سونی از یک هدست واقعیت ترکیبی جدید رونمایی کرد

سونی از هدست واقعیت مختلط (XR) خود در نمایشگاه CES رونمایی کرد. سونی در مراسم رونمایی اعلام کرد که این هدست دارای یک سیستم جدید “ایجاد محتوای فضایی” است که به کاربران اجازه می دهد مدل های سه بعدی را در حین استفاده از هدست ایجاد و ویرایش کنند. این هدست همچنین دارای یک جفت کنترلر منحصر به فرد برای تعامل با واقعیت ترکیبی است. این هدست احتمالا در اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارش Verge، این هدست از نسل دوم پردازنده Snapdragon + XR2 پشتیبانی می کند و همچنین به صفحه نمایش OLED 4K مجهز شده است. هدست جدید سونی در اصل برای گیمرهای پلی استیشن در نظر گرفته نشده است. کنشیرو یوشیدامدیرعامل سونی گفت که این هدست جدید برای کاربران حرفه ای که با اشیا و فضاهای سه بعدی کار می کنند طراحی شده است. این هدست به کاربران اجازه می دهد تا در فضاهای فیزیکی اشیاء مجازی ایجاد کنند.

هدست واقعیت ترکیبی جدید سونی

این هدست دارای شش دوربین و سنسور است. به کنترلرهای این هدست “کنترل کننده حلقه” و دیگر “کنترل کننده مکان نما” گفته می شود. کنترل کننده مکان نما در دست اصلی فرد قرار می گیرد و برای انتخاب اشیا استفاده می شود. کنترل کننده حلقه نیز برای دستکاری اشیا در نظر گرفته شده است. سونی همچنین گفت که فناوری صفحه نمایش انحصاری این هدست امکان نمایش عناصر سه بعدی اشیاء و حالات چهره انسان را تا حد امکان واقعی می دهد.

کنترل کننده حلقه (راست) و کنترل کننده مکان نما (چپ)

سونی همچنین در مورد تعادل وزن اسپیکر صحبت کرد و گفت که مرکز ثقل دستگاه به خوبی متعادل است. قسمت نمایشگر هدست نیز به سمت بالا می چرخد ​​و به کاربر این امکان را می دهد که بدون نیاز به برداشتن کامل هدست از حالت VR خارج شود.

  راهنمای بازدید از موزه های آستان بیت المقدس رضوی

سونی همچنین تصاویری از کاربری نشان داد که هدست جدید را پوشیده و در حال تعمیر آسیب به ربات است. دو ناظر در همان نزدیکی مسائل را با جزئیات بیشتر توضیح می دادند.

با توجه به کاربردهایی که سونی از این هدست نشان داده، به نظر می رسد هدف سونی رقابت با هدست ویژن پرو اپل نیست. این هدست شبیه نسخه خلاقانه هولولنز مایکروسافت است.

منبع: https://digiato.com/gadgets/sonys-mixed-reality-headset-for-spatial-content-creation-arrives