تسلا Cybertruck را راه اندازی کرد، سم آلتمن رسماً به OpenAI بازگشت و Evernote برنامه رایگان آن را فلج کرد.

سلام به همه، به Week in Review (WiR) خوش آمدید، خبرنامه TechCrunch که برخی از برجسته‌ترین لحظات فناوری در چند روز گذشته را برجسته می‌کند. فصل تعطیلات به سرعت نزدیک می شود، اما صنعت فناوری منتظر کسی نیست: کنفرانس های IBM، AMD و Intel و همچنین نمایشگاه سالانه Consumer Electronics در ، وگاس در افق هستند. چرخه اخبار به این زودی متوقف نخواهد شد و مطمئن باشید که ما تمام تلاش خود را برای در جریان نگه داشتن شما انجام خواهیم داد.

اما دارم از خودم جلو می زنم. خیلی اتفاق افتاد این هفته، از جمله کنفرانس re:Invent آمازون، یک فاجعه باج افزار در Fidelity، بازگشت رسمی سم آلتمن به OpenAI، Neuralink جمع آوری پول، و SpaceX خرید یک شرکت چتر نجات. به علاوه، تسلا به طور رسمی Cybertruck را راه‌اندازی کرد، شماره‌های جمعه سیاه به پایان رسید، Evernote برنامه رایگان خود را محدود کرد، و Teenage Engineering جدیدترین ابزار خود را معرفی کرد. ما همه اینها – و خیلی بیشتر – را در این نسخه از WiR پوشش می دهیم.

ابتدا، یک یادآوری برای ثبت نام اینجا برای دریافت WiR در صندوق ورودی خود هر شنبه اگر قبلاً ثبت نام نکرده اید. حالا بریم سراغ اخبار.

بیشترین خوانده شده

آمازون دوباره اختراع می کند – دوباره: کنفرانس سالانه re:Invent آمازون که بر تجارت AWS غول فناوری متمرکز است، امسال تا حدودی فروکش کرد. اما مدیر عامل AWS، آدام سلیپسکی، بازی بزرگی را مطرح کرد و از رقبای خود از گوگل و مایکروسافت گرفته تا OpenAI عکس گرفت. در میان قابل توجه ترین افشاها، یک تین کلاینت 195 دلاری که (به طرز عجیبی) شبیه Fire TV Cube به نظر می رسد، یک ربات چت هوش مصنوعی سازمانی به نام Q و سه پیشنهاد جدید بدون سرور بود. کریستین نگاهی به بقیه اعلامیه ها می اندازد.

نقض گسترده در Fidelity: سه‌شنبه گذشته، Fidelity National Financial یا FNF، یک شرکت خدمات املاک و مستغلات که خود را به‌عنوان «ارائه‌دهنده پیشرو بیمه عنوان و خدمات امانی» و «بزرگ‌ترین شرکت بیمه عنوان در آمریکای شمالی» معرفی می‌کند، اعلام کرد که متحمل یک حمله سایبری شده است. . لورنزو می‌نویسد که از آن زمان، صاحبان خانه‌هایی که وام‌های مسکن دارند و خریداران بالقوه در حال خرید ملک با FNF یا یکی از بسیاری از شرکت‌های وابسته به آن، سردرگم و نگران مانده‌اند و نمی‌دانند دقیقاً چه چیزی در حال وقوع است – یا چه کاری باید انجام دهند.

  Reddit احتمالاً به دنبال ارزش گذاری 6.5 میلیارد دلاری از طریق IPO خواهد بود

آلتمن به OpenAI بازگشت: سام آلتمن پس از یک هفته پرفراز و نشیب تغییر، رسماً به عنوان مدیر عامل OpenAI بازگشته است. و OpenAI رسما یک هیئت مدیره جدید دارد – به علاوه یک ناظر بدون رای، با حسن نیت مایکروسافت – که جایگزین اکثر اعضای هیئت مدیره ای است که در روزهای قبل از عید شکرگزاری سعی در برکناری آلتمن داشتند.

