تفاوت قیمت خودروهای وارداتی در ایران و امارات + جدول

در سال های اخیر قیمت خودروهای وارداتی در بازار ایران نسبت به امارات متحده عربی افزایش چشمگیری داشته است. امارات متحده عربی یکی از پرتقاضای ترین کشورهای حوزه خلیج ، در زمینه واردات خودروهای لوکس محسوب می شود، بنابراین قیمت خودرو در این کشور نسبت به بازار ایران مناسب تر است.

در سال های اخیر بازار خودرو ایران به دلیل ممنوعیت واردات با افزایش شدید قیمت ها مواجه شده است. اگرچه طی چند ماه گذشته با انتشار اخبار مربوط به واردات، قیمت خودروهای وارداتی کاهش یافت، اما این کاهش قیمت در مقایسه با میزان افزایش سال‌های گذشته قابل توجه نبوده و قیمت خودروهای وارداتی در ایران همچنان در سطح پایینی قرار دارد. یکسان. بسیار بالاتر از امارات متحده عربی.

در این مطلب لیستی از قیمت خودروهای وارداتی معروف در بازارهای جهانی که مدل ساخت و کارکرد تقریبا مشابهی دارند آورده شده است:

ماشین مدل قیمت در ایران قیمت در امارات متحده عربی
آلفارومئو جولیتا 2017 یک میلیارد و 900 میلیون تومان 387 میلیون تومان
مرسدس بنز CLA45 2017 هفت میلیارد تومان 858 میلیون تومان
BMW X4 2017 شش میلیارد و 655 میلیون تومان یک میلیارد و 273 میلیون تومان
پورشه ماکان 2017 یازده میلیارد تومان 2.5 میلیارد تومان
تویوتا پریوس 2017 یک میلیارد و 750 میلیون تومان 595 میلیون تومان
تویوتا هایلوکس 2016 پنج میلیارد تومان 872 میلیون تومان

قیمت این خودروهای وارداتی در بازار ایران و امارات از سایت های خرید و فروش خودرو در هر یک از این کشورها گرفته شده است. خودروهای موجود در بازار ایران نیز از میان ارزان ترین تیپ ها انتخاب شدند تا قیمت کمتری داشته باشند.

  چرا غرق ، یک ناو هواپیمابر دشوار است؟

خودروهای وارداتی در بازار ایران با قیمتی سه تا هشت برابر بیشتر از بازار امارات به فروش می رسد. این عدد نشان از اغراق آشکار در فروش خودروهای وارداتی به بهانه جلوگیری از واردات خودرو دارد. به عنوان مثال پورشه ماکان ۲۰۱۷ با کارکرد ۱۳۷ هزار کیلومتر، تقریباً ۸.۵ میلیارد تومان از امارات گران‌تر است.

همچنین بخوانید: جدول قیمت خودروهای وارداتی صفر کیلومتر در بازار شهریور در ماه 1402+

برخی از کارشناسان بازار معتقدند با توجه به وضعیت صنعت خودرو ایران، دولت باید برای نشان دادن حمایت خود از خودروسازی داخلی، عوارض گمرکی بالایی برای خودروهای وارداتی وضع کند. این نکته باعث افزایش قیمت خودروهای خارجی در داخل کشور نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج ، شده است.

ممنوعیت واردات همراه با تعرفه های بالا باعث افزایش قیمت محصولات وارداتی با کیفیت می شود. در نتیجه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه از آن بهره ای نخواهند برد. البته ممکن است با تسریع در واردات خودروهای جدید، قیمت این محصولات کاهش یابد و به تدریج شاهد معقول شدن قیمت ها باشیم.

منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/the-price-difference-of-imported-cars-in-iran-and-uae