قیمت شاهین اتوماتیک توسط سایپا افزایش یافت، خودرویی که نرسید گران شد!

شاهین اتوماتیک یکی از محصولات جدید سایپا است که در فاز دوم عرضه یکپارچه خودرو به متقاضیان ارائه شد. پس از چند ماه تاخیر قیمت شاهین اتوماتیک توسط شورای رقابت و سایپا در شهریور 1402 هجری شمسی اعلام شد. اما تنها چند روز پس از اعلام قیمت خودروهای جدید سایپا، قیمت خودرو شاهین اتوماتیک افزایش یافت.

در حال حاضر قیمت شاهین رباتیک توسط شرکت سایپا معادل 641718000 تومان اعلام شده است. پیش از آن قیمت نهایی این خودرو 625000000 تومان بود. بنابراین سایپا قبل از عرضه مدل اتوماتیک فالکون به بازار قیمت خود را 2.7 درصد افزایش داد.

افزایش قیمت نسخه اتوماتیک آل شاهین در حالی صورت می گیرد که هنوز موعد تحویل این خودرو به مشتریان فرا نرسیده است. اولین سری از این خودرو قرار است در زمستان امسال طبق برنامه تحویل شود. اما انتظار داریم مانند سایر خودروهای داخلی، تحویل شاهین اتوماتیک به مشتریان تا سال 1403 به تعویق بیفتد. اکثر متقاضیان شاهین اتوماتیک در سامانه یکپارچه با موعد تحویل پاییز و زمستان 1403 برای تحویل این خودرو مواجه شدند. ماشین.

منتظر افزایش قیمت شاهین روباتیک در آینده باشید!

با توجه به روند طولانی تحویل شاهین اتوماتیک به مشتریان، انتظار داریم قیمت این خودرو به مرور زمان افزایش یابد. در حال حاضر قیمت شاهین اتوماتیک 150 میلیون تومان بالاتر از رقیب اصلی خود یعنی تارا اتوماتیک است. تنها در صورتی که قیمت تارا اتوماتیک 35 درصد یا بیشتر توسط هیئت رقابت افزایش یابد، می توان این دو خودرو را رقیب دانست. تا آن زمان شاهین اتوماتیک به عنوان خودرویی نامطلوب در بازار شناخته می شود که خریداران حاضر به انتخاب آن نیستند.

  شرکت آریان دیزل با محصولات خود در نمایشگاه خودرو 1402 اصفهان حاضر شد + عکس

فالکون اتوماتیک از همان موتور نسخه دنده ای استفاده می کند. بنابراین همچنان شاهد موتور هشت سوپاپ توربوشارژ M15 در این خودرو خواهیم بود. در قسمت انتقال نیرو، گیربکس CVT برای شاهین اتوماتیک انتخاب شده است. سطح راحتی شاهین اتوماتیک بالاتر از نسخه دنده ای آن است اما چنین موضوعی تفاوت قیمت 200 میلیون تومانی گیربکس با نسخه اتوماتیک را توجیه نمی کند.

منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/the-price-of-sahin-automatic-was-increased-by-saipa-the-car-that-did-not-come-became-more-expensive