بهترین نیروهای ویژه نظامی در سراسر جهان

در این مقاله به 11 کشوری می پردازیم که دارای بهترین نیروهای نظامی خصوصی در جهان هستند. مفهوم نیروهای ویژه در کشورهای مختلف متفاوت است. در حالی که برخی آنها را سربازان نخبه ارتش می دانند، برخی دیگر این نیروها را واحدهای ویژه نیروهای مسلح مسئول انجام عملیات تخصصی می دانند. مهم نیست که نقش آنها را چگونه تفسیر می کنید، نیروهای ویژه از بهترین سربازانی تشکیل شده اند که از سراسر کشور استخدام شده اند.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

چیزی که این سربازان را خاص می کند، سطح آموزش و ویژگی های فردی آنها مانند روحیه قوی و شجاعت است. آنها همچنین مجهز به تجهیزات نظامی پیشرفته ای هستند که به آنها اجازه می دهد بر میدان جنگ تسلط پیدا کنند و بر سناریوهای دشواری که برایشان پیش می آید غلبه کنند. به عنوان مثال، تسلیحات و تجهیزاتی که نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده به میدان نبرد می برند شامل تفنگ های تهاجمی مانند M4A1 و MK18 و مسلسل های MK46 و MK48 و همچنین تجهیزات مهم دیگری مانند عینک دید در شب و تجهیزات کمکی اولیه است. مانند سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS). وسایل بالستیک، کلاه ایمنی و کمربند. حمل نارنجک انداز و موشک های ضد زره در صورت لزوم برای این نیروها معمول است.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

موشک ضد تانک FGM-148 Javelin که به طور مشترک توسط لاکهید مارتین و RTX ساخته شده است، به طور گسترده توسط ایالات متحده در عملیات جنگی خود در افغانستان و عراق استفاده شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش، نیروهای آمریکایی از این سامانه تسلیحاتی در بیش از 5000 درگیری در طول جنگ در این دو کشور استفاده کردند.

از زمان معرفی آنها در سال 1996، بیش از 45000 واحد از این موشک های ضد تانک قابل حمل تا سال 2019 تولید شده است. در حالی که RTX واحد فرماندهی پرتاب (CLU) را می سازد، لاکهید مارتین مسئول مونتاژ خود موشک است.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

ارتش اوکراین همچنین از نیزه ها برای دفع تهاجم روسیه به کشورشان استفاده گسترده ای می کند. بر اساس این گزارش، آمریکا تا پایان آگوست 2023 بیش از 10 هزار موشک ضد تانک جاولین در اختیار کی‌یف قرار داد که به اوکراین کمک کرد روسیه را از پایتخت دور نگه دارد. با توجه به تقاضای زیاد برای این سلاح، هم لاکهید مارتین و هم RTX اقداماتی را برای افزایش تولید Javelin از 2000 دستگاه به 3500 دستگاه در سال انجام داده اند.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

از سوی دیگر، تفنگ تک تیرانداز Magola Remington (MSR) یک سلاح کلیدی در زرادخانه دلتا فورس است که کارایی عملیاتی این گروه نخبه را افزایش می دهد. تفنگ رمینگتون که در سال 2013 وارد خدمت شد، دارای برد 1500 متر و سرعت شلیک 12 گلوله در دقیقه است. همچنین این تفنگ تک تیرانداز به دلیل ماژولار بودن مورد تحسین کارشناسان دفاعی قرار گرفته است که به نیروهای ویژه اجازه می دهد تجهیزات قابل سفارشی سازی را ایجاد کنند. طبق گزارشی در سال 2013، هر قطعه از این سلاح حدود 15 هزار دلار قیمت دارد.

علاوه بر این، شرکت های بزرگ بخش دفاعی نیز از نیروهای ویژه پشتیبانی تاکتیکی و استراتژیک ارائه می کنند. در سال 2016، واحد فناوری اطلاعات جنرال داینامیکس قراردادی برای ارائه خدمات پشتیبانی حرفه ای به نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده در انجام ماموریت های جهانی خود دریافت کرد. طبق این قرارداد، جنرال داینامیکس قرار بود خدمات نامحدودی را برای مدت نامحدود، حداکثر تا سقف 900 میلیون دلار در مدت پنج سال ارائه دهد. جنرال داینامیکس ششمین پیمانکار بزرگ دفاعی جهان است و سال گذشته بیشترین درآمد خود را با 42.3 میلیارد دلار گزارش کرد.

