رگولاتور استرالیا خواستار قوانین رقابت جدید برای پلتفرم های دیجیتال است

کمیسیون رقابت و مصرف کنندهتفنگ استرالیا (ACCC) در پاسخ به گسترش سریع پلتفرم های دیجیتال به عنوان مثال آمازون، اپل، گوگل، متا و مایکروسافت در این کشور اعلام کرد که برای کنترل این پلتفرم ها به قوانین رقابتی جدید نیاز است. این کمیته در تحقیق اخیر خود در مورد خدمات پلتفرم دیجیتال ابراز نگرانی کرد که گسترش این پلتفرم ها می تواند منجر به رفتارهای مضری مانند جمع آوری داده ها از کاربران، محدود ، مشتریان و کاهش توانایی انتخاب آنها شود.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس ACCC گفت اصلاحات پیشنهادی ما شامل درخواست برای حمایت از مصرف کننده و کدهای خدمات خاص برای جلوگیری از رفتار ضد رقابتی در پلتفرم های دیجیتال است. کمیسیون رقابت استرالیا یافته های خاصی در مورد رفتار ضد رقابتی در این پلتفرم ها نگرفت، اما گفت که پلتفرم های دیجیتال با قدرت بازار قابل توجه می توانند از روش هایی مانند بسته بندی ویژه محصولات، پیشرفت نصب نرم افزار و تنظیمات پیش فرض برای محدود ، انتخاب مشتری یا جلوگیری از نوآوری استفاده می شود.

مقررات و نظارت بیشتر استرالیایی بر سیستم عامل های دیجیتال

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) دریافت که این شرکت ها بیش از حد به داده های مصرف کننده دسترسی دارند و همیشه به سیاست های حفظ حریم خصوصی پایبند نیستند. مشخص نیست که آیا داده‌هایی که این پلتفرم‌ها جمع‌آوری می‌کنند بیشتر از آن چیزی است که شرکت‌ها برای بهبود عملکرد دستگاه یا محصول خود نیاز دارند یا خیر.

رگولاتور همچنین خواهان تعهدات اجباری جدید برای همه پلتفرم های دیجیتال است. این تعهدات برای رسیدگی به کلاهبرداری ها، بدافزارها و بررسی های جعلی انجام خواهد شد. به گفته کمیسیون رقابت و آب و هوای استرالیا (ACCC)، این قوانین رقابت باید چالش‌های بالقوه ناشی از فناوری‌های نوظهور را بررسی کند. هوش مصنوعی و واقعیت مجازی همچنین بررسی کنید

  کاهش فعالیت رسانه های اجتماعی به مدت 30 دقیقه شما را شادتر و کارآمدتر می کند

در اوایل سال 2023، ACCC اعلام کرد که قصد دارد اکوسیستم ارائه دهندگان خدمات پلت فرم دیجیتال در استرالیا را به عنوان بخشی از تحقیقات پنج ساله بررسی کند.

سخنگوی آمازون در پاسخ به این گزارش گفت: ما هنوز در حال ارزیابی جزئیات این گزارش هستیم. متا نیز از اظهار نظر خودداری کرد. اپل، گوگل و مایکروسافت نیز به درخواست رویترز برای پاسخ به این گزارش پاسخ ندادند.

منبع: https://digiato.com/business/australian-regulator-calls-for-new-competition-laws-for-digital-platforms