دیوار بزرگ اسلون کشف شد

20 اکتبر 2003 دیوار بزرگ اسلون چیزی که زمانی بزرگترین ساختار کیهانی شناخته شده برای بشر بود توسط دانشجویان دانشگاه پرینستون کشف شد.

اسلون یک ساختار کیهانی است که از دیواری غول‌پیکر از کهکشان‌ها تشکیل شده و وسعت آن ۱.۴ میلیارد سال نوری است. این دیوار بزرگ هرگز به طور دقیق مورد مطالعه قرار نگرفته است و تنها ابرخوشه های درون آن مورد بررسی قرار گرفته اند.

دیوار بزرگ اسلون برای اولین بار در سال 2003 بررسی شد Sloan Digital Sky SDSS توسط ریچارد گات و ماریو یورک کشف شد. این بررسی مکان صدها میلیون کهکشان را ترسیم کرد، ساختار بزرگ مقیاس جهان را نشان داد و دیوار بزرگ چین را کشف کرد.

ترمیم دیجیتال اسلون

مطالعات ابرخوشه های کهکشانی نشان داده است که آنها نیز دارای مراکز بسیار متراکمی از کهکشان ها هستند. خوشه های کهکشانی غنی حاوی چندین هسته حاوی ده ها تا صدها گروه کهکشانی هستند.

این ابرخوشه ها آرایش اسرارآمیزی نیز دارند. برخی به شکل رشته هایی با کهکشان های قدیمی و قرمز و برخی به شکل تار عنکبوت و کهکشان های آبی و جوان تر هستند. این تفاوت‌ها در شکل و رنگ می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که سوپرگروه‌ها تاریخچه پویایی متفاوتی دارند.

تا زمان کشف دیوار بزرگ هرکول-کرونا بوریالیس از نوامبر 2013، اسلون بزرگترین خوشه کهکشانی شناخته شده بود.

منبع: https://digiato.com/astronomy/sloan-great-wall-discovery

  هادس به نتفلیکس می آید