به نظر می رسد که OpenAI نمی خواهد به مایکروسافت یک کرسی در هیئت مدیره بدهد

به گزارش رویترز، OpenAI قصد ندارد کرسی های هیئت مدیره را به سرمایه گذارانی مانند مایکروسافت بدهد. مایکروسافت بزرگترین حامی OpenAI است که بیش از 10 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده است. ساتیا نادلامدیرعامل مایکروسافت پیش از این به احتمال دستیابی به کرسی در هیئت مدیره این شرکت اشاره کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، برخی از بزرگترین حامیان OpenAI حتی پس از تغییر مدیریت شرکت و بازگشت سام آلتمن، بعید است که کرسی های هیئت مدیره را کسب کنند. رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که هیئت مدیره OpenAI فعلی قصد ندارد کرسی هایی را به سرمایه گذاران خارجی مانند… مایکروسافت، رونق سرمایه و شرکت های خسلا نمایش می دهد. این حرکت نشان می دهد که هیئت مدیره جدید احتمالاً حفظ هوش مصنوعی را بر منافع سرمایه گذاران ترجیح می دهد.

تصمیمات سام آلتمن و هیئت مدیره جدید OpenAI

مایکروسافت بزرگترین حامی OpenAI است که بیش از 10 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده است. Khosla Ventures نیز یکی از اولین سرمایه گذاران این استارتاپ در سال 2019 بود. Thrive Capital نیز نقش مهمی در رشد چشمگیر سهام این شرکت ایفا کرد.

سام آلتمن بنیانگذار و مدیر عامل OpenAI توسط هیئت مدیره شرکتش در 17 نوامبر اخراج شد. پس از پنج روز پرتلاطم، دوباره مدیرعامل شد. پس از بازگشت آلتمن، دو عضو هیئت مدیره که در اخراج اولیه او شرکت داشتند، اخراج شدند.

هیئت مدیره جدید این شرکت ابتدا متشکل از: لری سامرز وزیر سابق خزانه داریبرت تیلور“، مدیر عامل سابق Salesforce و”آدام دی آنجلو“، بنیانگذار Quora خواهد بود. انتظار می رود هیئت مدیره جدید نامزدهایی را برای پر ، هیئت 9 نفره در نظر بگیرد.

  افراد کلیدی OpenAI برای پیوستن به مایکروسافت با سم آلتمن چه کسانی هستند؟

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت قبلاً گفته بود که می خواهد تغییراتی در ساختار مدیریت OpenAI به دنبال اخراج آلتمن توسط هیئت مدیره ایجاد کند. او و سایر سرمایه گذاران تلاش کردند تا آلتمن را بازگردانند. نادلا همچنین در مصاحبه ای در 21 نوامبر به احتمال حضور در هیئت مدیره OpenAI اشاره کرد.

منبع: https://digiato.com/business/openai-doesnt-plan-to-offer-microsoft-or-other-outside-investors-a-board-seat