سامسونگ قراردادی 34 میلیارد دلاری با شرکت باتری Ecopro امضا کرده است

یک شرکت ecopro (Ecopro BM) با این شرکت قرارداد بلند مدت دارد سامسونگ SDI برای تامین قطعات کلیدی باتری خودروهای الکتریکی به غول کره ای امضا شد. این معامله در زمانی انجام می شود که نرخ بهره بالا باعث کاهش تقاضا برای خودروهای برقی شده است. سامسونگ همچنین قصد دارد با همکاری Stellantis دو کارخانه باتری در ایندیانا، ایالات متحده آمریکا و مجارستان بسازد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت Ecopro مستقر در کره جنوبی روز جمعه از سال جاری قراردادی را با سامسونگ امضا کرد. 2024 تا 2028 ارزش مواد فعال کاتدی 33.5 میلیارد دلار به این شرکت برسید. Ecopro گفته است که این کاتد بستگی دارد نیکل، کبالت و آلومینیوم برای باتری های نیکل بالا استفاده می شود. از آنجایی که منابع کره جنوبی تنها می توانند 180000 تن از این کاتدها را تامین کنند، این شرکت قصد دارد کارخانه های بیشتری در مجارستان و کانادا ایجاد کند.

همکاری سامسونگ و اکوپرو برای تولید باتری برای خودروهای الکتریکی

کاتدهای Ecopro به کارخانه های سامسونگ در کره جنوبی و خارج از کشور عرضه خواهد شد. سامسونگ همچنین قصد دارد به طور مشترک با Stellantis دو کارخانه باتری در ایندیانا و مجارستان بسازد.

این معامله بزرگ در حالی تکمیل شد که خودروسازان به دلیل افزایش نرخ بهره، اهداف خود را برای فروش خودروهای برقی کاهش دادند. در همین حال، دولت بایدن محدودیت های سختی را برای تامین فلزات باتری از چین و دیگر دشمنان خارجی اعمال کرده است. این محدودیت ها فرصت ها و البته چالش هایی را برای کشورهایی مانند کره جنوبی ایجاد کرده است تا وابستگی شدید خود به قطعات چینی را کاهش دهند.

  درآمد NVIDIA در سه ماهه سوم سال 2023 به لطف هوش مصنوعی سه برابر شد

طرح های اکو پرو 710 هزار تن این کاتد تا سال 2027 تولید خواهد شد که 180000 تن آن اکنون فقط در کره جنوبی است. این شرکت در حال ساخت کارخانه خود در مجارستان و یک کارخانه دیگر در کانادا با مشارکت SK On و Ford Motor است.

منبع: https://digiato.com/finance-investment/ecopro-samsung-ink-massive-34-billion-battery-deal-despite-ev-slump