ژاپن احتمالاً اولین فضانورد خود را در مأموریت آرتمیس ناسا به ماه خواهد فرستاد

ایالات متحده و ژاپن در حال مذاکره برای حضور یک فضانورد ژاپنی در ماموریت بعدی آرتمیس هستند. ماموریت آرتمیس قصد دارد تا سال 2025 فضانوردان آمریکایی را به سطح ماه برساند. کاملا هریسمعاون رئیس جمهور آمریکا گفت: این ماموریت بین المللی خواهد بود و فضانوردان ناسا را ​​یک فرد غیر آمریکایی همراهی می کند. ملیت این فضانورد ذکر نشد و اکنون به نظر می رسد یک فضانورد ژاپنی در این ماموریت حضور داشته باشد.

به گزارش ژاپن تایمز، کاملا هریس چند روز پیش گفت که ایالات متحده قصد دارد تا سال 2029 یک فضانورد بین المللی را برای همراهی فضانوردان آمریکایی به سطح ماه بفرستد، اما مشخص نکرد که این فرد از کدام کشور خواهد بود. در حالی که، فومیو کیشیدانخست وزیر ژاپن در نشست ستاد راهبردی توسعه فضایی تایید کرد که دو کشور برای تسریع مذاکرات تلاش می کنند.

همکاری ژاپن و ایالات متحده در اکتشاف ماه

هنوز اعزام فضانورد ژاپنی از سوی دو کشور تایید نشده است، اما با توجه به مشارکت این دو کشور و تداوم نقش ژاپن در ماموریت های اکتشاف فضایی، احتمال همکاری آمریکا و ژاپن برای کاوش در ماه وجود دارد.

آژانس هوافضای ژاپن (JAXA) و ناسا در گذشته با یکدیگر همکاری داشته اند. ژاپن همچنین به پروژه های دیگر ناسا از جمله ساختن دروازه قمری، پایگاهی که به دور سیاره می چرخد، کمک خواهد کرد. با توجه به این همکاری، منطقی به نظر می رسد که فضانورد بین المللی برای ماموریت آتی آرتمیس از ژاپن باشد. شاید در سال 2024 اخبار بیشتری از این همکاری دریافت شود.

  بلندگو قاب موسیقی سامسونگ + تصویر ارائه شده است

ماموریت آرتمیس 2 ناسا چهار فضانورد را از ایالات متحده و کانادا با فضاپیمای اوریون به ماه خواهد فرستاد. این ماموریت در حال حاضر قرار است در نوامبر 2024 پرتاب شود. ناسا امیدوار است تا سال 2028 پروازهای سالانه به ماه ارائه دهد.

هدف نهایی برنامه آرتمیس علاوه بر بازگرداندن انسان به ماه و ترویج اکتشاف ماه، کاوش در مریخ است.

منبع: https://digiato.com/astronomy/japan-may-send-its-first-astronaut-to-the-moon-aboard-artemis