Neuralink سرمایه جمع آوری می کند: Neuralink، شرکتی که توسط ایلان ماسک تأسیس شده و تراشه‌های کاشتنی را تولید می‌کند که می‌توانند امواج مغزی را بخوانند، 43 میلیون دلار سرمایه اضافی را بر اساس پرونده SEC جمع‌آوری کرده است. Neuralink که در سال 2016 تأسیس شد، دستگاهی شبیه چرخ خیاطی طراحی کرد که قادر به کاشت سیم های بسیار نازک است که به الکترودهای داخل مغز متصل می شوند. اما Neuralink به دلیل آنچه که منتقدان می گویند فرهنگ کاری سمی و شیوه های تحقیقاتی غیراخلاقی است، تحت نظارت فزاینده ای قرار گرفته است.

اسپیس ایکس چتر نجات می خرد: اسپیس ایکس به دلیل ادغام عمودی خود شناخته شده است، اما یکی از اجزایی که آن را برون سپاری کرده است چتر نجات است – تا اوایل این ماه، زمانی که این شرکت بی سر و صدا تامین کننده چتر نجات پایونیر Aerospace را پس از ورشکستگی شرکت مادرش به قیمت 2.2 میلیون دلار خریداری کرد. آریا گزارش می دهد که این دومین خرید شناخته شده برای اسپیس ایکس است که استارتاپ ماهواره ای کوچک Swarm را در سال 2021 با قراردادی 524 میلیون دلاری خریداری کرد که عمدتاً در انبار است.

Cybertruck راه اندازی می شود – به طور واقعی: تسلا روز پنجشنبه با راه اندازی وانت برقی Cybertruck خود در یک کنفرانس مطبوعاتی بعدازظهر، که مدت ها در انتظار آن بود، رونمایی کرد. هری خاطرنشان می کند که این خودروی جعبه ای اولین مدل جدید تسلا از سال 2020 است، زمانی که این شرکت تحویل مدل Y را آغاز کرد.

رونق جمعه سیاه: موجی از تخفیف‌های عمیق و رشد گزینه‌های پرداخت منعطف باعث شد ۹.۸ میلیارد دلار فروش آنلاین در ایالات متحده در جمعه سیاه به ثبت برسد که یک رکورد در آن روز است. با توجه به Adobe Analytics، فروش 7.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است – عددی که Ingrid نوشت که باید خرده فروشان را شگفت زده کند، زیرا به طور کلی رشد آهسته ای را برای تعطیلات تجربه می کنند.

  تصویر رسمی روی جلد هدست اپل ویژن پرو فاش شد

Evernote برنامه رایگان خود را مختل می کند: چند روز پس از اینکه Evernote شروع به آزمایش یک طرح رایگان با دسترسی به یک لپ‌تاپ و 50 یادداشت با کاربران محدود کرد، اکنون این شرکت آن را برنامه رایگان پیش‌فرض جدید خود قرار داده است. اپلیکیشن یادداشت برداری اعلام کرد که این تغییر از 4 دسامبر برای همه کاربران رایگان جدید و موجود اعمال خواهد شد.

Teenage Engineering یک groovebox را منتشر می کند: هری می نویسد، groovebox جدید 300 دلاری Teenage Engineering کاری ندارد که اینقدر زیبا باشد – و من نمی توانم مخالفت کنم. این دستگاه که EP-133 KOII نامیده می شود، یک دستگاه درام ترکیبی، سینت سایزر و نمونه بردار است – یک ارتقاء با اندازه مناسب به PO-33 KO از Teenage Engineer.

ChatGPT اولین سالگرد خود را جشن می گیرد: ChatGPT، چت ربات ویروسی مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI، این هفته اولین تولد خود را جشن گرفت. در ابتدا یک رابط پایه رایگان مبتنی بر وب و متمرکز بر چت در بالای یکی از مدل های موجود OpenAI، GPT-3.5، ChatGPT تبدیل به محبوب ترین محصول این شرکت شد. . . تا کنون – و سریعترین برنامه مصرف کننده در حال رشد در تاریخ. به مناسبت چیزی نوشتم.

