افشاگر بوئینگ که نگرانی های ایمنی را مطرح کرده بود جسد پیدا شد

به گفته وزارت خارجه جان بارنت، مهندس سابق کنترل کیفیت در بوئینگ که هفته گذشته در یک محاکمه افشاگر تلافی جویانه علیه این شرکت شهادت داد، مرده پیدا شده است. بی بی سی گزارش می دهد.

بارنت 62 ساله که سه دهه برای بوئینگ کار کرد و در سال 2017 از این شرکت بازنشسته شد، روز شنبه در متل خود در چارلستون، کارولینای جنوبی پیدا شد. دفتر پزشکی قانونی محلی می‌گوید که به نظر می‌رسد بارنت بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست داده است.

بی‌بی‌سی گزارش می‌دهد که «روزها قبل از مرگش، او در یک محاکمه افشاگر علیه شرکت شواهدی ارائه کرده بود». دادگاه گفت که بارنت قرار بود دوباره شنبه در دادگاه برای سومین روز استیضاح خود در رابطه با شکایت حاضر شود، اما هرگز حاضر نشد. بی بی سی گزارش می دهد. پس از غیبت او، تماسی برای جستجوی بارنت برقرار شد. رسانه ها نوشتند که او سپس در کامیونش که در پارکینگ متل محل اقامتش بود، جسد پیدا شد.

Gizmodo از دفتر پزشکی قانونی پرسید که آیا کالبد شکافی بر روی بارنت انجام شده است یا خیر. اگرچه این دفتر به این سوال پاسخ نداد، اما در مورد مرگ او بیانیه زیر را به اشتراک گذاشت:

بابی جو اونیل، پزشکی قانونی شهرستان چارلستون، نام جان بارنت، مردی 62 ساله از لوئیزیانا را منتشر کرد. آقای بارنت در 9 مارس 2024 بر اثر شلیک گلوله خود به خود درگذشت. اداره پلیس شهر چارلستون آژانس تحقیق است. در حال حاضر جزئیات بیشتری در دسترس نیست.

هنگامی که توسط Gizmodo برای اظهار نظر تماس گرفت، بوئینگ بیانیه زیر را ارائه کرد: “ما از درگذشت آقای بارنت متأسفیم و افکار ما با خانواده و دوستان او است.”

  ژاپن احتمالاً اولین فضانورد خود را در مأموریت آرتمیس ناسا به ماه خواهد فرستاد

بارنت قبلاً ابراز نگرانی کرده بود که کارکنان بوئینگ “قطعات نامرغوب” را به هواپیماها وصل کرده اند و برخی از هواپیماها به “سیستم های اکسیژن معیوب” مجهز شده اند که می تواند باعث اختلال در عملکرد تعداد قابل توجهی شود. ماسک های اکسیژن. هیل می نویسد. به نظر می رسد تحقیقات بعدی FAA برخی از ادعاهای بارنت را تایید می کند. شکایتی که بارنت در زمان مرگش درگیر آن بود، یک دعوی تلافی جویانه علیه افشاگری بود که او علیه شرکت مطرح کرده بود. بارنت بوئینگ را متهم کرد او را به سمت بازنشستگی سوق دهید در پاسخ به نگرانی های امنیتی که او مطرح کرد. بوئینگ هرگونه تخلف را رد کرده است.

Gizmodo همچنین با وکیل بارنت تماس گرفت اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است. اگر انجام دهیم این داستان را به روز خواهیم کرد.

منبع: https://gizmodo.com/boeing-john-barnett-whistleblower-death-lawsuit-court-1851327035