سم آلتمن به عنوان مدیرعامل OpenAI بازگشته است

پس از چند روز کشمکش و آشفتگی در OpenAI، سرانجام رسماً اعلام شد که سم آلتمن به عنوان مدیر عامل به شرکت پشت ChatGPT بازخواهد گشت. همچنین تغییراتی در هیئت مدیره ایجاد خواهد شد و در ابتدا با سه عضو جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.

صفحه رسمی OpenAI در شبکه اجتماعی X پست الکترونیکی اعلام شد که سام آلتمن سمت مدیرعاملی این شرکت را از سر خواهد گرفت. در این پست آمده است: «ما با سم آلتمن برای بازگشت به OpenAI به عنوان مدیرعامل به توافق رسیدیم.

سم آلتمن با هیئت مدیره جدید به OpenAI بازگشت

در این اطلاعیه همچنین آمده است که هیئت مدیره جدید این شرکت متشکل از برت تیلور (رئیس هیئت مدیره)، لری سامرز و آدام دی آنجلو خواهد بود. البته پیش بینی می شود در آینده افراد دیگری نیز به هیات مدیره اضافه شوند. در اطلاعیه OpenAI آمده است که جزئیات بیشتر به زودی منتشر خواهد شد.

روز جمعه هفته جاری، شرکت هوش مصنوعی ChatGPT در خبری غافلگیرکننده اعلام کرد که به دلیل عدم اطمینان به توانایی های سام آلتمن، وی از سمت مدیرعاملی برکنار شده و «میرا موراتی» جانشین موقت او خواهد بود.

بعداً، انتقاد سرمایه گذاران، کارمندان و مدیران OpenAI منجر به مذاکراتی برای بازگشت آلتمن به شرکت شد. اما این مذاکرات بی نتیجه ماند و در نهایت، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرد که آلتمن به غول فناوری ردموند می پیوندد تا سرپرستی تیم هوش مصنوعی جدید را بر عهده بگیرد.

از سوی دیگر، Emmet Sher به عنوان مدیر عامل موقت جدید OpenAI معرفی شد. اما از دیروز بار دیگر شایعاتی مبنی بر احتمال بازگشت سم آلتمن به OpenAI منتشر شد و حالا به نظر می رسد که در نهایت دور دوم مذاکرات موفقیت آمیز بوده و آلتمن دوباره مدیرعامل این شرکت خواهد شد.

  پیشنهاد روز رئیس جمهور: یک بسته 4 تایی Apple AirTag را تنها با 79 دلار دریافت کنید

باید منتظر بمانیم و ببینیم که جزئیات این معامله چیست و سم آلتمن چگونه قصد دارد تا با انتشار گزارش‌های بیشتر، به کار بر روی OpenAI بازگردد.

منبع: https://digiato.com/business/openai-announced-sam-altman-as-ceo-again