اولین پرتاب خدمه بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی

به روز شده: 6 مه، 6:46 ب.ظ: امروز عصر راه اندازی نمی شود. “تام هتر سوم، مدیر پرتاب ULA، به تیم پرتاب تصمیم گرفته است که عملیات پرتاب امشب برای (اطلس وی و استارلاینر) ادامه نخواهد یافت.” مطابق با به یک توییت شرکتی آ دریچه تسکین اکسیژن در سنتور مرحله بالایی مقصر است Atlas V یک موشک فوق‌العاده قابل اعتماد است، بنابراین پاکسازی به دلایل فنی شگفت‌انگیز است. هنوز مشخص نیست که ULA چه زمانی دوباره راه اندازی خواهد کرد، اما شما را در جریان قرار خواهیم داد.

اصل مقاله در ادامه می آید.

بیش از یک دهه طول کشیده است، اما بوئینگ در نهایت آماده است تا اولین پرواز آزمایشی خدمه خود را به عنوان بخشی از توافق با ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) انجام دهد.

فضاپیمای بوئینگ استارلاینر قرار است دوشنبه ساعت 22:34 به وقت شرقی از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شود. کپسول خدمه بر فراز موشک Atlas V اتحاد پرتاب یونایتد سوار خواهد شد و فضانوردان ناسا بوچ ویلمور و سونی ویلیامز را به ایستگاه فضایی و بازگشت خواهد برد.

ناسا این پرتاب را به صورت زنده از طریق خود پخش خواهد کرد سایت اینترنتی و یوتیوب آژانس فضایی کانال، و همچنین می توانید از طریق جریان زیر تنظیم کنید. پوشش پرتاب از ساعت 18:30 به وقت شرقی آغاز خواهد شد.

آزمایش پرواز خدمه بوئینگ استارلاینر ناسا

تست پرواز خدمه بوئینگ بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا است و برای انتقال خدمه و محموله به و از ISS به عنوان بخشی از 4.3 میلیارد دلار قرارداد با آژانس فضایی دیگر شریک تجاری ناسا، اسپیس ایکس، به تازگی هشتمین خدمه خود را به ایستگاه فضایی پرتاب کرده است.

سفر بوئینگ برای رسیدن به این نقطه دشوار بوده است. اولین پرواز آزمایشی بدون خدمه استارلاینر در سال 2019 با موفقیت به فضا رسید، اما یک مشکل اتوماسیون نرم افزاری باعث شد فضاپیما سوخت اضافی را بسوزاند و از رسیدن آن به ایستگاه فضایی بین المللی جلوگیری کند. استارلاینر موقعیت خود را در فضا به دلیل مشکلی که به دلیل معیوب بودن تایمر ماموریت ایجاد شده بود، اشتباه محاسبه کرد.

اولین پرواز ناموفق ناسا را ​​بر آن داشت تا قبل از سوار شدن خدمه، برای دومین بار از فضاپیمای خالی درخواست کند. در می 2022، بوئینگ تکمیل شد تست پرواز مداری-2 (OFT-2)، دومین پرواز آزمایشی بدون خدمه استارلاینر، راه را برای پرواز آزمایشی خدمه هموار می کند. اما OFT-2 برخی از سکسکه ها را تجربه کرد شکست رانشگر مورد استفاده برای مانورهای مداری.

پرتاب استارلاینر با خدمه بوئینگ ابتدا برای فوریه 2023 برنامه ریزی شده بود، سپس تا اواخر آوریل به تعویق افتاد و در نهایت برای 21 ژوئیه 2023 برنامه ریزی شد. با این حال، چند هفته قبل از پرواز، این شرکت اعلام کرد که از تلاش پرتاب خارج شوید برای حل مشکلات جدید با وسیله نقلیه خدمه.

این برنامه دچار یک انبوهی از مشکلات و تاخیرها از همان ابتدا، که راه اندازی دوشنبه را به یک سردرد واقعی تبدیل می کند.

برای پروازهای فضایی بیشتر در زندگی خود، ما را دنبال کنید ایکس و Gizmodo اختصاص داده شده را به موارد دلخواه خود اضافه کنید صفحه پرواز فضایی.

منبع: https://gizmodo.com/watch-live-boeings-nail-biting-first-crewed-launch-att-1851455237

استارلاینر بوئینگ پس از برداشتن یک کیلومتر نوار اشتعال توسط مهندسان، اولین پرواز فضانوردی را انجام خواهد داد.