  اگر احساس تنهایی می کنید، ممکن است حمایت اجتماعی و کنترل شخصی خود را از دست داده باشید!
11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

روش شناسی

در این مقاله، 11 کشور دارای بهترین نیروهای نظامی خصوصی در جهان را بر اساس روش اجماع رتبه بندی می کنیم که برای آن سه منبع – The Independent، Times of India و Forces.net را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. در حالی که منبع اول نیروهای ویژه مختلف (از 8) را بر اساس توانایی آنها رتبه بندی کرد، دو سایت دیگر بدون رتبه بندی در مورد یگان ها بحث کردند.

در حالت اول، اگر کشوری رتبه اول را کسب کند، امتیاز 1 (8 از 8) را دریافت می کند. اگر در جایگاه سوم قرار می گرفت، امتیاز 0.75 (6 از 8) را دریافت می کرد. برای دو منبع باقی مانده، تعداد دفعاتی که یک گروه از نیروهای ویژه نظامی در این سایت ها ذکر شده است را شمردیم و هر بار که ذکر شد، یک امتیاز دادیم. در نهایت تمام نمرات برای به دست آوردن نمره کل جمع شدند. کشورهایی که بهترین نیروهای نظامی در جهان را دارند بر اساس امتیازات کلی آنها رتبه بندی می شوند. در مواردی که دو کشور امتیاز یکسانی داشتند، یکی را بر دیگری ترجیح دادیم.

11 کشور دارای بهترین نیروهای نظامی خصوصی در جهان هستند

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

11. نیروی جنگ ویژه نیروی دریایی

اسپانیا

امتیاز: 0.25

اسپانیا از طریق واحد عملیات ویژه خود یکی از بهترین نیروهای نظامی خصوصی در جهان را دارد. از ژوئن 2009، این گروه در نیروی جنگ ویژه دریایی یا نیروی جنگ ویژه دریایی جذب شده است که شهرت خود را از آن به ارث برده است. چیزی که در سال 1952 به عنوان یک واحد کوهنوردی آبی خاکی آغاز شد، به یکی از معتبرترین نیروهای ویژه در اروپا تبدیل شد. بر اساس گزارش ایندیپندنت، این نیرو حدود 80 درصد ضریب شکست دارد.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

10. مارکوس

کشور: هند

امتیاز: 1.00

هند با داشتن سه نیروی ویژه تحت کنترل ارتش، خود را در میان کشورهای دارای بهترین نیروهای ویژه نظامی در جهان می بیند. این نیروها شامل چتربازهای ویژه ارتش، MARCOS نیروی دریایی و کماندوهای گارد نیروی هوایی است. کماندوهای دریایی که به اختصار MARCOS نامیده می شوند، معروف ترین گروه نیروهای ویژه در این کشور هستند. به گزارش تایمز آو ایندیا، قبل از اینکه سربازان بخشی از این یگان ویژه شوند، حدود سه سال آموزش دقیق لازم است. مارکوس قادر به انجام عملیات در دریا، زمین و هوا است.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

9. کماندو Spezialkräfte

آلمان

امتیاز: 1.00

Kommando Spezialkräfte (KSK) یک نیروی ویژه ارتش آلمان یا ارتش آلمان است. این یک واحد بزرگ در سطح تیپ است که وظیفه دارد طیف گسترده ای از عملیات های مورد نیاز در رابطه با مبارزه با تروریسم، جنگ کماندویی و جستجو و نجات را انجام دهد. با این حال، مانند سایر واحدهای آلمانی، تأسیس KSK باید به تصویب پارلمان آلمان برسد. این واحد چندین عملیات موفقیت آمیز را در طول جنگ با تروریسم در افغانستان انجام داد، از جمله حمله به خانه امن القاعده در سال 2006. آلمان همچنین دارای یک گروه عملیات ویژه دیگر در GSG 9 der Bundespolizei، یک واحد نیروهای ویژه پلیس آلمان است که بازی می کند. نقش فعال در مبارزه با تروریسم و ​​جنایات سازمان یافته. آلمان عمدتاً به دلیل این دو نیرو خود را در فهرست کشورهای دارای بهترین نیروهای نظامی خصوصی در جهان می بیند.

