درآمد بازی‌های مایکروسافت در سه ماهه دوم، عمدتاً به لطف قرارداد Activision، 49 درصد افزایش یافت.

مایکروسافت گزارش درآمد درخشان دیگری را برای سه ماهه دوم سال مالی 2024 با درآمد 62 میلیارد دلاری (افزایش 18 درصدی نسبت به سال گذشته) و سود 21.9 میلیارد دلاری (افزایش 33 درصدی) منتشر کرد. اما در واقع، جالب‌ترین چیز در مورد این سه ماهه این است که در نهایت می‌توانیم ببینیم که خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری Activision Blizzard چگونه بر این شرکت ۳ تریلیون دلاری تأثیر می‌گذارد. در حالی که مایکروسافت اعداد خاصی را ارائه نمی کند، می گوید درآمد کلی آن از بازی 49 درصد افزایش یافته است که 44 درصد آن ناشی از “تأثیر خالص” معامله Activision است.

با توجه به اینکه مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که 1900 نفر را در Xbox و Activision Blizzard اخراج می کند، خبر خوب کمی تعجب آور است. بر اساس گزارش‌ها، این اخراج‌ها شامل بقیه بخش ورزش‌های الکترونیک بلیزارد پس از 50 اخراج و تغییر ساختار در تابستان گذشته است.

بخش More Personal Computing مایکروسافت که شامل Xbox، Surface و Windows می شود، از سال گذشته 19 درصد (16.9 میلیارد دلار) رشد داشته است. این شرکت می گوید معامله با Activision 15 امتیاز از این افزایش را به خود اختصاص می دهد. این یک تغییر بزرگ برای بخش‌هایی است که به دلیل کاهش فروش رایانه‌های شخصی (که بر لایسنس‌ها و سرفیس‌های ویندوز تأثیر می‌گذارد) و کنسول‌های ایکس‌باکس با مشکل مواجه شده است. درآمد دستگاه های رایانه شخصی در سه ماهه 9 درصد کاهش یافت، در حالی که فروش سخت افزار ایکس باکس 3 درصد افزایش یافت.

درآمد حاصل از محتوا و خدمات Xbox نیز نسبت به سال گذشته 61 درصد افزایش یافته است که 55 امتیاز از Activision حاصل شده است. جالب است که ببینیم آیا مایکروسافت واقعاً می‌تواند از این خرید برای کمک به فروش Xbox استفاده کند یا حداقل علاقه بیشتری به اشتراک‌های Game Pass ایجاد کند. (متاسفانه، ما هیچ به روز رسانی در مورد نحوه کار این سرویس نداریم.)

  راهنمای خرید بلیط قطار از FlyToday

این پست شامل پیوندهای مربوط است؛ اگر روی چنین لینکی کلیک کنید و اقدام به خرید کنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع: https://www.engadget.com/microsofts-gaming-revenue-is-up-49-percent-in-q2-mostly-thanks-to-the-activision-deal-222502444.html?src=rss