به نظر می رسد اپل در حال کار بر روی نسل جدید مک بوک پرو با تراشه M4 است

سال گذشته اپل نسل جدیدی از مک بوک پرو مجهز به تراشه M3 را معرفی کرد. اکنون به نظر می رسد که این شرکت بر روی نسل جدید مک بوک پرو با تراشه M4 کار می کند – که هنوز معرفی نشده است.

مارک ژرمن، خبرنگار بلومبرگ، در بخش پرسش و پاسخ یادداشتی در مورد خودروهای اپل به اختصار به تراشه M4 اشاره کرد. به گزارش گارمان، اپل به تازگی توسعه رسمی مک بوک پرو جدید مجهز به تراشه M4 را آغاز کرده است.

مک بوک پرو فعلی اپل که در اکتبر 2023 معرفی شد، اولین دستگاه این شرکت بود که از تراشه M3 استفاده کرد. این تراشه همان فناوری 3 نانومتری تراشه A17 Pro iPhone 15 Pro را دارد. همراه با تراشه M3، اپل نسخه های قدرتمندتر M3 Pro و M3 Max مک بوک پرو رده بالا را نیز منتشر کرد.

علاوه بر مک بوک پرو، مک بوک ایر و آی مک نیز با تراشه M3 به روز شده اند. با این حال، مک مینی، مک استودیو و مک پرو هنوز با تراشه M3 به روز نشده اند. شاید حداقل یک سال دیگر طول بکشد تا اپل از اولین کامپیوتر مجهز به M4 خود رونمایی کند.

نسل جدید مک بوک پرو اپل با تراشه M4 عرضه می شود

مارک ژرمن در یک پرسش و پاسخ با محوریت خودروهای اپل، اطلاعاتی درباره تراشه M4 ارائه کرد. گارمن به طور خلاصه به چند مورد اشاره کرد، یکی از آنها این است که اپل ظاهراً توسعه رسمی مک بوک پرو جدید با تراشه M4 را آغاز کرده است. او جزئیات بیشتری در مورد این تراشه که اپل هنوز اعلام نکرده است، ارائه نکرد.

  قابلیت Mirroring آیفون اکنون در دسترس است. مدیریت آیفون با استفاده از مک

طبق اطلاعات غیر رسمی، به نظر می رسد تراشه M4 مبتنی بر A18 تراشه بعدی باشد که اپل برای آیفون های امسال توسعه خواهد داد. انتظار می رود این تراشه دارای هسته های موتور عصبی بیشتری برای کارهای مرتبط با هوش مصنوعی باشد که در iOS 18 و macOS 15 استفاده می شود. موتور عصبی تراشه A17 Pro قادر است 35 تریلیون عملیات را در یک ثانیه پردازش کند.

اپل تراشه M1 را برای مک در نوامبر 2020 معرفی کرد، به دنبال آن تراشه M2 در ژوئن 2022 و تراشه M3 در پایان اکتبر 2023 معرفی شد. بنابراین، بین هر بخش حدود یک سال و نیم فاصله وجود داشت. در صورت تداوم این الگو، تراشه M4 در نیمه اول سال 2025 عرضه خواهد شد، البته احتمال عرضه این محصول در اواخر سال 2024 نیز وجود دارد.

منبع: https://digiato.com/laptop/apple-reportedly-developing-m4-macbook-pro