دعوای امیرعلی اکبری و ارژن بهلار

امیرعلی اکبری پس از محرومیت حریف توسط داور توانست در دور سوم مسابقات ONE قهرمانی حریف کانادایی خود را شکست دهد. امیرعلی اکبری یکی از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی ONE در سنگین وزن، سبک مبارزه تهاجمی را در برابر ارژن بولار در پیش گرفت و این سبک در مبارزه با حریف کانادایی در روز جمعه 1 اسفند در ONE Championship 166 قطر به او کمک کرد.

اگرچه انتظارات زیادی از این مسابقه سنگین وزن وجود داشت، اما آنچه در داخل قفس دیده می شد به هیچ وجه به هیجان مسابقه MMA سنگین وزن نمی رسید، اما باز هم مسابقه شطرنج علی اکبری و بولار در سالن ورزشی لوسایل بود. هر دوی آنها قدرت یک ضربه، قدرت کشتی گرفتن و قدرت پوشیدن دستکش را داشتند که می توانست در کسری از ثانیه مسیر و نتیجه مبارزه را تغییر دهد.

اما Bhullar که سابقه قهرمانی در وزن سنگین وزن ONE را نیز دارد، در طول مبارزه عقب نشینی کرد و دفاعی جنگید، در حمله شکست خورد و نتوانست حرکت بزرگی در برابر مبارز همیشه آماده ایرانی انجام دهد.

این باعث شد داور هرب دین به دلیل عدم فعالیت در راند دوم دو کارت زرد به مبارز هندی بدهد.

اگرچه ارژن ظاهراً تمایلی به پاسخگویی به حملات و ضربات علی اکبری نداشت، اما این مبارز ایرانی همیشه رو به جلو حرکت می کرد و آماده بود تا با حریف فاصله بگیرد تا قدرت خود را به رخ حریف بکشد.

قبل از اینکه مبارزه به طور رسمی در راند سوم و آخر متوقف شود، علی اکبری ترکیب خوبی از مشت و لگد به زمین زد که حریف کانادایی اش را غافلگیر کرد و باعث شد او همچنان عقب نشینی کند و در حالت دفاعی بماند.

  ارزش بازار متا به 1 تریلیون دلار نزدیک می شود
دعوای امیرعلی اکبری و ارژن بهلار

با وجود اینکه هرب دین مدام به او یادآوری می کرد که مبارزه کند، بولار به عقب نشینی ادامه داد و این آخرین فرصتی بود که داور آمریکایی به او داد و سرانجام در آخرین ثانیه های مبارزه تصمیم خود را گرفت.

این چهارمین پیروزی متوالی امیرعلی اکبری تحت بزرگترین سازمان هنرهای رزمی جهان بود و احتمالاً زمینه را برای مسابقه مجدد مقابل آناتولی مالیخین قهرمان سنگین وزن جهان فراهم می کند.

از سوی دیگر، بولار دومین شکست متوالی خود را متحمل شد و اکنون رکورد دو برد و دو باخت در یک تورنمنت را به دست آورده است.

آناتولی مالیخین همچنین با غلبه بر رینیر دی رایدر به اولین ورزشکاری تبدیل شد که سه کمربند قهرمانی را در یک سازمان مهم MMA به طور همزمان در اختیار داشت. او در این دیدار حریف خود را در دور سوم مجبور به تسلیم کرد. ملیخین اکنون دارای کمربندهای میان وزن، سبک وزن و سنگین وزن One Championship است.

آناتولی مالیخین

کارشناس ناک اوت روسی از همان ابتدا قدرت خود را به رایدر دیکته کرد، تلاش های حریف برای سرنگونی او را دفع کرد و مشت های محکمی را از سمت راست به او وارد کرد. دی رایدر تا جایی که می‌توانست از ضربات پای خود استفاده کرد تا مالیخین را دور نگه دارد و حتی در اوایل مسابقه حریف خود را با یک آپرکات راست رها کرد، اما این مالیخین بود که شوت‌های بهتری را انجام داد. در راند سوم دی رایدر قصد داشت حریف خود را سرنگون کند اما مبارز روسی به راحتی او را متوقف کرد و با ضربه محکم زانو به سر قهرمان که طبق قوانین One Championship قانونی است موفق به انجام این کار شد. تا حریف شوکه شود و فوراً بلند شود. . علیرغم اینکه هرب دین مبارزه را متوقف کرد تا دی رایدر را ناک اوت کند، مبارزه هرگز نتوانست از زمین خارج شود و مالیخین توسط TKO برنده اعلام شد.

  امروز در فضا: چهار ماهواره خوشه ای توسط موشک آریان-5 منهدم شدند

ملیخین اکنون با 14 مبارزه و 14 پیروزی که همگی با ناک اوت به دست آمده است، رکورددار است که دو تای آنها در مقابل دی رایدر بوده است. از زمان پیوستن به ONE در سال 2021، این جنگنده 36 ساله روسی در 6 مبارزه متوالی پیروز شده است که نیمی از آنها را در کمتر از 5 دقیقه برنده شده است.

منبع: https://digiato.com/tech/amir-aliakbari-vs-arjan-bhullar-full-fight