سرکوب نتفلیکس در زمینه اشتراک گذاری رمز عبور در حال حاضر کار می کند

اگر اینطور نیست شعار این شرکت باید این باشد: هرگز به نتفلیکس اعتماد نکنید. غول استریم در روز چهارشنبه با اعلام افزایش نزدیک به 9 میلیون مشترک جدید در سراسر جهان و درآمد 8.5 میلیارد دلاری برای سه ماهه سوم سال 2023، پیش بینی های وال استریت را شکست داد، که در طول یک سال نزدیک به 8 درصد افزایش داشت. در حالی که همه اینها ممکن است مانند یک دسته از آشفتگی های مالی به نظر برسد، با توجه به سه سال پر فراز و نشیب که شرکت – و هالیوود – تجربه کرده اند، قابل توجه است.

سرکوب این شرکت در زمینه به اشتراک گذاری رمز عبور را در نظر بگیرید. کمپین killjoy که از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، در ماه می ۲۰۲۳ در ایالات متحده و بریتانیا راه‌اندازی شد. این کمپین پس از یک دوره پر پیچ و خم برای پخش جریانی، زمانی که نتفلیکس با افزایش رقابت از سوی پخش‌کننده‌های جدید مانند Disney+ و HBO Max (که اکنون به عنوان مکس شناخته می‌شود) مواجه شد. ) و مشترکین خود را برای اولین بار در یک دهه از دست داد. تصمیم برای لغو اشتراک‌گذاری رمز عبور، که اساساً کاربرانی را که به نظر نمی‌رسید در یک خانواده با صاحب حساب زندگی می‌کنند، کنار بگذارد، نیز مدت کوتاهی پس از آن اتخاذ شد که استریمر سطح بسیار تبلیغاتی خود را 7 دلار در ماه تحت حمایت تبلیغات افزایش داد.

برای ماه‌ها، به نظر می‌رسید که تغییرات نتفلیکس در برنامه‌ها، قیمت‌گذاری و اعمال رمز عبور، شرکتی بود که فشار رقابت فزاینده و از دست دادن آرامش در حوزه درک عمومی را احساس می‌کرد. همین هفته، تحلیلگران پیش‌بینی‌های مربوط به قیمت سهام این شرکت را در میان ادعاهایی مبنی بر عدم هجوم کاربران به سطح جدید تبلیغاتی کاهش دادند. با این حال، نتفلیکس در نامه ای به سرمایه گذاران که نتایج سه ماهه شرکت را در روز چهارشنبه اعلام کرد، خاطرنشان کرد که عضویت در برنامه های تبلیغاتی آن تقریباً 70 درصد نسبت به سه ماهه افزایش یافته است. این غول استریم همچنین گفت که “اشتراک گذاری پولی” را – که به کاربران امکان می دهد حساب های خود را با هزینه اضافی به اشتراک بگذارند – در تمام مناطقی که Netflix در دسترس است، معرفی کرده است.

  اشتراک Quicken Simplifi در حال حاضر نصف شده است

نتفلیکس به سهامداران گفت: “واکنش به لغو همچنان ضعیف است، فراتر از انتظارات ما، و وام گیرندگان خانگی که به عضویت های پرداختی تبدیل می شوند، حفظ خوبی را نشان می دهند.” به عبارت دیگر، مبدل‌های رمز عبور سابق از روی انزجار سرویس را ، نمی‌کنند و نتفلیکس اکنون بیش از 247 میلیون مشترک پرداخت کننده در سراسر جهان دارد.

اما آیا همه این مشترکین در دراز مدت باقی خواهند ماند؟ این یک سوال باز است. نتفلیکس علاوه بر افزایش سالم مشترکین خود، از افزایش بیشتر قیمت ها در روز چهارشنبه نیز خبر داد. این شرکت گفت که از امروز، کاربران در ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه شاهد افزایش هزینه طرح پایه استریمر از 9.99 دلار در ماه به 11.99 دلار خواهند بود. در همین حال، طرح Premium از 19.99 دلار به 22.99 دلار می رسد. (قیمت‌های سطح پشتیبانی شده با تبلیغات 6.99 دلاری و طرح استاندارد 15.49 دلار بدون تغییر باقی می‌مانند.) بیش از یک سال از افزایش قیمت‌های نتفلیکس می‌گذرد، اما اگر پخش‌کننده همچنان به درخواست پول بیشتر ادامه دهد و در عین حال تعداد افرادی را که می‌توانند از هر اشتراک استفاده کنند محدود می‌کند، برخی از مشترکین ممکن است تصمیم بگیرند که Netflix ارزش آن را ندارد.

صحبت از امتیازات: اعتصابات هالیوود. اگرچه انجمن نویسندگان آمریکا با استودیوها به توافق رسیده است و نویسندگان در حال بازگشت به کار هستند، بازیگران همچنان در اعتصاب هستند و بسیاری از تولیدات را متوقف کرده است. در حال حاضر، نتفلیکس می تواند ادامه دهد کت و شلوارکه در ماه های اخیر شاهد افزایش محبوبیت عجیبی در این پلتفرم بوده است و عشق کور است. اما با خفه ، خط لوله محتوا، اعتصاب بازیگران می‌تواند به طور بالقوه پیشنهادات کمتری را برای جذب یا حفظ مشترکان به پخش‌کننده بگذارد. اوایل این ماه، روزنامه وال استریت گزارش داد که نتفلیکس ممکن است قیمت ها را پس از پایان اعتصاب بازیگران افزایش دهد. این احتمال وجود دارد که افزایش های اعلام شده در روز چهارشنبه، افزایش قیمت ها باشد روزنامه انتظار می رود، اما اگر هزینه نتفلیکس دوباره افزایش یابد، این شرکت باید برای نشان دادن اینکه ارزش مشابهی را ارائه می دهد، چیزهای بیشتری به مشتریان خود ارائه دهد.

  طبق گزارش ها، ایلان ماسک نام های کاربری و شناسه ها را به قیمت 50 هزار دلار به فروش می رساند

صادقانه بگویم، دیزنی، پارامونت و برادران وارنر. Discovery اخیراً قیمت‌های پخش خود را افزایش داده است، بنابراین تصمیم نتفلیکس خارج از صنعت نیست. با این حال، هر چه استریمرها قیمت های خود را افزایش دهند، مردم کمتر تمایل دارند برای خدمات هزینه کنند.

نتفلیکس ممکن است در حال حاضر خواهرزاده ها، برادرزاده ها و عاشقان سابق خود را به مشترکین پولی تبدیل کند. اما همانطور که کارل بود اخیراً در Techdirt اشاره کرد، این امکان وجود دارد که افزایش درآمد اخیر این شرکت «به دلیل یک برنامه جدید محبوب یا رشد ارگانیک باشد، و نه لزوماً توبیخ نتفلیکس در مورد حساب‌های اشتراک‌گذاری رمز عبور. این قمار تا کنون کار می کند، اما ممکن است برای همیشه کارساز نباشد.

منبع: https://www.wired.com/story/netflix-password-sharing-crackdown-working-for-now/