طبق گزارش‌ها، اپل در حال بررسی مشارکت با گوگل برای ویژگی مبتنی بر جمینی در آیفون‌ها است

بلومبرگ گزارش داد که اپل به دنبال همکاری با گوگل برای یک معامله بزرگ برای استفاده از مدل Gemini AI برای ویژگی های آیفون است. این امر گوگل را در موقعیت مسلط قرار می دهد زیرا این شرکت قبلاً با اپل به عنوان ارائه دهنده موتور جستجوی ترجیحی آیفون برای مرورگر سافاری معامله کرده است.

این نشریه به نقل از افراد آشنا به این موضوع می‌گوید که اپل قصد دارد به منظور معرفی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با به‌روزرسانی‌های iOS در اواخر سال جاری، مجوز فناوری هوش مصنوعی را از گوگل صادر کند. بلومبرگ گزارش داد، علاوه بر این، این شرکت همچنین با OpenAI برای استفاده بالقوه از مدل‌های GPT گفتگوهایی داشته است.

فشار فزاینده ای بر اپل برای رسیدن به رقبایی در حوزه هوش مصنوعی مانند OpenAI، مایکروسافت، آنتروپیک و حتی گوگل وجود دارد. در ماه فوریه، تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت که این شرکت ویژگی‌های Gen-AI را «آخر امسال» معرفی خواهد کرد.

آگهی‌های شغلی این شرکت در سال گذشته نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی چندین ابزار داخلی و خارجی است که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند. با این حال، صحبت در مورد استفاده از فناوری های هوش مصنوعی شخص ثالث به این معنی است که اپل در تلاش های هوش مصنوعی خود آنطور که انتظار می رفت پیشرفت نکرده است.

مدل‌های خود اپل می‌توانند برخی از ویژگی‌های دستگاه را در به‌روزرسانی نرم‌افزار آتی iOS 18، که انتظار می‌رود در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC)، که به‌طور تاریخی در ماه ژوئن برگزار می‌شود، معرفی شود، تقویت کنند. با این حال، این شرکت قصد دارد با یک فروشنده خارجی برای موارد استفاده مولد هوش مصنوعی مانند ایجاد تصاویر و کمک به کاربران در نوشتن شریک شود.

  Indy 5, Mission 7, Turtles

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/17/apple-is-reportedly-exploring-a-partnership-with-google-for-gemini-powered-feature-on-iphones/