سمعی

برای پر ، زمان به پادکست نیاز دارید؟ خوش شانسی. TechCrunch یک لیست جامع دارد تا شما را مشغول کند.

این هفته، در قسمت بازگشتی از انصافالکس با آنو هاریهاران، که قبلا YC Continuity را رهبری می کرد، در مورد اینکه چه چیزی یک موسس “بزرگ” را می سازد و چگونه این بنیانگذاران با موفقیت شرکت های خود را به سمت جریان نقدی مثبت هدایت می کنند صحبت می کند. هاریهاران اخیراً با دو تن از همکاران سابق خود و لوکاس فاکس، مدیر اجرایی سابق برکس، برای راه‌اندازی یک صندوق جدید به نام Avra ​​که هدف آن جمع‌آوری حدود 350 میلیون دلار و اجرای برنامه‌ای است که برخی آن را «YC برای رشد» می‌خوانند، همکاری کرد.

  Notting Phone (2a) در دو رنگ عرضه می شود

تمام شد پیدا ،نیل باتلیوالا از Pair Team به تیم ملحق شد که در حال ساخت زیرساخت هایی است که به آسیب پذیرترین جمعیت کمک می کند تا مراقبت های بالینی و اجتماعی مورد نیاز خود را از طریق توسعه Medicaid آینده دریافت کنند. دام و بکا با نیل صحبت کردند که چگونه تجربه قبلی او در فناوری سلامت باعث شد تا شرکتی را ایجاد کند که صرفاً بر روی اتصال تنظیمات مراقبت های بهداشتی مانند انبارهای غذا و سرپناه ها با آموزش و مراقبت های بالینی به لطف بودجه Medicaid متمرکز است.

و در واکنش زنجیره ایژاکلین با مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Optimism، جینگ وانگ و مدیر ارشد رشد، رایان وایت مصاحبه کرد. Optimism یک بلاک چین لایه 2 متمرکز بر اتریوم است که بر مقیاس بندی و سرعت تمرکز دارد و در عین حال هزینه های کاربران را نیز کاهش می دهد.

TechCrunch+

مشترکین TC+ به تفسیر، تجزیه و تحلیل و نظرسنجی های عمیق دسترسی دارند که اگر قبلاً مشترک هستید با آنها آشنا هستید. اگر نه، به فکر ثبت نام باشید. در اینجا چند نکته مهم از این هفته آمده است:

گروه IPO 2024 بر روی موارد زیر تمرکز دارد: الکس می نویسد که بسیاری از یونیکورن های دیگر احتمالاً عملکرد IPO های آتی Shein و Reddit را تماشا خواهند کرد، زیرا آنها ثابت خواهند کرد که چگونه ارزش گذاری بالای بازار خصوصی به بازارهای عمومی ترجمه می شود.

سریع ترین گرین کارت ها اگر اهل هند یا چین هستید: سوفی آلکورن، بنیانگذار قانون مهاجرت آلکورن در سیلیکون ولی، توضیح می دهد که چگونه بنیانگذاران هندی یا چینی می توانند در صورت مواجهه با ضرب الاجل از سوی سرمایه گذاران یا شرکا، از جمله از طریق شبکه ها و منابع سرمایه گذاری، گرین کارت را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنند.

تامین مالی کم امنیت سایبری: الکس می نویسد که با نگاهی به روند سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر در بازار امنیت سایبری، ممکن است فکر کنید که این بخش در مشکل است. دلیل ش چیه؟ یکی نیست، بلکه چندین است.

منبع: https://techcrunch.com/2023/12/02/tesla-releases-the-cybertruck-sam-altman-officially-returns-to-openai-and-evernote-cripples-its-free-plan/