روال سلامتی جدید گوئینت پالترو مدیتیشن با چشمان باز است – با یک برنامه.

ذهن آگاهی اسفند یک مجموعه سالانه Mashable است که تلاقی تمرین مراقبه و فناوری را بررسی می کند.


درست ، یک کاسه خوب گواکاموله خامه ای چه وجه اشتراکی با هل دادن فرزندتان روی تاب و تنها با قدم زدن قدیمی دارد؟

پاسخ: به گفته گوئینت پالترو، همه اینها فرصت های عالی برای مدیتیشن با چشمان باز است. و بازیگر معروف و گورو گورو اشتباه نمی کند، حتی اگر برخی از نمونه های او به اندازه تمرین تمرکز حواس در مورد او صحبت کنند.

تمرین تمرکز حواس با مدیتیشن در لحظات پرمشغله زندگی روزمره – با چشمانی هوشیار، نه فقط زمانی که چشمانمان را روی تشک یوگا یا بالش بسته ایم، به عبارت دیگر – تقریباً تعریف ذهن آگاهی است. آگاهی کامل. اما بیشتر اپلیکیشن‌های مدیتیشن، مراقبه را یک فعالیت عبادی می‌دانند. مدیتیشن های آنها اغلب توصیه می کنند: «چشم هایت را ببند». برنامه‌ها در افزایش آگاهی در مورد مراقبه با چشم‌های باز کند بوده‌اند – این پست اخیر وبلاگ Calm یک استثنا قابل توجه است.

اکنون برنامه Moments of Space می آید، اپلیکیشنی که از نظر فنی از سال 2022 در دسترس بوده است، اما به نظر می رسد در جستجوی دلیلی برای متمایز شدن از دیگر افراد، خود را اصلاح می کند. تمرکز جدید بر مراقبه با چشم باز چیز خوبی است. تمرین مدیتیشن روزانه او با کمک هوش مصنوعی، که هفته گذشته بی سر و صدا راه اندازی شد، می تواند یکی دیگر از تمرینات باشد.

با این حال، راه‌اندازی هماهنگ همکاری پالترو با این برنامه به این آرامی نبوده است.

“من واقعا زندگیم را تغییر دادم”

پالترو در یک وبینار ممنوعه رسانه ای گفت: «تمرین مراقبه با چشم باز واقعاً زندگی من را تغییر داده است. “من متوجه شدم که تمام روز، هر روز، فقط می توانم چند دقیقه اینجا و آنجا دزدی کنم. می توانم پشت میز کارم باشم، در سالن قدم بزنم، در یک زوم، و می توانم مدیتیشن کنم.”

که از این نظر عالی است. همکار مشهور جدید برنامه، مدیتیشن کوتاهی با چشمان باز به عنوان مثال انجام داد، که برای مدت کوتاهی توسط پالترو قطع شد و به تیمش نیاز داشت تا یک فیلمنامه برای او بیاورند (او یک تازه کار خودخوانده در تمرین است). او سپس بیشتر از آنچه که پاسخ داده بود، به عنوان یک “تجربه کاری پربار” که در طی آن با چشمان باز شروع به مدیتیشن کرد تا “تکانه های واکنشی” خود را کاهش دهد، سوالاتی را مطرح کرد. هیچ جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

پالترو مجموعه‌ای از مراقبه‌های مشابه را در برنامه انجام می‌دهد، که فلسفه متضاد مدیتیشن چشم‌باز و بصری را در خود جای داده است. احتمالاً او فاش نمی کند که کدام همبازی هالیوود یا مدیر اجرایی Goop او را عصبانی کرده است. دسترسی به مدیتیشن های پالترو درخواست شد، اما شرکت آنها را تا زمان راه اندازی رسمی ارائه نکرد. ما مراقبه‌های پیاده‌روی را که این برنامه قبلاً ارائه می‌دهد، مطالعه کردیم. در یک لحظه بیشتر در مورد آن

  ترساندن حیوانات در اطراف فرودگاه با ربات Boston Dynamics + فیلم

پالترو بیشتر زندگی خود را وقف مدیتیشن می کند، اما او به همان اندازه وقف تبلیغات تبلیغاتی پیرامون محصولات مختلف سلامتی است. آیا او می تواند او را از قلمرو وو وو یا مد خارج کند و به ذهن آگاهی مفید لحظه های روزمره بازگردد؟

بر اساس تبلیغات جدید این برنامه، شواهد مختلف و پیام گیج کننده است. این توضیح آگاهانه ذهن آگاهی نیست.

“چی میبینی؟” صدای بی‌جسم پالترو با خودش صحبت می‌کند، با چشم‌های باز و آرام در جایی که شبیه یک فضای کاری مشترک با صفحات چوبی به نظر می‌رسد، نشسته است. مردی پاسخ می دهد: «من راهی به فضای بی نهایت می بینم که مرا به همه چیز و همه ، متصل می کند».

