جهش خرید و فروش نمادهای ملی در بازار خودرو از 30 به 300 میلیون تومان!

رویکردهای آزمون و خطا برای مدیریت بازار خودرو در چند سال گذشته، بازار را به آشوب کشیده است. این روزها خرید و فروش Kodimli دوباره در بازار خودرو رونق گرفته است. در واقع روش های توزیع خودرو در بازار چاره ای جز خرید خودروی ملی برای مشتریان واقعی خودرو باقی نگذاشت.

اعمال محدودیت های مختلف از جمله نداشتن پلاک فعال، عدم خرید محصولات داخلی در مدت 48 ماه و اخذ مجوز، بازار خودرو را به سه گروه تقسیم کرده است. دسته اول خریداران خودرو هستند که تمامی شرایط خرید را دارند و بودجه لازم را نیز دارند. این گروه توانسته ضبط اولیه را انجام دهد. در مراحل بعدی این گروه خودروی خود و یا خودرویی را که تاکنون دریافت کرده اند تحویل خواهند گرفت.

دسته دوم افرادی هستند که شرایط ثبت نام را دارند اما منابع مالی لازم را ندارند. این گروه در ابتدا خودروی ثبت شده خود را از طریق شبکه ای از کارگزاران و فروشندگان تبدیل ثبت و به فروش می رسانند. این گروه همچنین شامل افرادی می شود که از طریق طرح جمعیت جوانان ثبت نام کرده اند یا از نوسازی خودروهای دست دوم استفاده کرده اند.

در گروه سوم افرادی هستند که شرایط لازم برای ثبت نام خودرو را ندارند اما سرمایه کافی برای خرید خودرو دارند. این گروه چاره ای جز رفتن به بازار خرید و فروش در کدمالی ندارند. در واقع حواله دیگران را می خرند تا بتوانند خودرو را از شرکت های واردکننده یا سازنده تحویل بگیرند.

جدول خرید و فروش کدمالی در بازار خودرو اسفند 1402 هجری قمری:

مدل ماشین ارزش کد ملی و حواله (میلیون تومان)
چانگان CS35 پلاس 150
هیوندای کرتا 600
هایما 8 اس 250
سر اخلاص 300
رئیس جمهور کرامت 300
به نخست وزیر احترام بگذارید 200
KMC X5 150
دانا پلاس 150
تارا 120
gx سریع 30
سریع اس 200
ساینا اس 40

بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان در بازار خودرو شامل گروه های دوم و سوم هستند. بنابراین بازار خرید و فروش خودرو و نقل و انتقال پول داغ است. لازم به ذکر است که هزینه خرید کد ملی و نقل و انتقالات خریدار ضمن پرداخت قیمت کارخانه برای خودرو کمتر از هزینه خرید مستقیم همان خودرو از بازار آزاد است. بنابراین طبیعی است که خریداران از این روش استقبال کنند.

  شرایط فروش برای Mary Emma Hybrid (تیر 1403 هجری قمری) اعلام شد.
خرید و فروش نمادهای ملی

خرید و فروش تبدیل خودرو غیرقانونی است، بنابراین دلالان برای اطمینان خاطر مشتریان وکالتنامه و مبایعه نامه صادر می کنند تا خریدار و فروشنده اعتماد بیشتری به مبادله داشته باشند. وزارت صنعت همواره بر غیرقانونی بودن این موضوع تاکید کرده است. اما تا زمانی که روند عرضه و تقاضا در بازار خودرو به حالت عادی برگردد، روش هایی مانند خرید و فروش تبدیل خودرو یا کدمالی ادامه خواهد داشت.

منبع: https://digiato.com/car-news/boom-in-buying-selling-national-codes-in-car-market