تراشه Helio G91 با پشتیبانی از دوربین های 108 مگاپیکسلی معرفی شد

مدیاتک بی سر و صدا تراشه Helio G91 را معرفی کرد. این پردازنده در واقع نسخه به روز شده Helio G88 است که سه سال پیش عرضه شد. این تراشه جدید برای بهبود عملکرد و قابلیت های گوشی های هوشمند مقرون به صرفه طراحی شده است. اما این پردازنده از چه ویژگی هایی پشتیبانی می کند؟

به گفته Gizmochina، این قابلیت ها شامل پشتیبانی از نمایشگرهای +FHD با نرخ تازه سازی 90 هرتز و سازگاری با سنسورهای دوربین با وضوح بالا است. Helio G88 از دوربین های 64 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند، اما Helio G91 با سنسورهای 108 مگاپیکسلی نیز کار خواهد کرد.

ویژگی های سخت افزاری چیپست Helio G91

پیکربندی پردازنده هشت هسته ای Helio G91 شامل دو هسته Arm Cortex-A75 با کلاک حداکثر 2.0 گیگاهرتز برای کارهای سخت و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز برای کارهای عادی است. همچنین یک پردازنده گرافیکی 1.0 گیگاهرتزی Mali-G52 MC2 درون این چیپست وجود دارد. این پیکربندی تا حدودی شبیه به G88 است که تعادل بین عملکرد و مصرف بهینه انرژی را حفظ می کند. این چیپست می تواند تا 8 گیگابایت رم LPDDR4x و همچنین حافظه eMMC 5.1 را پشتیبانی کند.

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های G91 پشتیبانی از دوربین های موبایل قدرتمندتر است. این تراشه امکان استفاده از سنسورهای 108 مگاپیکسلی را فراهم می کند. بنابراین تصاویر در شرایط نوری مختلف از وضوح و جزئیات بهتری بهره می برند. زوم درون حسگر، با پشتیبانی از دو میکرون پیکسل، به بهبود عملکرد دوربین در محیط های کم نور کمک می کند. به همین دلیل، پرتره ها با دقت بیشتری بدون از دست دادن جزئیات نمایش داده می شوند. علاوه بر این، مدیاتک طیفی از شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری را برای عکاسی پیشرفته مانند تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی (EIS) و جبران شاتر غلتشی (RSC) اضافه کرده است.

  سامسونگ احتمالا ساعت های هوشمند خود را دوباره طراحی خواهد کرد

Helio G91 از فناوری های بازی HyperEngine مدیاتک پشتیبانی می کند. این فناوری برای بهینه سازی عملکرد CPU، GPU و حافظه بر اساس حرارت و قدرت بازی در زمان واقعی طراحی شده است. “Hyper Engine” تضمین می کند که گوشی عملکرد پایدارتری در هنگام بازی دارد. این چیپست همچنین از Dual 4G VoLTE و Wi-Fi 5 پشتیبانی می کند.

برای رانندگانی که از تلفن خود برای ناوبری استفاده می کنند، Helio G91 دارای یک موتور ناوبری اینرسی برای ردیابی دقیق مکان در مناطقی است که سرویس GPS در دسترس نیست.

اخیرا Mediatek چیپست های Dimensity 8300 و 9300 خود را برای هوش مصنوعی Gemina Nano بهبود داده است.

منبع: https://digiato.com/mobile/helio-g91-soc-with-advanced-specifications-introduced