تولید کننده پهپاد چینی DJI نیز احتمالا از ایالات متحده اخراج خواهد شد

پس از تصویب “ممنوعیت یا فروش” TikTok در ایالات متحده، به نظر می رسد که دولت فدرال اکنون در تلاش است تا تجارت این شرکت مستقر در چین را تعطیل کند. DJI که به تولید پهپاد معروف است و آنها را از آمریکا نیز بیرون آورده است. بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، لایحه ای که ماه گذشته توسط کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان تصویب شد، می تواند استفاده از پهپادهای DJI را در ایالات متحده ممنوع کند.

اگر این لایحه که «قانون ضد هواپیماهای بدون سرنشین CCP» نامیده می‌شود، تصویب شود، پهپادهای DJI نیز تحت قانون شبکه‌های ارتباطی امن و قابل اعتماد سال 2019 به لیست سیاه FCC اضافه می‌شوند.

این قانون دستگاه هایی را هدف قرار می دهد که باعث ایجاد نگرانی های “امنیت ملی” برای ایالات متحده می شوند. این لایحه همچنین شرکت ها را از استفاده از بودجه فدرال برای خرید تجهیزات ممنوعه منع می کند. هواوی و زد تی ای از جمله شرکت هایی هستند که در لیست سیاه FCC قرار گرفته اند.

احتمال ممنوعیت DJI در بازار آمریکا مطرح شده است

قانون ضد هواپیماهای بدون سرنشین ح‌ک‌چ برای اولین بار در سال 2022 توسط الیز استفانیک، نماینده ناحیه بیست و یکم نیویورک در مجلس نمایندگان ایالات متحده معرفی شد. او به نیویورک تایمز گفت که DJI در حال انتقال اطلاعات در مورد “زیرساخت های حیاتی” ایالات متحده به چین است. استفانیک می گوید:

DJI یک خطر غیرقابل قبول امنیت ملی است و زمان آن فرا رسیده که پهپادهای ساخت چین را از ایالات متحده خارج کنیم.

دولت فدرال ایالات متحده در گذشته اقداماتی را علیه DJI انجام داده است. در سال 2020، وزارت بازرگانی DJI را در لیست سیاه خود قرار داد تا از صادرات فناوری تولید شده توسط شرکت های آمریکایی توسط شرکت چینی جلوگیری کند. وزارت خزانه داری و وزارت دفاع آمریکا نیز اقدامات مشابهی را علیه DJI انجام دادند.

  برای اولین بار در جهان یک بوئینگ 787 در قطب جنوب فرود آمد

در یک پست وبلاگی، DJI گفت قانونگذارانی که از این قانون حمایت می‌کنند، ادعاهای نادرست و بی‌اساسی درباره فعالیت‌های این شرکت در ایالات متحده مطرح کرده‌اند. این شرکت چینی همچنین مدعی است که در فعالیت هایی که ناقض حقوق بشر باشد، شرکت نکرده و هیچ نظارتی بر محصولاتش وجود ندارد.

منبع: https://digiato.com/growth-hacking/dji-ban-china-usa