اوم خوبه؟

شخص دیگری می گوید: «من انرژی را در هر عملی می بینم.

البته، اما واقعاً اینطور نیست

زنی ناشناس که شاید روی صفحه نمایش آرام آرام در دریاچه شناور است، پاسخ می دهد: «من خودم را می بینم، اما متفاوت».

پالترو که در غیر WeWork بازگشته است، نتیجه می گیرد: «من هر لحظه بیشتر را می بینم. و تنها کاری که باید انجام دهم این است که چشمانم را باز کنم.

چشمان کاملا باز، برنامه

موسس این اپلیکیشن، کیم لیتل، مفهوم مدیتیشن چشم باز را کمی مستقیم تر از پالترو توضیح داد.

لیتل با استناد به مبانی آن در بودیسم تبتی دزوگچن و ماهامودرا، و پایه گذاری آن در اصول روانشناسی، می گوید که مراقبه چشم باز شامل یادگیری دیدن فراتر از حواس پرتی های بصری و یافتن آرامش در میان تحریکات حسی است.

لیتل با تاکید بر وقف ما به زمان تماشای صفحه نمایش در حالی که خود را روی صفحه نمایش تماشا می کنیم، گفت: «جامعه مدرن به عنوان حواس پرتی تعریف می شود. حواس پرتی بصری یکی از قوی ترین اشکال است. و با این حال، «قطع حس بصری» – یعنی رفتار با مدیتیشن به عنوان یک تمرین عبادی، همانطور که اکثر برنامه ها انجام می دهند – «به این معنی است که ما تمرکز حواس را در جایی که داریم یاد نمی گیریم.

Moments of Space می‌گوید مدیتیشن بصری با مشکل مدرنیته کار می‌کند، نه در برابر آن. این یک گزینه “عملی تر، در دسترس تر، مرتبط تر” برای سنی است که حواسش پرت شده است.

لیتل توضیح می دهد: «ما با جدا ، زمان از روزمان به مدیتیشن نزدیک می شویم. “مشکل این است که حتی اگر زمان را پیدا کنید، اثرات از بین می روند. 20 دقیقه تمرکز حواس با 16 ساعت تمرین رقابت می کند. ، کاربردی. ما به یک رویکرد “کمی اما اغلب” برای مدیتیشن نیاز داریم.

  سامسونگ به زودی از حافظه های فوق سریع GDDR7 رونمایی خواهد کرد

با استفاده از «فراوانی زمان» که بی‌اهمیت‌ترین بخش‌های روز ما را پر می‌کند – مانند مسواک زدن دندان‌هایمان، حرکت در اطراف یا انجام کارهای خانه – افراد می‌توانند راحت‌تر رفتار کوچکی را بپذیرند و بهتر خود را تنظیم کنند.

یک بررسی سریع

اسکرین شات از اپلیکیشن Moments of Space، درخواست اهداف مدیتیشن

اعتبار: لحظاتی از فضا

تصویری از برنامه Moments of Space هنگام بارگیری یک "مسیر مدیتیشن".

اعتبار: لحظاتی از فضا

Moments of Space در عمل چگونه کار می کند؟ خوب، مانند تبلیغ پالترو، قبل از اینکه به چیزهای واقعا مفید برسید، باید انتخاب های عجیب و غریبی داشته باشید.

Alisha را در نظر بگیرید، یک کلیپی شبیه به پالترو که به نظر می رسد شما را از طریق برنامه راهنمایی می کند. سپس صفحه اهداف مراقبه با کلمات عجیب در بالا سمت چپ وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. همچنین نمی توانید بیش از یک هدف را انتخاب کنید.

چیزی که می‌توان نادیده گرفت، صفحه‌ای است که از شما می‌خواهد برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت‌نام کنید، مشروط بر اینکه در آن نقطه از برنامه خارج شده و دوباره بارگیری کنید. نسخه “رایگان” برنامه به شما امکان دسترسی به ده ها محتوا را می دهد، از جمله چهار مورد خاص برای چشم باز.

یکی دیگر از مواردی که می توان نادیده گرفت این است که برنامه می خواهد شما را ردیابی کند، ظاهراً به این ترتیب که بتواند بداند چه زمانی در حال راه رفتن هستید و از شما بخواهد پس از آن مدیتیشن کنید.

(Moments of Space در خط مشی رازداری خود بیان می کند که داده های شخصی مانند “موقعیت مکانی شما، فعالیت بدنی شما، تعداد دفعات استفاده از برنامه ما و هر محتوایی که به اشتراک می گذارید” و همچنین داده های حرکتی جمع آوری شده از طریق حسگرهای دستگاه را جمع آوری می کند. گفت که فکر می‌کند این تکان‌ها برای «بیدار ،» جهان به‌خاطر مزایای مدیتیشن ذهن‌آگاهی حیاتی هستند.)

