خودروی الکتریکی چری کای شیو با برد 301 کیلومتر معرفی شد

Kaiyi یکی از زیرمجموعه های چری از یک مینی ون برقی دو در رونمایی کرده است. این خودرو Shiyue نام دارد و بر اساس پلتفرم i-EA توسعه یافته است. قدرتمندترین نسخه این هاچ بک کوچک، موتور 54 ، بخار با یک بار شارژ می تواند تا 301 کیلومتر را طی کند.

از کوین تا کی

شاید بدانید که برند کای تا چند سال پیش با نام کوین فعالیت می کرد. این برند جدید بوده و از سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرده است.محصولات این برند که اکثرا خودروهای سدان و SUV ارزان قیمت هستند بر پایه پلتفرم های قدیمی گروه چری تولید می شوند. به خاطر اینکه ماهیت اقتصادیبرند کای در شهرهای کوچک چین و در میان گروه های کم درآمد محبوبیت بیشتری دارد. این برند از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه رکورد فروش 34 هزار و 468 خودرو را به ثبت رساند.

چری گاهی اوقات نام محصولات جدید خود را انتخاب می کند. تجدید نظر عمومی برند کای نام Shiyu را نیز به همین ترتیب انتخاب کرد. این برند می گوید شیو نماد مفاهیمی چون مقاومت، تداوم زندگی، سادگی، عشق به زندگی، همبستگی و احترام است!

ماشین برقی چری کای شیو

طراحی ماشین الکتریکی Chery Kaixiu

بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت وزارت اطلاعات و صنعت چین (MIIT)، قد کای شیو 3360 میلی متر عرض آن به 1700 میلی متر می رسد. ارتفاع این هاچ بک کوچک برقی 1605 میلی متر و فاصله بین دو محور آن 2160 میلی متر است. از نظر فرم بدنه، این خودرو ساختاری مشابه سایر رقبای هم رده خود دارد. نکته جالب این است که طراحی چراغ های جلوی Kai Shiyu به وضوح یادآور محصولات جدید برند اسمارت است. دستگیره های مخفی در و ستون های مشکی رنگ از ویژگی های جذاب این هاچ بک برقی کوچک است. استفاده از این رنگ برای ستون ها باعث می شود سقف معلق به نظر برسد.

  تصاویر واقعی از گوشی شیائومی میکس فلیپ فاش شد. ظاهر طبیعی با دوربین دوگانه
ماشین برقی چری کای شیو

اگرچه جدیدترین خودروی الکتریکی چری بسیار کوچک و جمع و جور است، اما… ظرفیت چهار سرنشین فضای داخلی این خودرو ترکیبی از صورتی و آبی است. این هاچ بک برقی از دو نمایشگر دیجیتال برای سیستم اطلاعات سرگرمی خود استفاده می کند صفحه نمایش 10.25 اینچی این خودرو که مانند برخی از خودروهای اسپرت هندسی دارد، مجهز به فرمان D شکل است! دریچه های مخفی برای سیستم تهویه مطبوع و سیستم ورود بدون کلید از دیگر نکات قابل ذکر است.

ماشین برقی چری کای شیو

مشخصات فنی ماشین برقی چری کای شیو

ماشین الکتریکی چری کای شییون از یک موتور الکتریکی نیرو می گیرد. این موتور به نوع خودرو بستگی دارد 47 یا 54 ، بخار او آن را دریافت کرد. شیون با تکیه بر این موتور می تواند حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت این خودرو را می توان با دو بسته باتری انتخاب کرد. هر دو بسته لیتیوم فسفات آهن هستند و برای حداکثر قایقرانی قوی تر هستند مسافت 301 کیلومتر بس است البته مبنای محاسبه این رقم استاندارد چینی CLTC است.

منبع: https://digiato.com/car-news/cherys-kaiyi-shiyue-is-a-new-mini-ev-with-301-km-all-electric-range