رهبر پروژه ویژن پرو پس از 25 سال کار در اپل بازنشسته شد

دن ریچیو، معاون سابق مهندسی سخت‌افزار اپل، پس از 25 سال کار در شرکت کوپرتینویی به بازنشستگی نزدیک می‌شود. به گزارش بلومبرگ، پروژه هدفون ویژن پرو زیر نظر ریچیو به پایان رسید. وی در سال 2021 از سمت خود به عنوان معاون مهندسی سخت افزار استعفا داد تا روی این پروژه کار کند.

به گفته مارک ژرمن، خبرنگار بلومبرگ، رئیس پروژه ویژن پرو به همکارانش گفت که به دوران بازنشستگی نزدیک می شود. او در سال 1998 به عنوان سرپرست تیم طراحی محصول به اپل پیوست. در سال 2010 معاون مهندسی سخت افزار آیپد شد و در سال 2012 به عنوان معاون ارشد مهندسی سخت افزار به مدیران ارشد شرکت پیوست. او سپس وظیفه راه اندازی Vision Pro را بر عهده گرفت. با توجه به اینکه اپل برای اولین بار چنین محصولی را روانه بازار می کرد، کار ریچیو آسان نبود.

دن ریچیو پس از 25 سال بازنشسته می شود

دن ریچیو اپل
دن ریچیو (سمت راست) با جانی آیو، طراح ارشد سابق اپل در WWDC 2019

ریچیو در طراحی، توسعه و مهندسی اکثر محصولات اپل شرکت داشته است. او در توسعه نسل اول آی‌مک‌ها، آیفون‌های ۵G، مک‌های M1 و هدفون‌های ایرپاد مکس مشارکت داشت. دن ریچیو از سال 2012 تا 2021 به عنوان معاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل خدمت کرد و اکنون پس از نزدیک به 25 سال کار در این شرکت به بازنشستگی نزدیک شده است.

Dan Riccio همچنین نقش مهمی در توسعه Touch ID و سپس Face ID داشت. او همچنین نقش مهمی در انتقال اپل از تراشه های اینتل به تراشه های داخلی این شرکت داشت. البته فعالیت های دن ریچیو همیشه موفق نبود. او همچنین در پروژه های شکست خورده ای مانند بلندگوهای هوشمند، تلویزیون و البته ماشین اپل شرکت داشته است.

  نوجوانان فلوریدا به دلیل ایجاد تصاویر «دیپ جعلی» برهنه از همکلاسی های خود دستگیر شدند

دن ریچیو هنوز بازنشسته نشده است و هنوز مشخص نیست چه کسی جایگزین او خواهد شد.

منبع: https://digiato.com/tech/apple-exec-dan-riccio-nearing-retirement-after-25-years