  در اینجا نحوه ایجاد یک حساب IRS به صورت آنلاین آورده شده است
11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

8. گروه ضربت مشترک 2 (JST2)

کانادا

امتیاز: 2.00

Joint Task Force 2 (JST2) یک گروه نیروهای ویژه سطح 1 از ارتش کانادا است که تحت فرماندهی نیروهای عملیات ویژه کانادا فعالیت می کند. این یگان مسئولیت انجام ماموریت های مبارزه با تروریسم در داخل و خارج از کشور را بر عهده دارد و به عنوان نیروی ویژه در سطح جهانی شناخته می شود. JST2 به دلیل همکاری نزدیک با نیروهای دلتای ایالات متحده و سرویس هوایی ویژه بریتانیا (SAS) در مأموریت های مورد علاقه متقابل شناخته شده است.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

7. واحد نظامی گروم

لهستان

امتیاز: 2.00

یگان نظامی لهستان GROM یکی از بهترین نیروهای ویژه نظامی در جهان است. این یک یگان نیروهای ویژه درجه یک است که می توان آن را با بهترین ها مقایسه کرد. این گروه در سال 1990 به عنوان بخشی از مأموریتی برای کمک به یهودیان شوروی برای ورود ایمن به اسرائیل تشکیل شد. این روزها، GROM یک واحد مبارزه با تروریسم بسیار توانمند است که ماموریت های متعددی را در داخل و خارج از کشور با موفقیت انجام داده است. یکی از برجسته ترین عملیات های این گروه، نجات گروگان ها پس از تسلط تروریست ها بر ساختمان دولتی در پکتیا افغانستان در سال 2012 بود.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

6. گروه خدمات ویژه (SSG)

کشور: پاکستان

امتیاز: 2.00

گروه خدمات ویژه پاکستان یا SSG یکی از بهترین واحدهای نیروهای ویژه نظامی در جهان است. این واحد به دلیل هدبند منحصربفردی که توسط کماندوها استفاده می شود، به لک لک سیاه نیز معروف است. Independent و Force.net تاکید کرده اند که آموزش SSG شامل پیاده روی 57.5 کیلومتر در 12 ساعت و همچنین یک سرعت 8 کیلومتری تنها در 20 دقیقه است، در حالی که تنها 5٪ از کسانی که وارد دوره می شوند پس از اتمام دوره پذیرفته می شوند. SSF یک نیروی سخت نبرد است که برخی از پیچیده ترین ماموریت ها را در طول جنگ پاکستان علیه گروه های شبه نظامی در مناطق قبیله ای شمال کشور انجام داده و تا حد زیادی موفق ظاهر شده است.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

5. گروه مداخله ملی ژاندارمری فرانسه (GIGN)

فرانسه

امتیاز: 2.25

گروه مداخله ژاندارمری ملی فرانسه یا GIGN یکی از بهترین نیروهای ویژه در مبارزه با تروریسم در جهان است. این واحد همچنین مسئولیت حفاظت از شخصیت های برجسته سیاسی فرانسه و اماکن مهم ملی را بر عهده دارد. بر اساس گزارش ایندیپندنت، GIGN در موقعیت های گروگان گیری تخصص دارد و از زمان تاسیس خود در سال 1973 تاکنون بیش از 600 گروگان را آزاد کرده است.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

4. سیرت متکال

اسرائيل

امتیاز: 2.63

بعدی در لیست بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان، اسرائیل است، جایی که Sayeret Matkal یکی از یگان های نیروهای ویژه نخبه جهان است. متقاضیانی که می خواهند به نیروهای ویژه اسرائیل بپیوندند دوره های طولانی و دشواری را پشت سر می گذارند و تنها بهترین ها انتخاب می شوند. مسئولیت اصلی این گروه جمع آوری اطلاعات است و اغلب در عمق خطوط دشمن عمل می کند. یکی دیگر از گروه های برجسته نیروهای ویژه در اسرائیل Shayetet 13 است که بخشی از نیروی دریایی است و بر نبردهای سطحی و زیرسطحی و همچنین حملات نظارت می کند. اگرچه این واحد از سال 1948 فعالیت می کرد، اما تا دهه 1960 برای عموم شناخته شده نبود.

