه نویسی، بسیاری بر این باورند که در حال حاضر همه شرکت ها به دنبال افراد متخصص در این زمینه هستند و اگر فردی کم و بیش در این زمینه تسلط داشته باشد، بعید است که تمایلی به تکمیل آموزش داشته باشد، اما گزارش آمار از ششم دوره تمرین با نمایش اول یک نتیجه دیگر. زیرا بیش از 60 درصد متقاضیان این دوره برنامه نویس بوده اند و به نوعی به آنها داور دوره ششم می گویند. در نیمسال دوم نیز آمار مشابهی به دست آمد و بیش از 50 درصد متقاضیان برنامه نویس بودند. این در حالی است که تعداد متقاضیان برنامه نویس در شش دوره دیگر کمتر از 50 درصد بوده و در دوره های آموزشی اول کمتر از نیمی از متقاضیان برنامه نویس بوده اند.

  Turtle Beach سازنده کنترلر بازی PDP را خریداری کرد

با این حال، پرتقاضاترین مشاغل در آموزش همراه اول به شرح زیر است:

  • تحلیلگر داده یا تحلیلگر داده
  • کارشناس منابع انسانی
  • مدیر پروژه دیجیتال
  • کارشناس تولید محتوا و سئو
  • کارشناس تحلیل داده های بزرگ
  • دانشمند داده
  • کارشناس تحلیل و توسعه بازار
  • کارشناس توسعه محصول و خدمات
  • کارشناس پشتیبانی خدمات سازمانی موبایل برتر
  • کارشناس یادگیری ماشین

رشد شگفت انگیز کارشناسان برجسته در دانشگاه های سراسری در تهران

بر اساس گزارش جامع عملکرد اولین دوره های آموزشی همراه، تاکنون نزدیک به نیمی از مجموع 29 هزار و 252 نفر متقاضی فارغ التحصیلی از دانشگاه های سراسری بوده اند. در واقع 32 متقاضی در دانشگاه های سراسری در تهران و 17 درصد از آنها در دانشگاه های سراسری شهرستان ها تحصیل کرده اند.

این در حالی است که سهم دانشگاه آزاد از متقاضیان تنها 20 درصد بوده و 29 درصد از متقاضیان فارغ التحصیل سایر دانشگاه ها بوده اند. جالب اینجاست که در دوره اول بیش از نیمی از متقاضیان دارای مدرک لیسانس و 40 درصد فارغ التحصیل کارشناسی ارشد بودند، اما به مرور زمان فاصله این دو مقطع کمتر شد تا اینکه بیش از نیمی از متقاضیان دارای مدرک فوق لیسانس بودند. دوره ششم فوق لیسانس گرفتم. البته در دوره های پایانی فاصله این دو رشته کاهش یافت و تعداد متقاضیان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریبا برابر بود.

آغاز ثبت نام دهمین جلسه آموزش همراه اول

شرکت سحاب به عنوان یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ابتدا دوره های آموزشی خود را با هدف توانمندسازی افراد مستعد در کسب مهارت ها و دانش های کاربردی آغاز کرد و این روند را ادامه می دهد زیرا این دوره ها علاوه بر توسعه شغلی افراد می تواند مسیری امیدوارکننده برای کاهش مهاجرت نیروهای مستعد و نخبه گرایی در کشور باشد.

  ابطال موافقت با پرداخت تسهیلات به صندوق های پژوهش و فناوری

در همین راستا ثبت نام دهمین جلسه همراه اول از ابتدای اردیبهشت 1403 هجری شمسی آغاز شد و مدت آن مانند سایر دوره ها 4 ماه است علاوه بر پرداخت حقوق و بیمه با حضور مربیان و تسهیلگران. به شکل گیری آینده شغلی کارآموزان به بهترین شکل ممکن کمک می کند. متقاضیان با شرکت در این دوره ها و ارائه عملکرد مناسب، ضمن کسب تجربه عملی در یکی از معتبرترین شرکت های حوزه ICT در ایران، پس از ارزیابی عملکرد در طول دوره، این فرصت را خواهند داشت که به عضویت خانواده رفیق اول درآیند.

بنابراین در صورت تمایل به شرکت در دهمین دوره آموزشی همراه اول از تاریخ 1 تا 17 اردیبهشت ماه سال جاری، فرصت دارید به سایت آکادمی موبایل مراجعه و ثبت نام کنید. شما فقط یک کلیک تا شروع شگفت انگیز مسیر شغلی خود در خانواده First Companion فاصله دارید.

منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/mci-academy-comprehensive-report-1402