مایکروسافت بار دیگر تبلیغات پاپ آپ را در گوگل کروم در ویندوز یکپارچه می کند

مایکروسافت بار دیگر پنجره‌های بازشو را به مرورگر کروم گوگل تزریق می‌کند تا مردم را فریب دهد تا به بینگ سوئیچ کنند. این غول نرم‌افزاری اولین بار سال گذشته تبلیغات پاپ‌آپ شبیه بدافزار را با پیامی در بالای سایر برنامه‌ها و ویندوزها معرفی کرد. پس از تعلیق این اعلان برای رفع “رفتار ناخواسته”، پنجره های بازشو دوباره در ویندوز 10 و 11 ظاهر شدند.

کاربران ویندوز گزارش داده اند که در روزهای اخیر این پاپ آپ جدید را مشاهده کرده اند که در آن هوش مصنوعی Bing و موتور جستجوی Bing مایکروسافت در گوگل کروم تبلیغ می شود. اگر در این اعلان روی Yes کلیک کنید، مایکروسافت Bing را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض برای Chrome تنظیم می‌کند. این آخرین اعلان‌ها مانند بدافزار به نظر می‌رسند و یک بار دیگر از کاربران ویندوز می‌پرسند که آیا قانونی هستند یا مضر. مایکروسافت تایید کرده است لبه که پنجره های بازشو اصلی هستند و فقط یک بار باید ظاهر شوند.

کیتلین رولستون، مدیر ارتباطات، در بیانیه ای به گوگل گفت: «این یک اعلان یک بار به کاربران این امکان را می دهد که Bing را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود در کروم تنظیم کنند. لبه. Roulston این پاپ آپ را به عنوان مزایایی برای کاربران ویندوز ارائه کرد، زیرا در صورت پذیرش اعلان، می توانند نوبت های چت بیشتری را در Copilot دریافت کنند. “ما اهمیت زیادی برای ارائه انتخاب به مشتریان خود قائل هستیم، بنابراین گزینه ای برای رد اعلان وجود دارد.”

مایکروسافت سال گذشته از پاپ آپ های مشابه در ویندوز استفاده کرد.
اسکرین شات توسط تام وارن / The Verge

اگر مایکروسافت در مورد دادن حق انتخاب به کاربران ویندوز جدی بود، راه آسانی برای غیرفعال ، دائمی این پنجره‌های بازشو ارائه می‌کرد. مایکروسافت در تلاش است تا کاربران ویندوز را به روش‌های مختلف به Bing و Edge سوق دهد که با تغییر تنظیمات، اجتناب از آنها را دشوار می‌کند.

  اکنون می توانید بدون حساب کاربری از ChatGPT استفاده کنید

من به طور فزاینده‌ای از تلاش‌های مایکروسافت برای ارسال تهاجمی تبلیغات پاپ‌آپ به کاربران Chrome در سال‌های اخیر ناامید شده‌ام. مایکروسافت از پنجره‌های بازشو در کروم، نوار وظیفه ویندوز و جاهای دیگر برای تبلیغ خدمات خود استفاده می‌کند. حتی یک بار مایکروسافت پس از به‌روزرسانی ویندوز، افراد را مجبور به ورود به Edge کرد و مرتباً یک پیام تمام صفحه ارائه می‌کند تا سعی کند کاربران ویندوز را پس از اعمال به‌روزرسانی‌ها به Bing و Edge سوئیچ کند.

در اوایل سال جاری، مایکروسافت حتی مجبور شد مشکلی را برطرف کند که در آن مرورگر Edge خود به‌طور خودکار داده‌ها و برگه‌های مرور را بدون رضایت از کروم وارد می‌کرد. من شخصا با این اشکال مواجه شدم. پس از راه اندازی مجدد رایانه شخصی برای به روز رسانی ویندوز، مایکروسافت اج به طور خودکار با برگه های کروم که قبل از به روز رسانی روی آنها کار می کردم باز شد.

در ماه آگوست نوشتم که «روز شماری می‌کردم تا پاپ‌آپ آزاردهنده بعدی ظاهر شود» و اینجا کمی بیش از شش ماه بعد است. من هنوز امیدوارم که مایکروسافت در نهایت این پاپ آپ های مزاحم را کنار بگذارد و به انتخاب کاربران ویندوز برای انتخاب موتور جستجو و مرورگری که می خواهند استفاده کنند احترام بگذارد.

منبع: https://www.theverge.com/2024/3/15/24101887/microsoft-bing-popups-windows-11-google-chrome