  این احتمال وجود دارد که به جای آیپدهای جدید، Apple Pencil 3 با سرب مغناطیسی عرضه شود
11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

3. گروه آلفا

روسیه

امتیاز: 3.38

گروه آلفا روسیه یکی از بهترین واحدهای نظامی نخبه در جهان است که در مبارزه با تروریسم تخصص دارد. این سازمان که در سال 1974 توسط KGB ایجاد شد، در حال حاضر تحت نظارت سرویس امنیت فدرال فعالیت می کند. یکی دیگر از واحدهای نیروی ویژه روسیه در کلاس جهانی، Spetsnaz GRU است که زیر نظر آژانس اطلاعات نظامی خارجی روسیه، GRU، فعالیت می کند. نیروهای ویژه روسیه برای شرکت در چندین ماموریت خارج از کشور از جمله چکسلواکی، سوریه، گرجستان و اوکراین در نظر گرفته شده اند.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

2. خدمات هوایی ویژه (SAS)

انگلستان

امتیاز: 4.63

بریتانیا یکی از بهترین واحدهای نظامی نیروهای ویژه در جهان را دارد – سرویس هوایی ویژه بریتانیا (SAS) که نقشی حیاتی در جنگ عراق داشت. یک ژنرال آمریکایی به نام استنلی مک کریستال اظهار داشت که ایالات متحده بدون کمک SAS نمی توانست به آنچه در عراق برنامه ریزی کرده بود دست یابد. یکی دیگر از یگان برجسته نیروهای ویژه در این کشور سرویس ویژه قایق است که معادل نیروی دریایی ایالات متحده است. فرآیند انتخاب این نیرو بسیار سخت و دشوار است و شامل تست های دشواری مانند آموزش بقای رزمی، بازجویی شدید و آموزش در جنگل می شود.

11 تا از بهترین نیروهای ویژه نظامی جهان

1- واحدهای مأموریت ویژه سطح اول

کشور: ایالات متحده آمریکا

امتیاز: 6.00

ایالات متحده دارای بهترین نیروهای نظامی خصوصی در جهان است. این کشور دارای واحدهای ویژه مخفی بسیاری است که مهمترین عملیات آن را انجام می دهند. بر اساس این گزارش، بیش از 70 هزار سرباز آمریکایی در نیروهای عملیات ویژه در این کشور حضور دارند. چهار یگان ماموریت ویژه درجه یک ارتش ایالات متحده عبارتند از: نیروی دلتای ارتش، مسئول طیف گسترده ای از ماموریت ها، از جمله مبارزه با تروریسم، انهدام اهداف با ارزش، نجات گروگان، حمله، خرابکاری، و شناسایی ویژه. گروه توسعه جنگ ویژه نیروی دریایی (DEVGRU یا Seal Team 6) که فعالیت هایی مشابه نیروی دلتا اما در بخش دریایی انجام می دهد. اسکادران تاکتیک های ویژه 24 نیروی هوایی متشکل از چتربازان، کنترلرهای رزمی، متخصصان هواشناسی عملیات ویژه و نیروهای ویژه است. آخرین مورد، فعالیت پشتیبانی اطلاعاتی است که وابسته به ارتش است که از نهادهای مختلف نظامی استخراج می شود و ماموریت آن جمع آوری اطلاعات درباره تصمیمات سیاست گذاران است. بیشتر فعالیت های این واحد طبقه بندی شده است.

تیم های نیروی دریایی ایالات متحده SEAL (سایر) و کلاه سبز دیگر گروه های برجسته نظامی نیروهای ویژه در ایالات متحده هستند.

منبع: https://digiato.com/tech/best-military-special-forces-in-the-world