لگو شرکتی است که توسط پلاستیک خودش تسخیر شده است

جودیت انک، رئیس Beyond Plastics می‌گوید: «در آینده، تا زمانی که این کار را انجام ندهند، نباید این نوع اعلامیه‌ها را اعلام کنند. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، انتظار می‌رود تولید جهانی پلاستیک طی 20 سال آینده دو برابر شود، و با این حال، برای مثال در ایالات متحده، طرفداران می‌گویند که اکثریت قریب به اتفاق پلاستیک، یعنی 95 درصد، هرگز بازیافت نمی‌شوند.

پائولو تاتیکی، کارشناس پایداری در دانشگاه کالج لندن، می‌گوید لگو را می‌توان در تلاش‌های کربن‌زدایی خود «بسیار معتبر» در نظر گرفت، زیرا این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی در این تلاش کرده است. به عنوان مثال، در سال 2015، لگو 155 میلیون دلار برای ایجاد یک مرکز مواد پایدار سرمایه گذاری کرد. این شرکت می‌گوید با وجود شکست پروژه rPET، 150 مهندس همچنان در آنجا مشغول به کار هستند و بر روی طرح‌های جایگزین کار می‌کنند.

اما تاتیچی حرفش را زیر پا نمی گذارد. امروزه کربن زدایی فقط یک مزیت نیست: «اگر راه حلی پیدا نکنند به عنوان یک سازمان دوام نمی آورند. » به طور جداگانه، ماه گذشته، لگو اعلام کرد که سود عملیاتی آن 19 درصد کاهش یافته است، بزرگترین کاهش از سال 2004.

گرگ بکهام از آزمایشگاه ملی انرژی های تجدیدپذیر وزارت انرژی ایالات متحده می گوید پیدا ، یک جایگزین عملی برای ABS بسیار دشوار است. او و همکارانش در حال کار بر روی یک جایگزین زیستی کاربردی برای ABS هستند. آیا تمام خواص ویژه مورد نیاز برای یک قطعه لگو با کیفیت بالا را دارد؟ وی با اشاره به اینکه “چندین شرکت” در حال حاضر روی توسعه فناوری مشابه کار می کنند، گفت: “مشخص است.”

  برخی از ویژگی‌های Samsung Galaxy AI در تلفن‌های قدیمی‌تر در دسترس خواهند بود – اما یک نکته وجود دارد

آگاهی در مورد چگونگی ماندگاری پلاستیک در محیط طبیعی در حال افزایش است. اسباب‌بازی‌های فراموش شده از مواد پلاستیکی، از جمله قطعات احتمالی لگو، حتی در یک پایگاه موشک‌های هسته‌ای سابق در لهستان، جایی که خانواده‌های افسران شوروی زمانی مخفیانه زندگی می‌کردند، پیدا شده‌اند.

و همه لگوهای موجود در اقیانوس را فراموش نکنید. هر ماه یا بیشتر، تریسی ویلیامز، نویسنده و بنیانگذار پروژه لگو در دریا گم شد، با ماهیگیران محلی در کورنوال انگلیس که در حال نجات تکه های لگو گیر کرده در تورهایشان هستند، می شود. در سال 2020، او مطالعه‌ای را انجام داد که نشان داد قطعات کوچک ABS لگو می‌توانند بین 100 تا 1300 سال در دریا باقی بمانند و ذرات میکروپلاستیک تولید کنند.

برخی از قطعات گردآوری شده توسط ویلیامز تا 50 سال قدمت دارند. با این حال، اکثر آنها از یک کانتینر حمل و نقل گمشده پر از نزدیک به پنج میلیون قطعه لگو به دست آمدند. موجی سرکش به کشتی اصابت کرد توکیو اکسپرس در سال 1997 باعث شد محموله به داخل آب سقوط کند.

او می‌گوید: «تنها با نگاه ، به موجودات دریایی که در آنجا رشد می‌کنند، می‌توانید واقعاً بفهمید که آنها 26 سال است که در کف دریا خوابیده‌اند. “آنها به طور قابل توجهی زنده می مانند.”

هوازدگی قطعات بازیابی شده متفاوت است، اما، به طور قابل توجهی، برخی از آنها علیرغم ماندن طولانی در زیر امواج یا گیرکردن در تپه های شنی، در شرایط کافی برای استفاده مجدد قرار دارند. و این، دوام ABS، ممکن است فقط پاسخ یا بخشی از پاسخ به مشکلات لگو را ارائه دهد.

  متا قبل از انتخابات 2024 محدودیت های ویژه حساب ترامپ را حذف می کند

منبع: https://www.wired.com/story/lego-haunted-by-its-own-plastic/