ناسا رکورد را شکست. دریافت لیزر فضاپیمای سایک از فاصله 16 میلیون کیلومتری

سیگنال لیزر نوری ناسا فضاپیمای روانی با موفقیت دریافت شد. در حال حاضر این فضاپیما در دوردست قرار دارد 16 میلیون کیلومتر از زمین می آید و به سمت یک سیارک فلزی مرموز حرکت می کند. مسیر روانی بیش از 40 برابر میانگین فاصله ماه تا زمین است و این فضاپیما همچنان در حال سفر به دور است.

بر اساس گزارش وب سایت Space، فضاپیمای Psyche اولین آزمایش موفقیت آمیز بود سیستم ارتباطات نوری فضای عمیق ناسا یا DSOC این سیستم یک رابط جدید است که اطلاعات را نه از طریق امواج رادیویی، بلکه از طریق آنها منتقل می کند نور لیزر ارسال می کند. DSOC در واقع بخشی از مجموعه آزمایش هایی است که ناسا برای تسریع ارتباطات اعماق فضا در ماموریت های مختلف انجام می دهد.

فضاپیمای روانی

پرتاب موفقیت آمیز فضاپیمای سایک با لیزر

سیستم های زمینی با موفقیت فوتون های لیزر DSOC فضاپیمای Psyche را شناسایی کردند. کارشناسان ناسا نیز با کمک این لیزر توانستند برخی داده ها را مبادله کنند. البته ماموریت های دیگری نیز ارتباطات لیزری را در مدار زمین یا در مسیر ماه آزمایش کرده اند، اما سیستم DSOC پیچیده ترین و گسترده ترین آزمایش خود را با استفاده از ارتباطات لیزری انجام داد. مقامات ناسا انتظار دارند که در دهه های آینده، فضانوردانی که به ماه یا مریخ می روند، بتوانند از چنین سیستم هایی به عنوان وسیله ای برای ارتباط با زمین استفاده کنند.

اگر آزمایشات ناسا تکمیل شود، سیستم DSCO مزایای زیادی خواهد داشت. از آنجایی که نور لیزر طول موج کوتاه تری نسبت به امواج رادیویی دارد، استفاده از نور نوری به ماموریت های فضایی این امکان را می دهد. 10 تا 100 بار ارسال اطلاعات بیشتر از آنچه در حال حاضر ممکن است.

  هواوی احتمالا P70 را به سنسور دوربین خود مجهز خواهد کرد

فضاپیمای سایک در حال حرکت به سمت سیارکی به همین نام است. این سیارک در کمربند بین مریخ و مشتری قرار دارد. سایک در سال 2029 به آنجا خواهد رسید و 29 ماه را صرف کاوش در دنیای فلزی عجیب این سیارک خواهد کرد.

منبع: https://digiato.com/astronomy/nasa-psyche-asteroid-mission-laser-test-deep-space