تاکسی هوایی الکتریکی هیوندای سوپرنال S-A2 برای برخاستن در سال 2028 آماده می شود

گروه هیوندای، تولید کننده بسیاری از ماشین های برقی مورد علاقه ما، با هدف تبدیل شدن به یک رهبر در هواپیماهای الکتریکی است. در نمایشگاه CES 2024، سوپرنال، بال تحرک هوایی پیشرفته هیوندای، پرده نسل دوم S-A2 جدید خود را که یک تاکسی هوایی عمودی برقی و یا eVTOL است، کنار زد. این شرکت کره ای اعلام کرد که در اوایل سال 2028 عرضه خواهد شد.

هیوندای چند سالی است که روی eVTOL کار می کند. شاید به خاطر داشته باشید که در نمایشگاه CES 2020، هیوندای Urban Air Mobility SA-1 برای اولین بار با مشارکت اوبر ایر عرضه شد. در آن زمان، اولین پروازها در حدود سال 2023 تخمین زده می شد. امروز، اوبر ایر دیگر وجود ندارد، Hyundai Urban Air Mobility اکنون Supernal نامیده می شود و نسل دوم S-A2 خط فاصله را به نام خود و پنجره راه اندازی مورد انتظارش تغییر داده است.

hyundai-supernal-s-a2-broll-01-mov-00-00-13-11-still001

به این نگاه کن: هیوندای و تاکسی هوایی برقی سوپرنال S-A2 برای راه اندازی آماده می شوند

این هواپیمای باتری دار می تواند چهار مسافر، چمدان و یک خلبان را در بدنه دم V خود جای دهد. در حالت تیک آف عمودی، جلو چهار نقطه به سمت بالا و چهار سمت عقب به سمت پایین متمایل می شود. زمانی که این فضاپیما در هوا قرار گرفت، می‌تواند تبدیل شود و هشت روتور را در جهت افقی بچرخاند تا کارآمدتر پرواز با بال ثابت انجام شود.

طراحی VTOL به این معنی است که می تواند از یک سکوی هلیکوپتر بلند شود و برای استفاده در شهرهایی که می تواند بر روی پشت بام ها بلند شود و فرود بیاید ایده آل است. و از آنجایی که این بالگرد کاملاً الکتریکی است، این هواپیما باید در داخل و خارج از هلیکوپترهای سنتی ساکت‌تر باشد. به من گفته شد که S-A2 تنها 65 دسی بل از داخل خود منتشر می کند – تقریباً به اندازه یک جاروبرقی – در هنگام برخاستن از زمین و به 45 دسی بل کاهش یافته است، بنابراین مسافران نباید برای محافظت از شنوایی خود و صحبت با یکدیگر از هدفون استفاده کنند. .

  اپل واچ اولترا پیش از تعطیلات به رکورد قیمتی رسید

سوپرنال تخمین می زند که میانگین پرواز بین 25 تا 40 مایل با حداکثر سرعت 120 مایل در ساعت و ارتفاع کروز 1500 فوت – بسیار پایین تر و کندتر از پروازهای تجاری با برد بسیار کوتاه تر است. سوپرنال به ما می گوید که هدف S-A2 جایگزینی خطوط هوایی تجاری نیست، بلکه مکمل آنها است. عملکرد eVTOL آن برای مسافت‌های کوتاه، مانند رسیدن از مرکز شهر شلوغ و شلوغ به فرودگاهی در حومه در چند دقیقه به جای ماندن در ترافیک برای ساعت‌ها کافی است.

روتورهای کشتی می توانند در جهت عمودی برای برخاستن یا افقی برای پرواز کارآمد با بال ثابت بچرخند.

Antuan Goodwin/CNET

برند e-aeronautics می‌گوید طراحی مدولار S-A2 به این معنی است که با ادامه پیشرفت فناوری باتری، هواپیما نیز بهبود می‌یابد – با اضافه ، شارژ سریع‌تر یا ذخیره‌سازی بیشتر. هیوندای همچنین تاکید کرد که ابزاری برای تولید انبوه S-A2 با استفاده از تکنیک‌های تولید مبتنی بر سلول مدولار دارد که در حال حاضر در کارخانه HMGICS بسیار خودکار خود در سنگاپور توسعه می‌یابد، که اخیراً توانستم از آن بازدید کنم.

این کاردستی مطمئناً روی صحنه شیک به نظر می رسد. و فن آوری هواپیمای برقی و باتری در چهار سال گذشته به اندازه کافی پیشرفت کرده است که مفهوم تاکسی هوایی برقی هنوز هیجان انگیز است و امیدواریم امکان پذیر باشد. مدیران Supernal مطمئناً معتقدند که eVTOL آن آماده است تا از مفهوم علمی تخیلی به راحتی در دنیای واقعی حرکت کند و انتظار می‌رود اولین پروازهای تجاری در سال 2028 آغاز شود.

منبع: https://www.cnet.com/roadshow/news/hyundai-supernal-s-a2-electric-air-taxi-prepares-for-2028-takeoff/#ftag=CAD590a51e

  تسلا Cybertruck را راه اندازی کرد، سم آلتمن رسماً به OpenAI بازگشت و Evernote برنامه رایگان آن را فلج کرد.