نحوه تماشای پرتاب بوئینگ استارلاینر

یک بود سال‌های سختی برای بوئینگ بود، اما این شرکت اکنون آماده است تا نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به خورشید پرواز کند. پس از نزدیک به یک دهه توسعه و تاخیر، اولین پرتاب خدمه فضاپیمای بوئینگ استارلاینر امروز انجام می شود. در اینجا نحوه تماشای زنده آن آمده است.

این پرتاب یک رویداد برنامه ریزی شده مشترک بوئینگ و ناسا است و برای دوشنبه، 6 می در ساعت برنامه ریزی شده است ساعت 10:34 EDT، 7:34 صبح به وقت محلی. شما می توانید پخش زنده راه اندازی را به روش های مختلفی تماشا کنید. این در وب سایت رسمی ناسا و کانال یوتیوب و همچنین در NASA+، سرویس اشتراک آژانس پخش خواهد شد. اگر از تلفن همراه استفاده می کنید، پخش جریانی در برنامه ناسا نیز در دسترس است. شما همچنین می توانید آن را در اینجا تماشا کنید.

پخش زنده تقریباً چهار ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده، در ساعت 18:30 به وقت شرقی و 3:30 بعد از ظهر شروع می شود.

راه اندازی Starliner مدت ها بود که به تعویق افتاده بود. با این پرتاب مورد انتظار، بوئینگ رسما دومین شرکتی (پس از اسپیس ایکس) خواهد بود که با ناسا برای انتقال انسان به فضا شریک می شود. خدمه استارلاینر شامل فضانوردان ناسا سونی ویلیامز و بوچ ویلمور خواهند بود که به سمت ایستگاه فضایی بین المللی می روند. برنامه این است که فضانوردان حدود یک هفته در آنجا بمانند، سپس به سیاره زمین بازگردند، دوباره با همان کشتی وارد جو شوند و سپس زیر چتر نجات فرود آیند.

  سود خالص ابرا با بررسی صورت های مالی سال 1402 9 برابر شد.

اگر این ماموریت بدون هیچ مشکلی با موفقیت انجام شود، احتمالاً خبری خوشایند برای این شرکت هواپیمایی نیز خواهد بود. بوئینگ در ماه‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است که می‌توان گفت ناخواسته است زیرا یک سری نقص فنی در پروازهای تجاری آن مسافران را به وحشت انداخته و تیتر اخبار را به خود اختصاص داده است. این رویدادها اندکی پس از سقوط دو هواپیمای 737 مکس بوئینگ در سال‌های 2018 و 2019 رخ می‌دهند. واضح است که بوئینگ مشتاق است تا مقداری حسن نیت عمومی را جبران کند و فصل جدیدی را با تمرکز بر آینده‌ای که افراد بیشتری را به فضا می‌برد، بنویسد.

منبع: https://www.wired.com/story/watch-boeing-starliner-launch-livestream/