اولین پرتاب خدمه بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی

به روز شده: 6 مه، 6:46 ب.ظ: امروز عصر راه اندازی نمی شود. “تام هتر سوم، مدیر پرتاب ULA، به تیم پرتاب تصمیم گرفته است که عملیات پرتاب امشب برای (اطلس وی و استارلاینر) ادامه نخواهد یافت.” مطابق با به یک توییت شرکتی آ دریچه تسکین اکسیژن در سنتور مرحله بالایی مقصر است Atlas V یک موشک فوق‌العاده قابل اعتماد است، بنابراین پاکسازی به دلایل فنی شگفت‌انگیز است. هنوز مشخص نیست که ULA چه زمانی دوباره راه اندازی خواهد کرد، اما شما را در جریان قرار خواهیم داد.

اصل مقاله در ادامه می آید.

بیش از یک دهه طول کشیده است، اما بوئینگ در نهایت آماده است تا اولین پرواز آزمایشی خدمه خود را به عنوان بخشی از توافق با ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) انجام دهد.

فضاپیمای بوئینگ استارلاینر قرار است دوشنبه ساعت 22:34 به وقت شرقی از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شود. کپسول خدمه بر فراز موشک Atlas V اتحاد پرتاب یونایتد سوار خواهد شد و فضانوردان ناسا بوچ ویلمور و سونی ویلیامز را به ایستگاه فضایی و بازگشت خواهد برد.

ناسا این پرتاب را به صورت زنده از طریق خود پخش خواهد کرد سایت اینترنتی و یوتیوب آژانس فضایی کانال، و همچنین می توانید از طریق جریان زیر تنظیم کنید. پوشش پرتاب از ساعت 18:30 به وقت شرقی آغاز خواهد شد.

آزمایش پرواز خدمه بوئینگ استارلاینر ناسا

تست پرواز خدمه بوئینگ بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا است و برای انتقال خدمه و محموله به و از ISS به عنوان بخشی از 4.3 میلیارد دلار قرارداد با آژانس فضایی دیگر شریک تجاری ناسا، اسپیس ایکس، به تازگی هشتمین خدمه خود را به ایستگاه فضایی پرتاب کرده است.

  فیلم هایی که شما را به خواندن کتاب تشویق می کنند

سفر بوئینگ برای رسیدن به این نقطه دشوار بوده است. اولین پرواز آزمایشی بدون خدمه استارلاینر در سال 2019 با موفقیت به فضا رسید، اما یک مشکل اتوماسیون نرم افزاری باعث شد فضاپیما سوخت اضافی را بسوزاند و از رسیدن آن به ایستگاه فضایی بین المللی جلوگیری کند. استارلاینر موقعیت خود را در فضا به دلیل مشکلی که به دلیل معیوب بودن تایمر ماموریت ایجاد شده بود، اشتباه محاسبه کرد.

اولین پرواز ناموفق ناسا را ​​بر آن داشت تا قبل از سوار شدن خدمه، برای دومین بار از فضاپیمای خالی درخواست کند. در می 2022، بوئینگ تکمیل شد تست پرواز مداری-2 (OFT-2)، دومین پرواز آزمایشی بدون خدمه استارلاینر، راه را برای پرواز آزمایشی خدمه هموار می کند. اما OFT-2 برخی از سکسکه ها را تجربه کرد شکست رانشگر مورد استفاده برای مانورهای مداری.

پرتاب استارلاینر با خدمه بوئینگ ابتدا برای فوریه 2023 برنامه ریزی شده بود، سپس تا اواخر آوریل به تعویق افتاد و در نهایت برای 21 ژوئیه 2023 برنامه ریزی شد. با این حال، چند هفته قبل از پرواز، این شرکت اعلام کرد که از تلاش پرتاب خارج شوید برای حل مشکلات جدید با وسیله نقلیه خدمه.

این برنامه دچار یک انبوهی از مشکلات و تاخیرها از همان ابتدا، که راه اندازی دوشنبه را به یک سردرد واقعی تبدیل می کند.

برای پروازهای فضایی بیشتر در زندگی خود، ما را دنبال کنید ایکس و Gizmodo اختصاص داده شده را به موارد دلخواه خود اضافه کنید صفحه پرواز فضایی.

منبع: https://gizmodo.com/watch-live-boeings-nail-biting-first-crewed-launch-att-1851455237