سامسونگ به زودی از حافظه های فوق سریع GDDR7 رونمایی خواهد کرد

سامسونگ قصد دارد ماه آینده سریع ترین ماژول های حافظه خود، GDDR7 را در ISSCC به نمایش بگذارد. این حافظه ها حداکثر سرعت 37 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهند که 54 درصد سریعتر از حافظه GDDR6X است. انتظار می رود از حافظه های سامسونگ با سرعت 32 تا 37 گیگابیت در ثانیه در پردازنده های گرافیکی نسل بعدی استفاده شود.

طبق گزارش TechRadar، سامسونگ می خواهد رسما از حافظه های GDDR7 خود در کنفرانس بین المللی IEEE 2024 در سانفرانسیسکو رونمایی کند. در این کنفرانس، این شرکت قصد دارد تا GDDR7 DRAM را با ظرفیت 16 گیگابایت و سرعت 37 گیگابایت بر ثانیه برای نسل بعدی پردازنده های گرافیکی عرضه کند. این حافظه 54 درصد سریعتر از GDDR6X است.

حافظه GDDR7 سامسونگ

مشخصات حافظه GDDR7 سامسونگ

سرعت حافظه جدید سامسونگ 37 گیگابیت بر ثانیه است که نشان دهنده افزایش 54 درصدی نسبت به حافظه فعلی GDDR6X است که حداکثر سرعت 24 گیگابیت در ثانیه را ارائه می دهد. اگرچه سامسونگ قصد دارد GDDR6W با ظرفیت دوگانه و DRAM 64 بیتی ارائه دهد، این شرکت اکنون در حال پرش به حافظه نسل بعدی است. سامسونگ همچنین حافظه GDDR6 را با حداکثر سرعت 24 گیگابیت بر ثانیه ارائه می دهد. البته تا کنون شاهد سرعت ۲۳.۵ گیگابیت بر ثانیه در کارت گرافیک Nvidia RTX 4080 SUPER بوده ایم که قرار است در روزهای آینده عرضه شود.

بعید است که این حافظه ها برای تولید انبوه با سرعت سرسام آور آماده باشند و احتمالا باید منتظر بمانند تا نسل بعدی پردازنده های گرافیکی و هوش مصنوعی به آن ها مجهز شوند. انتظار می رود حافظه سامسونگ در نسل بعدی پردازنده های گرافیکی با سرعت 32 تا 37 گیگابیت بر ثانیه استفاده شود.

  موشک همچنان به سمت ماه می رفت

حافظه GDDR7 نیز 20 درصد بازده بالاتری را ارائه می دهد و با توجه به اینکه این حافظه ها قدرت زیادی را به پردازنده های گرافیکی رده بالا تحمیل می کنند، این عدد بسیار عالی است. برای مدیریت گرما، این حافظه‌ها از ترکیب قالب‌گیری شده استاندارد اپوکسی (EMC) با هدایت حرارتی بالا استفاده می‌کنند که مقاومت حرارتی را تا 70 درصد کاهش می‌دهد.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/samsungs-gddr7-memory-offers-37-gbps-speeds