استفاده از دوربین های سونی در گوشی های سامسونگ احتمالا افزایش خواهد یافت

سنسور دوربین یکی از مهم ترین اجزای یک گوشی هوشمند است و سونی بزرگترین تولید کننده سنسور دوربین در جهان است. بخش System LSI سامسونگ همچنین سنسورهای دوربین را با نام تجاری ISOCELL تولید می کند و دومین تولید کننده بزرگ سنسور دوربین در جهان است. اگرچه این شرکت کره‌ای تا حد زیادی از سنسورهای دوربین خود در گوشی‌های گلکسی استفاده می‌کند، اما ممکن است در آینده با همکاری سونی این موضوع تغییر کند.

طبق گزارش ETNews، سامسونگ ممکن است در آینده بیشتر از سنسورهای دوربین سونی استفاده کند. Sony Semiconductor Solutions که حسگرهای دوربین سونی را تولید می کند، قصد دارد بخشی از تولید سنسور دوربین خود را از ژاپن به کره جنوبی منتقل کند. بر اساس گزارش ها، این امر به منظور گسترش و افزایش عرضه سنسورهای دوربین سونی در گوشی های سامسونگ خواهد بود. گفته می شود سونی این استراتژی را با تولیدکنندگان نیمه هادی از جمله LB Semicon، Doosan Tesna (NGion)، ALT و ASE کره برای همکاری در بسته بندی و عملیات بازرسی در میان گذاشته است.

سامسونگ

یک کارشناس آگاه می گوید:

“بخش MX سامسونگ رقابت را با ترکیب حسگرهای تصویر LSI و محصولات سونی در گوشی‌های هوشمند افزایش می‌دهد. به همین دلیل، سونی در حال گسترش عملیات پشتیبان خود در کره برای شرکت فعال‌تر در این رقابت است. من مطمئن هستم که سونی قصد دارد این کار را انجام دهد. “

سهم سونی و سامسونگ در بازار جهانی دوربین گوشی های هوشمند

به نظر می رسد سامسونگ MX می خواهد رقابت بین Sony Semiconductor Solutions و شرکت تابعه آن System LSI را افزایش دهد. این امر منجر به اجرای سریعتر فناوری های جدیدتر و هزینه کمتر برای سامسونگ می شود. سونی در حال حاضر بیش از 50 درصد از سهم بازار جهانی سنسورهای دوربین موبایل را در اختیار دارد. کره ای ها نیز با تنها 10 درصد در رتبه دوم قرار دارند.

  محققان یک ربات موبایل آلوها برای انجام کارهای خانه + فیلم ساختند

منبع: https://digiato.com/mobile/competition-and-cooperation-samsung-sony-in-mobile-cameras