سایوز 3 اولین انتصاب فضایی شوروی را به دست آورد

26 اکتبر 1968 سایوز 3 توسط اتحاد جماهیر شوروی راه اندازی شد. این ماموریت اولین دیدار فضایی روسیه با… سایوز 2 این پهپاد را دستگیر کرد، اما نتوانست به لنگرگاه برنامه ریزی شده دست یابد.

فضاپیمای سایوز 3 که توسط آن پرتاب شدگئورگی برگوف» او پرواز کرد و 81 مدار را در چهار روز کامل کرد. پرگووی در 47 سالگی مسن ترین فردی بود که در آن زمان به مدار زمین رفت.

شوروی قصد دارد به دو فضاپیما بپیوندد

برنامه فضایی اتحاد جماهیر شوروی در سال های اولیه بسیار موفق بود، اما در اواسط دهه 1960 میزان موفقیت کاهش یافته بود. برنامه سایوز تجدید برنامه های قبلی با توسعه قابلیت بقای فضایی، اسکله و فعالیت عملیاتی وسیله نقلیه خارجی بود. همانطور که توسط فضاپیما دیده می شود دوقلو ایالات متحده ممکن بود.

سایوز 1 قرار بود به سایوز 2 متصل شود، اما حتی قبل از راه اندازی دومی، مشکلات سایوز 1 به این معنی بود که سایوز 2 باید قبل از فرود سایوز 1 لغو شود.

این امر با مرگ فضانورد جان سه مسافر سایوز 2 و سایوز 1 را نجات داد.ولادیمیر کوماروفبهبه دلیل از کار افتادن سیستم چتر نجات پایان یافت. روند اتصال فضاپیمای سایوز 2 و سایوز 3 تا سال 1968 به تعویق افتاد.

نشست سایوز 2 و سایوز 3

برگوف با ورود به مدار و نزدیک شدن به سایوز 2، نیم ساعت پس از پرتاب، فضاپیمای خود را به تدریج به فاصله 200 متری از هدف هدایت کرد.

اما او نتوانست به الحاق دست یابد. چون متوجه نبود سایوز 2 وارونه است و در این تلاش سوخت مانور زیادی مصرف کرد. او قرار دوم را گذاشت و روز بعد به راه افتاد، اما دوباره شکست خورد. ساعاتی بعد خودروی سایوز 2 به زمین بازگردانده شد و در ساعت 07:51 روز بعد به زمین نشست.

سایوز 3

برگوی به مدار خود ادامه داد و تا دو روز آینده به رصدهای توپوگرافی و هواشناسی پرداخت. همچنین به بینندگان تلویزیون این امکان را می داد تا در داخل فضاپیما یک تور زنده داشته باشند.

  با ثروتمندترین زوج های دنیای فوتبال آشنا شوید

سایوز 3 او در 30 اکتبر 1968 به زمین بازگشت و ماژول فرود در برف و کولاک فرود آمد. علیرغم کاهش دما به زیر صفر، فرود پرگووی به قدری آسان بود که او بعداً گفت که به سختی ضربه را احساس کرده است.

شوروی از سایوز 3 به عنوان یک موفقیت کامل استقبال کرد. پریگووی به درجه سرلشکری ​​ارتقا یافت و به عنوان مدیر مرکز ملی آموزش کیهان نوردان منصوب شد.

منبع: https://digiato.com/astronomy/soyuz-3-achieves-the-first-soviet-space-rendezvous