میمون هایی با کلیه های خوک اصلاح شده تا دو سال بیشتر عمر می کنند

در یک مطالعه جدید، دانشمندان خوک های کامل اصلاح شده ژنتیکی را به میمون ها پیوند زدند و دریافتند که برخی از… یکی تا دو سال آنها بیشتر عمر می کنند. به گفته دانشمندان، بسیاری از تغییرات ژنتیکی ارزیابی شده در این مطالعه می تواند پیوند خوک به انسان را به درمان مناسب تری برای بیماران تبدیل کند.

دانشمندان این مطالعه جدید از شرکت بیوتکنولوژی eGenesis و دانشکده پزشکی هاروارد هستند که 69 تغییر ژنتیکی مختلف را بر روی کلیه خوک انجام دادند. تغییراتی که در ژنتیک این خوک ها انجام شد شامل حذف ژن ها از رتروویروس و همچنین افزودن ژن های انسانی برای بهبود سازگاری بود. سپس محققان این اندام ها را به میمون ها پیوند زدند و به برخی از آنها اعضای خوک هایی دادند که کمتر از نظر ژنتیکی دستکاری شده بودند.

نتیجه پیوند کلیه خوک به میمون

میمون‌هایی که با اندام‌های خوک اصلاح‌شده کمتر پیوند شده بودند به‌طور متوسط ​​کمتر از دو ماه زنده ماندند. از بقیه میمون ها، نه میمون بیش از دو ماه، پنج میمون بیش از یک سال و یک میمون کمی بیشتر از دو سال زندگی کردند. همچنین به نظر می رسد که سه میمون هنوز زنده هستند و طولانی ترین عمر آنها بیش از 670 روز است.

آزمایش‌های بیشتر روی این میمون‌ها نشان داد که کلیه‌های خوک اصلاح‌شده حداقل برای مدتی می‌توانند مانند کلیه‌های میمون عمل کنند.

البته نتایج این تحقیق تنها اثباتی بر مفهوم این فناوری است و هنوز سوالات زیادی در مورد بهترین روش برای انجام ایمن و موثر پیوند عضو از حیوان به انسان وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود.

  سونی از یک هدست واقعیت ترکیبی جدید رونمایی کرد

پیوند اعضای ، به انسان، که به آن پیوند بیگانه نیز می‌گویند، روشی امیدوارکننده برای رفع کمبود دائمی اعضای پیوندی است. دانشمندان امیدوارند با اصلاح ژن‌های خوک برای سازگاری بیشتر با زیست‌شناسی انسان، اندام‌های آن‌ها به راحتی توسط سیستم ایمنی میزبان پذیرفته شود.

در آزمایش های اولیه در این زمینه به بیماران مرگ مغزی یا بیماران زنده ای که از بیماری های صعب العلاج رنج می برند و واجد شرایط پیوند اعضای سنتی نیستند کمک شد. این مطالعات نشان داد که می توان اعضای ، را به انسان پیوند زد و در آخرین مورد، کلیه خوک به مدت دو ماه کامل در بدن انسان به کار خود ادامه داد.

نتایج تحقیق حاضر در مجله Nature منتشر شد.

منبع: https://digiato.com/health/monkeys-pig-kidney-transplant-organs-gene-editing