فضاپیمای استارلاینر سرانجام آماده پرتاب شد و هدف آن تاریخ پرتاب در ماه مه است. رسیدن به این نقطه برای خودروی خدمه بوئینگ، که در طول سال‌ها متحمل یک سری تأخیرهای ناگوار شده است، سخت بوده است، آخرین مورد به دلیل دو خطر ایمنی بزرگ کشف شده در فضاپیما.

CST-100 Starliner بوئینگ قرار است فضانوردان ناسا، سونیتا ویلیامز و بری “بوچ” ویلمور را زودتر از اول ماه مه به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) منتقل کند. در طی یک نشست مطبوعاتی در روز جمعه، نمایندگان شرکت مجدداً اعتماد خود را به این موضوع تأیید کردند چترهای استارلاینر و نوار محافظکه آخرین تاخیر در پرتاب فضاپیما را ایجاد کرده بود.

استارلاینر ابتدا قرار بود خدمه را در 21 ژوئیه 2023 پرتاب کند. با این حال، چند هفته قبل از پرتاب، این شرکت اعلام کرد که از تلاش برای حل مشکلات بیشتر در مورد خودروی خدمه خودداری می کند.

تیم ها سوخت گیری فضاپیمای استارلاینر را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا آغاز کردند.

تیم ها سوخت گیری فضاپیمای استارلاینر را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا آغاز کردند.
عکس: بوئینگ

اولین مسئله ایمنی مربوط به ظرفیت حمل سه چتر نجات استارلاینر بود که برای فرود ایمن وسیله نقلیه خدمه طراحی شده بودند. ثابت شد که محدودیت بار شکستن بخش‌های پارچه چتر نجات کمتر از حد انتظار است، به این معنی که اگر یکی از چتر نجات‌ها از کار بیفتد، دو چتر دیگر نمی‌توانند وسیله نقلیه استارلاینر را هنگام فرود در نیومکزیکو کاهش دهند.

نگرانی دوم مربوط به صدها فوت نوار محافظ بود که برای پوشاندن سیم کشی داخل وسیله نقلیه استارلاینر استفاده می شد که مشخص شد قابل اشتعال است. مارک ناپی، معاون رئیس جمهور و مدیر برنامه خدمه تجاری بوئینگ، گفت: “ما خودرو را جستجو کردیم و یا موانعی را برداشتیم یا در محل قرار دادیم یا متوجه شدیم که منطقه ای که نوار در آن قرار داشت مستعد این مشکل نیست.” در جریان نشست خبری روز جمعه ما نزدیک به یک مایل نوار را از خودرو برداشتیم و تقریباً 85 تا 90 درصد از مناطقی که نوار روی خودرو نصب شده است را کاهش دادیم.»

این شرکت همچنین یک سیستم چتر نجات جدید را توسعه داده است که استانداردهای ایمنی ناسا را ​​برآورده می کند. ناپی گفت: «ما همه این (کاغذ) را بسته‌ایم و آماده پرواز هستیم.

پرواز آتی اولین سفر خدمه بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی است. این اولین پرتاب استارلاینر از زمان یک پرواز آزمایشی بدون خدمه این وسیله نقلیه است که در ماه می 2022 دچار ناهنجاری شد. رانشگر مورد استفاده برای مانورهای مداری به طور غیرمنتظره ای شکست خورد. در طول اولین آزمایش بدون خدمه Starliner در سال 2019، فضاپیما نتوانست به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شودمنجر به تست های اضافی و عیب یابی می شود.

حداقل برای بوئینگ سفر بسیار زیادی بوده است. شرکت تحت الف 4.3 میلیارد دلار قرارداد با ناسا برنامه خدمه تجاری برای انتقال فضانوردان و محموله ها به ایستگاه فضایی بین المللی. دیگر شریک تجاری ناسا، اسپیس ایکس، به تازگی هفتمین خدمه خود را پس از گذراندن 199 روز در فضا بر روی زمین فرود آورده است و یک سفر رفت و برگشت موفق دیگر به ایستگاه فضایی بین المللی را رقم زده است در حالی که رقیب صنعتی آن، بوئینگ، در سطح صفر باقی مانده است.

استیو استیچ، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا، روز جمعه گفت: «پرواز در فضا همیشه دشوار است. همیشه با هر وسیله پرتاب و هر فضاپیما چالش هایی وجود دارد و بنابراین برای ما داشتن این سیستم حمل و نقل دوم برای ما بسیار مهم است.

