سم آلتمن با یک صندلی هیئت مدیره جدید برای مایکروسافت رسماً به OpenAI بازگشت

سام آلتمن امروز بازگشت رسمی خود را به عنوان مدیر عامل OpenAI در یادداشتی تأیید کرد که تغییرات هیئت مدیره این شرکت از جمله یک صندلی جدید بدون رای برای بزرگترین سرمایه گذار شرکت، مایکروسافت، را تأیید کرد.

آلتمن در یادداشتی که برای کارکنان ارسال شد و در وبلاگ OpenAI به اشتراک گذاشته شد، هرج و مرج دو هفته گذشته را توصیف کرد که ناشی از از دست دادن اعتماد هیئت مدیره به مدیر عامل آن بود، که طی آن تقریباً کل کارکنان شرکت او تهدید به استعفا کردند. به انعطاف پذیری استارتاپ و نه نشانه ای از بی ثباتی.

آلتمن نوشت: «شما در کنار یکدیگر، با این شرکت و مأموریت ما محکم ایستاده‌اید. یکی از مهمترین چیزها برای ایجاد تیم (هوش عمومی مصنوعی) ایمن، توانایی مدیریت شرایط استرس زا و نامطمئن و حفظ قضاوت خوب در طول فرآیند است. امتیازهای برتر.”

آلتمن در 17 نوامبر برکنار شد. هیئت غیرانتفاعی شرکت گفت که یک بررسی مشورتی به این نتیجه رسید که آلتمن “همیشه در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق نبوده است.” تحت ساختار غیرمعمول OpenAI، وظیفه هیئت مدیره انجام ماموریت غیرانتفاعی اولیه پروژه برای توسعه هوش مصنوعی بود که به نفع بشریت باشد، نه تجارت بشریت.

هیئت مدیره ای که آلتمن را اخراج کرد شامل دانشمند ارشد شرکت، ایلیا سوتسکور بود، که بعداً کناره گیری کرد و به کارکنانی پیوست که تهدید کردند در صورت عدم اعاده مجدد آلتمن، استعفا خواهند داد.

آلتمن گفت که هیچ احساس سختی در مورد آن وجود نخواهد داشت، حتی اگر یادداشت او سؤالاتی در مورد آینده Sutskever ایجاد کند.

  از تریلر جدید بسته الحاقی Elden Ring چه چیزی دریافت می کنیم؟

من ایلیا را دوست دارم و به او احترام می‌گذارم، فکر می‌کنم او یک فانوس دریایی در میدان و گوهر یک انسان است. آلتمن نوشت: «من هیچ بدخواهی نسبت به او ندارم، و افزود: «ما مشتاقانه منتظر ادامه روابط کاری خود هستیم و در حال بحث در مورد چگونگی ادامه کارش در OpenAI هستیم.» با این حال، چیزی که واضح بود این بود که سوتسکور به هیئت مدیره باز نخواهد گشت.

یادداشت آلتمن به کارکنان تأیید کرد که هیئت مدیره کاملاً مرد OpenAI متشکل از وزیر سابق خزانه داری لری سامرز، مدیر اجرایی Quora، آدام دآنجلو و مدیر عامل سابق Salesforce برت تیلور، با تیلور به عنوان رئیس خواهد بود. D’Angelo تنها عضو باقی مانده از هیئت مدیره قبلی است.

اعضای سابق هیئت مدیره هلن تونر، مدیر CSET، یک اتاق فکر، و تاشا مک کاولی، یک کارآفرین، هر دو استعفا داده اند.

ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران OpenAI، در سخنرانی در اجلاس DealBook نیویورک تایمز، کمی قبل از اعلام این خبر، نگرانی خود را در مورد آلتمن ابراز کرد و این سوال را مطرح کرد که چرا Sutskever به اخراج او رای داد. ماسک گفت: “یا این یک چیز جدی بود و ما باید بدانیم چیست، یا این یک چیز جدی نیست و هیئت مدیره باید استعفا دهد.” “من احساسات متفاوتی در مورد سام دارم، درست است.”

منبع: https://www.wired.com/story/sam-altman-officially-returns-to-openai-board-seat-microsoft/