اما بعد؟ اولین مدیتیشن پیاده روی رایگان، واقعی و با چشمان باز در برنامه…خوشمزه بود. ما آنها را با اولین گزینه غیر علیشا آزمایش کردیم، صدای استفان، یک بریتانیایی ناشناس که در همان محدوده آوازی با اندی پودیکامب، صداپیشه و یکی از بنیانگذاران Headspace است.

در مراقبه‌های کوتاه و با فاصله، پیشنهادات استفان فاقد لحن تحسین‌آمیز بسیاری از مراقبه‌های هدایت‌شده بود (مانند معدود مدیتیشن‌های غیرپالترو و با حمایت Goop که در برنامه به آنها دسترسی داشتیم).

درعوض، توصیه او به عنوان یک توجه مستقیم مطرح شد: توجه کنید که چگونه پاهای شما به زمین متصل می شوند، چگونه بازوهای شما نوسان می کنند. حالا به شکل‌ها و رنگ‌ها نگاه کنید، حالا به صداهایی گوش دهید که هم مثل آواز پرندگان آرام‌بخش هستند و هم مثل ترافیک آزاردهنده. حالا به افکار درونی خود توجه کنید.

هوش مصنوعی کاملا باز

سپس عنصر هوش مصنوعی وجود دارد، زیرا ظاهراً ما هنوز با هیپ هوش مصنوعی تمام نشده ایم. به عقیده بسیاری، این «آینده» همه چیز است. Moments of Space از یک مدل هوش مصنوعی فاش نشده و یادگیری ماشینی برای شخصی سازی تجربه چشم باز خود استفاده می کند.

لیتل، یک مدافع مراقبه و توسعه‌دهنده نرم‌افزار، می‌گوید که نیاز فوری به یک دستیار شخصی آموزش‌دیده هوش مصنوعی برای کمک به شناسایی این ویژگی‌های شخصیتی و توسعه ذهن آگاهی وجود دارد. این پیشنهاد استفاده از مدل‌های زبانی توسعه‌یافته (LLM) را پیشنهاد می‌کند که بر اساس آموزه‌های حکمت مسیحیت، بودیسم، روان‌شناسی و عصب‌شناسی تنظیم شده‌اند.

همچنین ببینید:

چگونه یک برنامه مدیتیشن را انتخاب کنید که برای شما مناسب است

هوش مصنوعی برنامه می تواند این کار را با سرمایه گذاری مداوم انجام دهد! – با استفاده از مدلی که بر اساس زبان و عادات روزانه کاربران برنامه ساخته شده است، “ویژگی های منفی غالب” و “ویژگی های شخصیتی زودگذر” فرد را شناسایی کنید. این به معنای روال‌های ذهن‌آگاهی شخصی‌سازی‌شده و چشم‌باز است که این ویژگی‌ها را درگیر کرده و از بین می‌برد.

لیتل می گوید: «ذهن بیش فعال یک ویژگی شخصیتی بسیار رایج است. “کسی که ذهن پرمشغله ای دارد نباید مراقبه ذهن آگاهی در مورد تنفس باشد، بلکه باید مراقبه ذهن آگاهی در مورد تفکر باشد – ایجاد فضایی در اطراف افکار. آنچه برای این ویژگی نیاز دارند به آنها داده نمی شود.”

پالترو، همانطور که معلوم شد، بزرگتر بود.

پالترو وقتی از او پرسیده شد که تلاقی فناوری و تمرکز حواس را چگونه می بیند، پتانسیل جمع آوری داده های فناوری، مانند حلقه اورا را که به گفته او به ردیابی مراقبه فرد کمک می کند، با توانایی این تمرین برای التیام تقسیمات جهان مرتبط دانست.

او گفت: «وقتی در حالت مراقبه هستم، احساس یگانگی زیادی می کنم. “من فکر می کنم اتصال به این وحدت ذاتاً این تقسیم را التیام می بخشد. شما به هم پیوستگی هر انسانی را احساس می کنید، و این همدلی را به منصه ظهور می رساند. با هوش مصنوعی، همه چیز به سرعت تغییر می کند. ما نیاز داریم که فناوری را بپذیریم که بتواند به ما کمک کند. ذخیره داده ها به ما امکان می دهد بیشتر پیش برویم.

Moments of Space محتوای رایگان محدود و همچنین اشتراک برنامه پولی را ارائه می دهد و به عنوان دانلود iOS در اینجا در دسترس است.

منبع: https://mashable.com/article/gwenyth-paltrow-meditation-app-moments-of-space