ناسا اساساً به SpaceX برای انتقال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی متکی است. با این حال، قبل از اینکه این شرکت وسیله نقلیه خدمه Dragon خود را توسعه دهد، آژانس فضایی در درجه اول فضانوردان خود را با کشتی خدمه روسی سایوز به پرواز درآورد. ناسا که با تنش‌های فزاینده با Roscosmos بر سر افزایش هزینه‌های صندلی‌های سایوز مواجه بود و خواستار خودمختاری در این منطقه بود، شروع به جستجوی جایگزین‌های تجاری برای پرتاب از خاک آمریکا کرد.

ناسا هنوز هم گاهی این کار را انجام می دهد خرید صندلی در روسیه، اما بسیار ترجیح می دهد با شرکای تجاری خود کار کند. روسیه اخیرا سقط شد پرتاب سه فضانورد، از جمله فضانورد ناسا، تریسی دایسون، تقریباً 20 ثانیه قبل از بلند شدن به دلیل افت ولتاژ در منبع برق.

اگر استارلاینر بوئینگ سرانجام با خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد، ناسا می‌تواند برای این سفرهای مداری به دو شریک تجاری خود تکیه کند.

برای پروازهای فضایی بیشتر در زندگی خود، ما را دنبال کنید ایکس و Gizmodo اختصاص داده شده را به موارد دلخواه خود اضافه کنید صفحه پرواز فضایی.

منبع: https://gizmodo.com/boeing-starliner-astronaut-flight-flammable-tape-nasa-1851359764

سرعت موتور انفجار ناسا در آزمایش پیشگامانه به مدت 4 دقیقه افزایش می یابد

ناسا به تازگی سیستم پیشرانه جدید خود را آزمایش کرده است که موتور موشک انفجاری دوار چاپ شده با چاپ سه بعدی را برای احتراق پایدار نیرو می دهد که سه برابر بیشتر از آزمایش اول دوام آورد.

موتور موشک انفجاری دوار یا RDRE، طی آزمایش اخیر در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در هانتسویل، آلاباما، بیش از 5800 پوند نیروی رانش را برای مجموع 251 ثانیه (فقط بیش از چهار دقیقه) تولید کرد. اعلامیه این هفته.

تست موتور موشک انفجاری دوار پرینت سه بعدی ناسا

توماس تیزلی، مهندس محقق، دستگاه‌های احتراق در مارشال که آزمایش‌های RDRE را هدایت می‌کند، می‌گوید: «این نوع سوختگی پایدار نیازهای معمولی فرود یا سوختگی در اعماق فضا را تقلید می‌کند که می‌تواند فضاپیما را در مسیر ماه به مریخ قرار دهد. . یک اعلامیه

موتور موشک از طریق انفجار نیروی رانش تولید می‌کند، احتراق مافوق صوت که در مقایسه با سیستم‌های پیشران که معمولاً امروزه استفاده می‌شود، قدرت بیشتری تولید می‌کند و در عین حال سوخت کمتری مصرف می‌کند. به گفته ناسا، در نتیجه، سیستم پیشرانه جدید می تواند هم فرودگرهای خدمه و هم وسایل نقلیه بین سیاره ای را قادر به سفر به مقاصد اعماق فضا مانند ماه و مریخ کند.

RDRE بود برای اولین بار در سال 2022 آزمایش شد، بیش از 4000 پوند نیروی رانش برای نزدیک به یک دقیقه تولید می کند. آخرین آزمایش برای درک بهتر نحوه انطباق محفظه احتراق با کلاس‌های رانش مختلف، پشتیبانی از انواع سیستم‌های موتور و به حداکثر رساندن انواع مأموریت‌هایی که می‌توانست انجام دهد، از فرودگر گرفته تا موتور از مرحله بالا تا پیشرانش مافوق صوت، یک تکنیک کاهش سرعت طراحی شده است. ناسا نوشت.

مهندسان ناسا در حال حاضر در حال کار بر روی چگونگی مقیاس بندی این فناوری برای عملکرد بالاتر هستند و امیدوارند که یک RDRE 10000 پوندی (4500 کیلوگرمی) کاملاً قابل استفاده مجدد بسازند.

تیزلی گفت: RDRE امکان جهش بزرگی را در کارایی طراحی فراهم می کند. این نشان می دهد که ما در آستانه تولید سیستم های پیشران سبک وزن هستیم که به ما امکان می دهد جرم و محموله بیشتری را به اعماق فضا بفرستیم، بخش مهمی از دید ماه به مریخ ناسا.

برای پروازهای فضایی بیشتر در زندگی خود، ما را دنبال کنید ایکس (توئیتر سابق) و سایت اختصاصی Gizmodo را به موارد دلخواه خود اضافه کنید صفحه پرواز فضایی.

منبع: https://gizmodo.com/nasa-rotating-detonation-rocket-engine-test-space-1851118842