برای اولین بار در جهان یک بوئینگ 787 در قطب جنوب فرود آمد

تیمی از دانشمندان موفق شدند «برای اولین بار در جهان» یک هواپیما بسازند. بوئینگ 787 با ظرفیت بیش از 300 نفر قطب جنوب به زمین

اولین فرود موفقیت آمیز بوئینگ 787 در قطب جنوب

به گزارش اسکای، این هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر چهارشنبه شب گذشته با موفقیت در فرودگاه ترول قطب جنوب فرود آمد. این هواپیما همچنین تیمی متشکل از 45 نفر از محققان و کارمندان مؤسسه قطبی نروژ را حمل کرد و 12 تن تجهیزات تحقیقاتی را حمل کرد.

کاملا براکا، مدیر این موسسه با اشاره به موقعیت مکانی ایستگاه تحقیقاتی آنها به نام سرزمین شهبانو مد گفت:

“این یک عملیات بزرگ و نقطه عطف مهمی برای ترافیک هوایی به سرزمین ملکه مود است.” فرود چنین هواپیمای بزرگی فرصت‌های کاملا جدیدی را برای زیرساخت‌های ترال باز می‌کند که تحقیقات نروژی در قطب جنوب را تقویت می‌کند.

فرودگاه ترول نواری به طول 3000 متر از آب یخی است و فقط بین اکتبر و مارس فعالیت می کند. این فرود به عنوان یک دستاورد تاریخی مورد استقبال قرار گرفته است، اما مشخص نیست که آیا در آینده شاهد پروازهای تجاری به قطب جنوب خواهیم بود یا خیر.

به گفته گروه نروژی، سالانه تا 10 کشتی با اندازه های مختلف به قطب جنوب می روند، اما اگر امکان پرواز با هواپیماهای بسیار بزرگتر وجود داشت، تعداد سفرهای مورد نیاز کاهش می یافت:

“مهم ترین مسئله مزایای زیست محیطی است که ما می توانیم با استفاده از هواپیماهای بزرگ و مدرن به دست آوریم. این می تواند به کاهش کل انتشار گازهای گلخانه ای و ردپای زیست محیطی در قطب جنوب کمک کند.

منبع: https://digiato.com/environment/boeing-787-plane-lands-in-antarctica-in-world-first

  سامسونگ و TSMC از سال 2025 شروع به تولید تراشه های 2 نانومتری خواهند کرد